Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:30:53 GMT

روزهای سیاه کرونایی در شهرضا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۷۳۳۷

روزهای سیاه کرونایی در شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، در آستانه سومین‌ماه پاییز هشدارها به واقعیت‌ بدل شد و وضعیت قرمز به سیاه رسید. شمار قربانیان کرونا روزانه از ۴۰۰ نفر در کشور فراتر رفته است.

وضعیت بحرانی است و کادر درمان تقریباً از پا درآمده‌اند. تجهیزات پزشکی پاسخگوی نیاز موجود نیست و هزینه‌های سنگین درمان و داروی مورد نیاز مبتلایان به کرونا دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار خبر افزایش آمار فوتی‌های کرونا در آرامستان‌ها و جان باختن روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در کشورمان عادی شده و با وجود اعمال محدودیت‌ها برخی از شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

چندین ماه است که شهرستان شهرضا در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارد و حتی در هفته اخیر از وضعیت قرمز فراتر رفته است و سیاه شده است.

روند رو به رشد آمار مبتلایان، تعداد موارد بستری و فوت ناشی از کرونا این شهرستان وارد لیست شهرستان‌های با محدودیت قرار دارد و مشاغل ۳،۲ و۴ آن به مدت ده روز تعطیل شدند و از روز شنبه ۲۴ آبان ماه صنوف تا ساعت ۱۸ فعالیت می‌کنند.

به راستی چرا با وجود این همه هشدارها و صحنه‌های دردناک فوت همنوعان و خانواده‌هایی که روزانه عزادار می‌شوند، هنوز هستند عده‌ای که این ویروس کشنده را قبول نداشته و روز به روز نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌خیال‌تر شده‌اند، براستی به کجا چنین شتابان.

چرا هنوز دورهمی‌های خانوادگی ادامه دارد، مجالس ختم و عروسی پا برجاست، عده‌ای ماسک را قبول ندارند و هزاران سؤال بی‌جواب دیگر که در اذهان بی‌پرسش است.

بیش از ۸۰ درصد از نمونه‌ها کرونا مثبت است

حجت‌اله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان شهرضا اظهار داشت: در هفته گذشته ۴۶۴ نمونه از بیماران مراجعه‌کننده سرپایی و بستری در شهرضا گرفته شد که ۸۲.۹ درصد موارد، یعنی ۳۸۵ نمونه مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه تعداد موارد بستری در بیمارستان ۹۶ تا ۹۸ نفر در یک روز بوده است، افزود: تاکنون ۱۱۶ نفر در بیمارستان بستری هستند که ۱۶ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه متوسط مراجعه سرپایی روزانه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر به بخش دولتی و چند برابر به مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی سطح شهر است، گفت: با افزایش تعداد فوتی‌ها، مبتلایان به کرونا و بستری‌ها در شهرستان شهرضا، این شهرستان در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت و وارد فهرست سیاه کرونایی شد.

تنهایی بیان کرد: محدودیت‌های گروه شغلی ۲ و۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز در شهرضا اجرا شد، قدرت سرایت ویروس بسیار افزایش یافته است و این ویروس وحشی‌تر شده و به همین دلیل آمار بستری‌ها بالا رفته است، اگر تجمعات در این ۱۰ روز به حداقل برسد، در روزهای آینده ظرفیت بیمارستان بهتر پاسخگوی تعداد بستری‌ها خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه بار عظیمی از بیماری به دوش مطب‌های خصوصی و پزشکان درمان‌گر سطح شهر و درمانگاه‌های خصوصی است، عنوان کرد: اگر میزان بستری بیمارستان به این شکل افزایش پیدا کند در پایان آبان و آذر ظرفیت بیمارستان و کادر درمان پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

در وضعیت سیاه و قرمز نباید مراسم عروسی برگزار شود

وی با انتقاد از برگزار مراسم عروسی در منازل بیان کرد: تا اطلاع ثانوی تالارهای و آرایشگاه‌های زنانه تعطیل است، مردم شهرضا باید درک بالایی داشته باشند و در وضعیت سیاه و قرمز نباید مراسم عقد و عروسی برگزار کنند و به زمان دیگری این مراسم را موکول کنند، در این مراسم‌ها تعداد زیادی آلوده می‌شوند و حتی منجر به مرگ شده است و ارزش ندارد که شیرینی زندگی را با مرگ پیوند زد.

تنهایی با اشاره به وضعیت انارفروشان شهرضا در امامزاده شاهرضا گفت: با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری وضعیت انارفروشان شاهرضا ساماندهی شد اگر این اتفاق نمی‌‎افتاد در آذرماه بیمارستان از بیماران کرونایی به حالت انفجار می‌رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر اینکه روضه‌های خانگی باید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: همزیستی با کرونا به این معنی نیست که هر طور خواستیم، رفتار کنیم، همزیستی به معنای مراقبت صددرصدی از خودمان و مردمی که با ما سروکار دارند، است؛ بستری و ابتلا و مرگ و میر در شهرضا در حال افزایش است و اگر مردم همراهی نکنند باز هم این آمار افزایش پیدا می‌کند.

واحدهای صنفی متخلف در شهرضا پلمب شدند

صفورا عرفان، کارشناس مسؤول بهداشت محیط شهرضا با اشاره به تعطیلی مشاغل ۳،۲ و ۴ در شهرضا به مدت ۱۰ روز گفت: در بازرسی از صنوف شهرستان شهرضا در طرح محدودیت‌های کرونایی توسط کارشناسان واحد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت، اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی متخلف و صدور اخطاریه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

وی با اشاره به تخلف بعضی از واحدهای صنفی در این مدت افزود: در ادامه اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی کارشناسان واحد مهندسی بهداشت محیط ۴ واحد صنفی شامل آرایشی و بهداشتی و قهوه‌فروشی و پوشاکی به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا پلمب شدند.

عرفان بیان کرد: ۲ واحد صنفی کاشی و سرامیک، پولک و نبات فروشی، ۲ واحد صنفی بستنی‌فروشی و یک واحد صنفی عرضه قلیان، یک فروشگاه آکواریوم و یک مغازه کتابفروشی نیز به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا پلمب شدند.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط شهرضا ادامه داد: یک واحد صنفی نانوایی و یک واحد صنفی نانوایی فانتزی، ۵ واحد صنفی میوه‌فروشی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی تصریح کرد: ۴۲ مورد محل کسب مراکزی که مشمول تعطیلی بودند نیز با تذکر کارشناس بهداشت محیط توسط متصدیان صنوف مربوطه تعطیل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وضعیت بحرانی کرونا پلمب اصناف متخلف شهرستان شهرضا بهداشت محیط شبکه بهداشت محدودیت ها واحد صنفی پلمب شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: این حریق بامداد امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در ساعت ۵:۲۲ دقیقه  روی داد که با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم های اطفاء حریق ایستگاه مرکزی بلافاصله به محل حادثه در خیابان ابوذر اعزام شدند.

حسین صادقی افزود: پس از حضور تیم های اطفاء حریق و بررسی صحنه، حریق به صورت کامل اطفاء شد.

 وی گفت: بررسی علت بروز حادثه به واحد کارشناسی سازمان ارجاع شد.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه