Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق خبر دادند و از دولت این کشور خواستند که درباره حقیقت ماجرا توضیح دهد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، حازم الباوی تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که آنچه منابع آگاه از تحرکات نظامی فزاینده در پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار خبر می‌دهند نیازمند توضیح فوری دولت عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کمیته امنیت و دفاع پارلمان به شدت خواهان اطلاع از حقیقت اخباری است که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

الباوی تاکید کرد: برخی منابع تایید کرده اند که ستونی از نظامیان آمریکایی شامل خودرو زرهی به همراه آمبولانس به پایگاه عین الاسد رسیده اند. همزمان اخباری به نقل از آن منابع از دستور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح مبنی بر عقب نشینی لشکر هفتم از مرز‌های عراق با سوریه به کرکوک وجود دارد.

وی گفت: این تحرکات آمریکایی‌ها مشکوک است و دولت در این باره مسئول است و باید حقیقت ماجرا را برای همگان توضیح دهد.

این در حالی است که یک مسئول امنیتی عراق از اقدامات امنیتی روز‌های گذشته ارتش در اطراف پایگاه عین الاسد در استان الانبار خبر داد.

این مسئول امنیتی در الانبار به شفق نیوز گفت: نیرو‌های ارتش عراق محدودیت‌های گسترده‌ای در اطراف پایگاه عین الاسد از حدود یک هفته قبل از سمت شرق و جنوب ایجاد کرده اند و احدی حق ورود به این منطقه حتی نیرو‌های امنیتی غیر از ارتش ندارد. این منطقه‌ای به عرض ۱۰ کیلومتر از روستای المفرع و نیز منطقه السد است.

این منبع هدف از این اقدامات را حمایت از این پایگاه در برابر حملات موشکی و پهپادی و مصون نگه داشتن آن از هرگونه رخنه‌ای عنوان کرد.

این منبع درباره رسیدن نظامیان آمریکایی به این پایگاه طی روز‌های گذشته هم اعلام کرد که این صحت ندارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: از زمان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از پایگاه القائم در سال جاری میلادی، نظامیان امریکایی در پایگاه عین الاسد هیچ عملیات زمینی نداشته اند و همه تحرکات آن‌ها هوایی و با بالگرد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد عراق آمریکا پایگاه عین الاسد نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور