Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:54:42 GMT

شاهدخت فراموش‌شده جنگ جهانی در بازار کتاب ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۶۳۵۹

شاهدخت فراموش‌شده جنگ جهانی در بازار کتاب ایران

«آینده‌ی نور موسیقی بود، آینده‌ی نور سراییدن برصفحاتی بود که انسان در تب‌آلودگی و لرزش جان قلم می‌زند. پس چرا خود را به میان این کارزار افکند، حال آنکه هیچ چیز او را به این کار وانمی داشت؟ چرا دشوارترین شیوه‌ی مبارزه را انتخاب کرد، شیوه‌ای که در آن نه از لباس نظامی خبری بود و نه از قاعده‌ی پیکار؟ او که در آرامش کتاب‌ها عمر می‌گذراند و در طنین چنگ می زیست، چرا خود را با چنین خطر بزرگی رو در رو ساخت؟ او که فقط با ایزدان شرق آشنا بود، چرا برای اندیشه‌ای از غرب جانش را از کف داد؟ فرانسه و انگلستان فراموشش کرده‌اند و همراه با او، همرزمانش را نیز از یاد برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر توانستیم از آن دوزخ رهایی یابیم، باید به یاد داشته باشیم که نور یاری رسانمان بوده است» (ص.۲)
شاهدختی که فراموش شد را لوران ژوفرن (Laurent Joffrin) رونامه‌نگار و و نویسنده معاصر فرانسوی به نثری شاعرانه نوشته است. ژوفرن تحصیلاتش را در زمینه‌ علوم سیاسی در مرکز مطالعات سیاسی پاریس و مرکز مطالعات تاریخی و علم اقتصاد در سوربن به پایان رساند. او اخیراً، در آوریل ۲۰۲۰، رسماً اعلام کرد دنیای روزنامه‌نگاری را پس از چهل سال فعالیت ترک خواهد کرد تا به سودای دیرینه‌اش، دنیای سیاست بپردازد. وی تا به حال بیش از بیست اثر تاریخی و اجتماعی و نیز چند رمان موفق به چاپ رسانده است.
لوران ژوفرن، شاهدختی که فراموش شد را با الهام از زندگی واقعی یک زن مبارز و هندی‌تبار، نور ویجی خان، نوشته است و برای ادای احترام به او نامش را در داستان تغییر نداده است. ژوفرن رمانش را وامدار نویسنده‌ بریتانیایی، ژان اورتون فولر، می‌داند زندگینامه کامل و اندوه‌بار نور را با عنوان مادلِن در سال ١٩۵٢ نگاشته است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اسپونر با حاضر جوابی گفت: ... احساساتیه. یعنی عارفه‌ای که از واقعیت جنگ مفهوم گنگی توی ذهنش شکل گرفت بهتره بگم کلا از واقعیت مفهوم گنگی توی ذهنش دارد. به علاوه ، از نظر فیزیکی هم به مانکن های شانل شباهت داره. یا به رقصنده‌های عربی! هفته نمیگذره که دستگیر می‌شه به شما قول شرف میدم!

و با قیافه‌ای که رقت و ترحمش را نسبت به نور نشان می‌داد، گفت:

- همچنین باید اضافه کنم که ایشان شعر هم مینویسه ...

جوآن ساندرسون با لحنی عصبانی گفته‌ی اسپونر را تصحیح کرد :

- اسم ایشان ویجی خان، خان، یک لقب اشرافی در هند. آقای اسپونر، باید به شما یادآوری کنم که سزار و اسکندر هم شعر می نوشتند ، پس این مسئله نمیتونه ملاک باشه و تازه، اگه ایشان زن زیباییه، همین مسئله میتونه مأموران بازرسی رو دستپاچه کنه، این یک برگ برنده است و ایراد هم به حساب نمی آد! (ص.۸۸)

ژوفرن رمان خود را در ۳۸ فصل به‌همراه یک دیباچه و موخره نگاشته است و میترا زارعی آن را از زبان فرانسه به فارسی برگردانده است. مترجم آشکارا در این ترجمه تلاش کرده ضمن وفاداری به نثر شاعرانه ژوفرن با آوردن پاورقی‌های فراوان نکته مبهمی برای مخاطب ایرانی باقی نگذارد.

