Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در کشور برای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموعه بزرگ اصناف استان گیلان از ظرفیت محصولات دانش‌بنیان برای گذر از این شرایط سخت کرونایی بهره خواهد گرفت تا بخشی از مشکلات کاسته شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم طی توافق‌نامه‌ای با اعطای تسهیلات توسط یکی از بانک‌های عامل، اصناف را به تجهیزات مقابله با کروناویروس تجهیز کنیم، گفت: تمام تلاش خود را در حمایت از اصناف که در جریان کرونا آسیب جدی دیده‌اند متمرکز کرده‌ایم تا بیش از این اصناف دچار رکود و تعطیلی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه کرونا باعث شد تا بسیاری از مشاغل آسیب جدی ببینند، افزود: پارسی گیل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان است که توانسته با خلاقیت جوانان این استان، دستگاهی را برای از بین بردن ویروس کرونا تولید کنند که نمونه دیگری در کشور ندارد و باید از این ظرفیت برای مشاغل استفاده کرد.

محمدشکریه با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید توسط ستاد ملی کرونا بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیمات استانی و شهرستانی، طرح محدودسازی زمان فعالیت مشاغل در راستای جلوگیری از ایجاد تجمعات، بر سه گروه از چهار گروه  اصناف شهرستان اعمال‌شده و فعالیت مشاغل به ساعت ۶ عصر محدود می‌شود.

به گفته وی، اصناف و مشاغلی که تأمین‌کننده سبد غذایی مردم هستند مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و همچنین مراکز ارائه خدمات درمانی از این طرح مستثنا هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دانش گیلان اصناف رئیس اتاق اصناف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان