Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد حسین بحرینی طوسی در نخستین کمیته استانی شهدای خدمت که به منظور بررسی دستورالعمل" نحوه تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت" برگزار شد، اظهارکرد: در صورت تایید بنیاد شهید، آمار نهایی شهدای خدمت که تاکنون در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از جان مردم، جان خود را از دست داده‌اند اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه‌های بررسی پرونده شهدای خدمت باید سریع برگزارشود، افزود: در این آیین‌نامه بخشی از جزئیات اعلام نشده است اما هر دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید با اتفاق نظردر این خصوص فعالیت خواهند کرد تا حقی ازخانواده‌ها تضییع نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشکیل اولیه پرونده‌های شهدای سلامت توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی شهرستان‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: پرونده های که نقص دارد، توسط همان شهرستان پیگیری می‌شود، و در حال حاضر خانواده شهدای سلامت نیاز به مراجعه به بنیاد شهید و امورایثارگران ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز با بیان اینکه با ابلاغ این آیین نامه، پرونده شهدای مدافع سلامت به زودی تشکیل می‌شود، به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و دفاترامورایثارگران علوم پزشکی تشکیل و سپس برای بررسی به کارگروه استانی ارسال می شود.  

حجت الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه پرونده تک تک افراد، موردی، بررسی می‌شوند، افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و بنیاد شهید و امورایثارگران هرهفته به صورت مستمروهمچنین جلسه استانی آخرآبان ماه سال جاری برگزارمی‌شود.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی ادامه داد: پیکر شهدای مدافع سلامت از همان ابتدا در قطعه اصحاب شهدا تدفین شده و این روند مثل سابق ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و همه دست اندرکارانی که در شیوع بیماری کرونا به بیماران خدمت ارائه می‌دهند، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها و تشکیل پرونده‌ها، بازماندگان ازخدمات بنیاد بهره‌مند شوند و ما بیش از پیش شرمنده خانواده این شهدا نباشیم.

گفتنی است، در این جلسه صدیقه خدیوی معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی و جمعی از مدیران  دانشگاه بنیاد شهید و امورایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/70044

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد محمد حسین بحرینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بنیاد شهید خراسان رضوی علوم پزشکی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم