Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، در دیدار «لعیا جنیدی» و «سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران که در دفتر معاون حقوقی رییس جمهوری انجام شد، دو طرف ضمن تاکید بر عمق و سابقه روابط دوستانه بین دو کشور در خصوص دغدغه ها و همکاری های مشترک ایران و نروژ به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده برجام در فضای جدید بین‌المللی، موانع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، همکاری در خصوص مقابله با انتشار ویروس کووید ۱۹ و مقابله با تغییرات اقلیمی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

جنیدی در این دیدار با بیان اینکه آنچه در سال های اخیر در عرصه بین المللی برای ملت ایران اتفاق افتاده قطعاً غیرعادلانه و غیر قانونی بوده است، رفتار آمریکا به ویژه در دوره اخیر را مغایر با نزاکت و آداب سیاسی و نیز  قواعد معاهداتی و عرفی بین المللی دانست.

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهارداشت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم های یک طرفه علیه ایران، مردم ایران را حتی در نیازهای اساسی و فعالیت های صنعتی دچار مشکل کرده است و انتظار ایران از آمریکا در دوره جدید پایبندی به تعهدات بین‌المللی و از اروپا و کشور نروژ که بیش از ۱۰۰ سال رابطه بین دو کشور وجود دارد، تلاش برای روابط و فعالیت های تجاری و اقتصادی عادی و همکاری دو جانبه و چند جانبه است.

وی خاطرنشان کرد: نروژ با توجه به روابط صد ساله با ایران و نیز به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت در این دوره می تواند نقش موثری در ترویج و تعمیق نزاکت و پایبندی به عرف و حقوق بین الملل و تقویت نهادهای بین المللی ایفا کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری در پاسخ به پرسش سفیر نروژ در مورد وضعیت نهایی اجرای استانداردها و لوایح اف ای تی اف گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و اصلاحیه های آن را تصویب کرده است،  برخی از معاهدات مانند معاهده مقابل با فساد(مریدا) را حدود ١٠ سال پیش به تصویب رسانده و اجرایی کرده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و  معاهده مقابله با تامین مالی تروریسم نهایی نشده و بحت و بررسی ها در جریان است.

بنا بر این گزارش، «سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید دولت نروژ در جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر سابقه بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران، ایران را کشوری بزرگ دانست که روابط دوستانه با آن برای دولت نروژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ملت ایران اتفاق افتاده است و شرایط سخت دولت و ملت ایران را درک می کند، ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین‌المللی بسیاری از مشکلات حل شود.

هائوگر اظهار داشت: ما تحولات مربوط به برجام و توافق هسته ای ایران را از نزدیک پیگیری می کنیم و امیدواریم با بازگشت به حقوق و عرف بین‌الملل شاهد گشایش در این امور باشیم.

برچسب‌ها لعیا جنیدی تحریم معاونت حقوقی ریاست جمهوری سفارت نروژ ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لعیا جنیدی تحریم معاونت حقوقی ریاست جمهوری سفارت نروژ ایالات متحده آمریکا لعیا جنیدی تحریم معاونت حقوقی ریاست جمهوری سفارت نروژ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

کد خبر 840950 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا فیلیپین

دیگر خبرها

  • ایران: جهان با ماجراجویی خطرناک اسرائیل مقابله کند
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند