Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@07:16:14 GMT

تکرار آبگرفتگی‌های وسیع اهواز در اولین بارندگی امسال

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۲۸۳۱

به گزارش ایسنا، ۲۵ آذرماه سال گذشته با بارندگی حدود ۶۰ میلیمتری،  معابر و خیابان‌های اهواز غرق در آب شدند و فاضلاب شهری وارد منازل شد؛ این وضعیت در اهواز شبیه پیامدهای یک سیلاب بود نه یک بارندگی پاییزی.

در پی این وضعیت در همان زمان در قالب تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد که استاندرای خوزستان، شرکت آبفا و شهرداری اهواز طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی را در ۵۷ نقطه فوق بحرانی اهواز اجرا کنند اما با وجود اینکه امسال نخستین بارش پاییزی در اهواز با تاخیر رخ داده است؛ به دلیل عدم تکمیل این پروژه، از شب گذشته با تنها ۱۴ میلیمتر بارندگی بسیاری از نقاط اهواز دچار اّگرفتگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اداره‌کل هواشناسی خوزستان از روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه در خصوص فعالیت سامانه بارشی هشدار داد و شهرداری و آبفا دیگر بهانه‌ای برای عدم پیش‌بینی بارندگی نداشته‌اند اما در پی بارندگی شب گذشته، آبگرفتگی‌های وسیعی در مناطق سپیدار، کوی علوی و مندلی رخ داده است.

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز: آبگرفتگی‌ها تا ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شوند

با این وجود، مراد حسینی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص وضعیت آبگرفتگی دیشب و امروز اهواز، اظهار کرد: مشکل حادی در اهواز نداریم و تنها در برخی محلات در معابر آب وجود دارد که در حال فروکش است. این آبگرفتگی‌ها را در برخی نقاط از جمله در باهنر، کوی انقلاب و کمپلو داریم.

وی در خصوص آبگرفتگی وسیع منطقه سپیدار، افزود: این وضعیت به دلیل ایجاد مشکل در سپتیک تحت‌الارضی برق رخ داده است.

حسینی بیان کرد: گزارشی از ورود آب به منازل نداشته‌ایم و آبگرفتگی‌ها محدود است و در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر زاهدان برای سومین روز
  • وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • وضعیت بارندگی و آبگرفتگی شدید در خیابان‌های بندرعباس
  • وضعیت سیلاب و آبگرفتگی معابر در شهر درگهان از توابع شهرستان قشم
  • آبگرفتگی معابر در پی بارندگی شدید در دلگان