Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: تاکنون در سطح ۷۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کشت قرادادی کلزا انجام شده که ۶۸ هزار هکتار آن بصورت کشت آبی و ۵ هزار هکتار کشت دیم است.

او با اشاره به اینکه در استان این کشت بی سابقه بود، افزود: کاشت گیاه کلزا از نظر تناوب زراعی با غلات پاییزه ۱۲ تا ۱۳ درصد را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیداحمدی با بیان اینکه سطح کشت کلزا آبی از ۵۰ هزار هکتار گذشته است، اظهار داشت: با توجه به شروع بارندگی‌ها کشت این گیاه در اراضی دیم شروع شده و بیش از ۱۰ هزار هکتار کاشت خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کشت قراردادی کلزا که با فعالیت ۲ شرکت ماهیدشت و خلیج فارس انجام می‌شود، تصریح کرد: کاشت گیاه کلزا تاکنون ۲۰ هزار هکتار گزارش شده و بیش از ۴۰۰ تن بذر به استان حمل و توزیع شده است همچنین با همت همه همکاران و کشاورزان نه تنها نسبت به پارسال کشت بیشتری خواهیم داشت بلکه مزارع با کیفیت‌تر و تولید بیشتری به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت کلزا هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

قهرمانفرد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل