Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، قرارداد همکاری ازبکستان با سازمان بین المللی مهاجرت برای افتتاح نمایندگی این سازمان در شهر «تاشکند» در یک مراسم رسمی در شهر «ژنو» امضا شد.

ازبکستان در سال 2019 میلادی عضو کامل سازمان بین المللی مهاجرت شد که این امر موجب تشدید همکاری‌های «تاشکند» با این سازمان شده است، همچنان این همکاری‌های متقابل بیش از پیش گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر اعلام شد «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان در چارچوب سفر خود به «ژنو» «آنتونیو ویتورینو» مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت دیدار کرد.

ویتورینو پس از امضای قرارداد ضمن استقبال از ازبکستان به عنوان صد و هفتاد و سومین کشور عضو سازمان بین المللی مهاجرت گفت: همکاری‌های روزافزون با ازبکستان به یک مرحله جدید وارد می‌شود.

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت افزود: از زمان افتتاح دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در شهر «تاشکند» در سال 2015 میلادی ما شاهد علاقه روزافزون و گام‌های عملی مقامات ازبکستان در شکل گیری سیستم موثر و مدرن مدیریت مهاجرت هستیم.

به گفته وی، ازبکستان شفافیت در اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، عمل گرایی در روابط خود با کشورهای همسایه را به نمایش گذاشته و به نتایج حیرت انگیز دست یافته است.

ویتورینو خاطرنشان کرد: ما اعتراف می‌کنیم که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور کشور برای موضوع مهاجرت در سطح ملی شخصا اهمیت اولویت دار قائل است و از ابتکارات منطقه ای و بین المللی مبنی بر همکاری‌های متقابل در موضوع مهاجرت بین المللی حمایت می‌کند.  

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت تاکید کرد: ما تلاش‌های ازبکستان در ارائه کمک به اتباع خود در خارج از کشور که از بحران «کووید-19» در دیگر کشورها رنج می‌برند و ارائه کمک به آنان که به جمهوری بازگشتند، را ارزشمند می‌دانیم. ما از دولت ازبکستان بابت ارائه کریدور ایمن به صدها نفر مهاجران تاجیک آسیب دیده از پاندمی، انتقال آنان از مرز قزاقستان- ازبکستان تا مرز تاجیکستان قدردانی می‌کنیم.

ویتورینو در پایان اظهار داشت: قراردادی که امروز امضا کردیم همچنین یک نشانه بارز بر پایبندی برای گسترش همکاری‌های متقابل است.

سازمان بین المللی مهاجرت یک سازمان بین المللی پیشرو در زمینه مهاجرت که در سال  1951 میلادی تاسیس شده است و همکاری نزدیکی با سازمان‌های دولتی، بین المللی و غیر دولتی دارد.

با داشتن 162 عضو دائم و 9 عضو ناظر و دفاتر رسمی در بیش از 100 کشور مختلف، آرمان سازمان بین المللی مهاجرت کمک به مهاجرت قانونمند و انسانی به عنوان منافع مشترک همه را تحقق بخشد.  در تحقق این امر مهم، سازمان بین المللی مهاجرت خدمات و پیشنهادات خود را به دولت‌ها و مهاجران ارائه می‌کند.

سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) در راستای ارتقای مدیریت قانونمند و انسانی مهاجرت، گسترش همکاری‌های بین المللی در زمینه مهاجرت، همفکری برای یافتن راه حل‌های عملی برای مشکلات مهاجرت و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مهاجران نیازمند شامل پناهندگان و آوارگان درگیری‌های داخلی تلاش می‌کند.

همکاری‌های سازمان بین المللی مهاجرت با ازبکستان در سال 2003 میلادی، همزمان با کمک این سازمان به مهاجرت قربانیان قاچاق انسان و مهاجران آسیب پذیر در کشورهای آسیایی مرکزی آغاز شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان سازمان مهاجرت نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرید الدین نصریوف صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی افزود: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من شخصاً رابط این تعامل خواهم بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

وی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

کد خبر 6087479

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند