Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورس استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران یکی از نگرانی های اساسی آموزش و پرورش را دغدغه های تربیتی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: بر این اساس جامعه معلمان، خانواده و متولیان دغدغه مند مسایل تعلیم و تربیت باید به این حوزه کمک کرده و تلاش کنند نقش تربیتی معلمان در کنار نقش آموزشی آنان برجسته شود و والدین نیز به موضوع مهم تربیت بیندیشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با بیان اینکه حضور مستمر دانش آموزان در فضای مجازی آسیب هایی را به دنبال دارد، اضافه کرد: علاوه بر آن، یکسری فعالیت های تربیتی به دلیل نقش الگویی معلمان در ارتباط حضوری کاهش یافته است که نباید از آسیب فضای مجازی دانش آموزان در روزهای کرونایی غافل  بود.

وی  اظهار داشت: حضور مداوم دانش آموزان در فضای مجازی علاوه بر آسیب های جسمانی از قبیل کم تحرکی، اضافه وزن، ضعف بینایی و انزوا گرایی، بعد روانی - اجتماعی افسردگی و کاهش ارتباطات فردی را نیز به دنبال دارد همچنین مسایلی در بعد اخلاقی و اعتقادی را برای گروه های هدف موجب شده است.

کاظمی افزود: بر این اساس این معاونت بسته هایی را برای کاهش آسیب های فضای مجازی در دست تدوین دارد که به زودی ابلاغ خواهد شد که یکسری اقدامات ایجابی، سلبی به ویژه در حوزه زیررساختی از قبیل طراحی تبلت های ویژه دانش آموزی تا سیم کارت و اینترنت را شامل میشود.

به گفته این مسؤول، وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشن هایی در حال تولید دارد تا بعد نظارتی خانواده ها را در این بخش تقویت کند تا والدین بتوانند حضور دانش آموزان در فضای مجازی را بیش از گذشته رصد کنند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر آن، دوره های آموزشی در قالب کارگاه‌هایی با عنوان "سواد رسانه ای دانش آموزان،  اولیا و معلمان" و تولید محتوای مناسب در فضای مجازی طراحی و سبدهای متنوعی نیز برای فعالیت های فرهنگی دانش آموزان لحاظ شده تا آنان بتوانند اوقات فراغت خود را با رویکرد نشاط آور و امید بخش متناسب با ذائقه های خود پُر کنند.

وی اظهار داشت: در شبکه شاد، بخش فعالیت های فرهنگی و تربیتی شامل سبدهای متنوعی از فعالیت های قرآنی، جشنواره های مختلف در سطح  استان و فعالیت های دیگر وجود دارد که دانش آموزان و فرهنگیان می توانند از آنها استفاده کنند.

کاظمی افزود: در شرایط کرونایی کشور  یکسری مدارس مجازی با عنوان هایی از قبیل شعر و داستان و بازی سازان فردا در سطح ملی و در شبکه شاد طراحی شده که دانش آموزان می توانند با شرکت در آن از ظرفیت استان های برجسته ملی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مدرسه مجازی بازی سازی های فردا با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای طراحی شده که طی هفته آینده رونمای خواهد شد و در واقع این معاونت با انجام اقداماتی به سمت توانمند سازی پیش می رود.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه برای توسعه خدمات مشاوره ای بسته ای ویژه برای ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در نظر گرفته که طرح هایی از قبیل همدل، صدای مشاور و پیام مشاور را شامل می شود که می تواند مشاوره های تخصصی را به دانش آموزان در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات زیرساختی آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت ارتباطات و بخش خصوصی در حال پیگیری است که بزودی محقق خواهد شد و  این وزارتحانه با ایجاد شبکه شاد فضای ایمنی را  برای دانش آموزان فراهم کرده است که مهمترین اقدام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش زنجان کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش زنجان اخبار کنکور وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با بیان اینکه پویش، ویژه تمام مقاطع تحصیلی است گفت: دانش آموزان از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین فرصت دارند آثار تولیدی خود را در خصوص موضوعات پویش به دبیرخانه ارسال کنند .

ایرانلو در گفت و گو با ایسنا درباره پویش ملی «در پناه خدا» گفت: این پویش ویژه دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی به سفارش اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و توسط دبیرخانه پویش در پناه خدا یعنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی طراحی شده که دانش آموزان می توانند از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین آثار تولیدی خود را به نام کاربری (آیدی) مقطع تحصیلی خود ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این آثار براساس مشاهده انیمیشن ها برای هر مقطع تحصیلی انتخاب شده که موضوعات آن توکل، ایمان به خدا و فضاهای معنوی است گفت: باتوجه به ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت هنری و زیبایی شناختی، بچه ها در بعد عبادی، اعتقادی و اخلاقی می توانند کلیپ هایی که محتوای معنوی و توکل به خدا دارد را مشاهده و اثر تولید کنند.

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز بچه ها از درس و مدرسه فارغ شده و دوست دارند کارهای هنری انجام دهند، افزود: دانش آموزان می توانند با شرکت در پویشی که با نگاه متفاوت اجرا شده اثر خود را در حوزه هنری و رسانه ای خلق کنند تا هم خودشان مفهومی را دریافت و هم آن را به دیگران منتقل کنند که در نهایت اثر برتر در کانال پویش شاد بارگذاری و همه استفاده می کنند.

ایرانلو با بیان اینکه همه پویش ها و جشنواره ها در آموزش و پرورش اختیاری است، ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه مشارکت دانش آموزان در هر پویشی منوط به اطلاع رسانی گسترده است، در هر استان حداقل با توجه به جمعیت دانش آموزی یک تا دو درصد دانش آموزان شرکت کنند.

وی تفاوت این پویش با پویش های دیگر را صرف وقت برای دیدن انیمیشن ها دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود