Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در چند روز گذشته که بارش‌ها در سطح استان وجود داشت و موجب لغزندگی راه‌ها شده بود متأسفانه به علت رعایت نکردن مقررات و اصول ایمنی در جاده لغزنده از سوی برخی از رانندگان تعداد ۱۹ فقره تصادف به وقوع پیوسته که منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۲۵ نفر گردیده است که نامساعد بودن شرایط جوی در بیشتر این تصادفات نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زمان رانندگی اصطکاک لاستیک‌ها با سطح آسفالت به ویژه در روز‌های اول بارندگی کاهش می‌یابد,، زیرا مخلوطی از گل و لای و آلودگی‌های موجود در سطح سواره رو مانند روغن ریخته شده در زمان‌های قبل سبب لغزنده شدن معابر می‌گردد و ممکن است سوانح خطرناک و جبران ناپذیری را برای رانندگان بی احتیاط به وجود آورد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: برای جلوگیری از سرخوردن در جاده‌های لغزنده بایستی با رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودروی جلویی حرکت کرده و از عجله و شتاب پرهیز نمود.

حیدری ادامه داد: لاستیک تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آن‌ها برای وجود داشتن اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است، اگر سطح لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آن‌ها کمتر از ۲ میلی متر باشد باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌گردد.

او عنوان کرد: باید قبل از حرکت نسبت به کنترل برف پاک کن‌ها، مقدار آب مخزن شیشه شور، چراغ‌ها، سیستم ترمز و بخاری اقدام کرده و در صورت داشتن نقص ابتدا آن را برطرف و سپس اقدام به رانندگی کرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: رانندگی در زمان بارش باران مهارت بیشتری می‌خواهد چرا که جاده‌های لغزنده یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوانح رانندگی تصادف رانندگی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