شاهدختی که فراموش شد را نشر لوگوس  در ۵۳۲ صفحه و  در شمارگان ۴۰۰ نسخه وارد بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها جنگ جهانی دوم ترجمه کتاب کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ جهانی دوم ترجمه کتاب کتاب جنگ جهانی دوم ترجمه کتاب کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس تراز به بازار نشر آمد

 محمد جواد حیدرزاده ،مدیر انتشارات خادم‌ الرضا(ع)در گفت‌وگویی از چاپ کتاب «پلیس تراز» توسط انتشارات خادم الرضا خبر داد و گفت: این کتاب به قلم سید حسین اسحاقی با هدف تبیین الگوهای رفتاری و گفتاری پلیس تراز در مواجهه با بی‌حجابی و دیگر آسیب‌های اجتماعی در ۲۲۰ صفحه به نگارش درآمده است.   وی تصریح کرد: این کتاب مشتمل در سه فصل «مفهوم‌شناسی و پیش‌نیازها»، «انتظار رفتار حکیمانه و نه حاکمانه از پلیس تراز در مواجهه باناهنجاری‌ها» و «عرصه تعاطف و تعامل پلیس با مردم» تدوین شده است.   مدیر انتشارات خادم‌ الرضا(ع) افزود: در فصول این کتاب به تبیین موضوعاتی نظیر مهم‌ترین عوامل بدحجابی و بی‌حجابی، تأثیر الگوها در ترویج فرهنگ حجاب، نحوه تعامل رفتاری و گفتاری پلیس با دیگران از منظر قرآن و اهل‌بیت(ع)، تکریم شخصیت و پاسداشت کرامت انسانی افراد، برخورد مؤدبانه و اخلاق‌مدارانه و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.   حیدرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما باید نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم»، گفت: این کتاب به دنبال ترسیم نقشه راهی برای برای دستیابی به مؤلفه‌های یک پلیس تراز و تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیوند رفتار و گفتار حکیمانه پلیس با آموزه‌های قرآن و عترت است.   وی با بیان اینکه نحوه رفتار پلیس باید به عنوان مؤثرترین نماد برای تربیت اجتماعی تلقی شود و از سبک و سیاقی برگرفته از متون و آموزه‌های دینی پیروی شود، گفت: در این اثر تأکید شده که پلیس در مورد حجاب باید مشی عالمانه، قانون‌مدارانه و اخلاق‌مدارانه را پیشه خود سازد و رویکرد راهنمایی بر برخورد قهری اولویت داشته باشد.   مدیر انتشارات خادم الرضا افزود: این کتاب بر مبنای تعیین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های گفتار و رفتار حکیمانه پلیس تراز بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات تدوین شده است.   حیدرزاده تصریح کرد: از آنجا که طبق قانون باید استانداردی برای گفتار و رفتار پلیس تعریف و اجرا شود تا شأن و منزلت مردم در برابر مأموران به عنوان الگوی قانون‌مداری رعایت شود، تلاش شده شاخص‌های رفتاری و گفتاری پلیس تراز در این اثر تبیین شود.   وی افزود: در تدوین این کتاب و پژوهش نحوه برخورد حکیمانه پلیس با مردم در جامعه اسلامی، از روش اسنادی و کتابخانه‌ا‌ی استفاده شده است.   مدیر انتشارات خادم الرضا اضافه کرد: در شرایط کنونی که نظام اسلامی داعیه‌دار مدیریت جهانی است، مسئله الگوسازی و طراحی یک الگوی کاربردی برای برخورد حکیمانه پلیس با مردم برای جامعه امروز بسیار ضروری است تا الگو و سبکی شایسته و قابل تأسی برای مشتاقان راه و رسم انقلاب اسلامی در سراسر جهان فراهم آید.   حیدرزاده همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، گفت: در این اثر کوشیده شده ضمن پاسداشت خدمات و زحمات نیروهای خدوم انتظامی، توصیه‌هایی در پیشبرد اهداف و وظایف سازمانی و اخلاقی این عزیزان ارائه شود که به یقین عزت نظام جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.   مدیر انتشارات خادم الرضا در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب «پلیس تراز» و بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی به سایت انتشارات خادم‌الرضا به نشانی https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند. باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»