Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه سروش آسمانی که جمعه‌ها به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود، با اشاره به جای خالی برگزاری نمازجمعه در شهر و دلتنگی مردم اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم که این بلا و گرفتاری را از سر همه مردم دنیا، مسلمانان جهان و مستضعفان عالم برداشته شود و زندگی به حالت طبیعی خودش برگردد و امروز که به اینجا رسیدیم قدر عافیت را بهتر می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی باید با توبه و استغفار بکوشیم اشتباهات خودمان را جبران کنیم، بین خودمان و خدا آشتی برقرار کرده و بگویم اگر جایی خطایی از ما سر زده و جامعه جهانی گرفتار ظلم و بلا و مصیبت شده و ما هم در مقابله با ظلم و تعدی کوتاهی کرده‌ایم، خدایا به ما توفیق جبران دقیق توبه عنایت کن تا دوباره به شرایط مناسب زندگی بازگردیم. 

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: خدای متعال برای مومنان شرایطی را فراهم می‌کند که در همین دنیا گناهانشان تسویه شود، مومن اگر موقع جان دادن سخت جان داد برای این است که اگر گیری در پرونده اعمالش بوده تسویه حساب شود، در مقابل اگر کافری خیلی آسان مراحل مردن را گذراند برای این است که خوبی‌هایی که داشته همین جا تسویه حساب شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید بدانیم که گناهان در حقیقت در زندگی ما تاثیرگذار است، خداوند می‌فرماید اگر اهل تقوا باشید خیلی از برکات و درب رحمت خود را به روی شما می‌گشایم، در حالی که اگر بدی کنید در مقابل سختی‌ها و گرفتاری‌ها نصیب شما خواهد شد. 

وی اضافه کرد: این یک واقعیت است که وقتی ما به بلا و گرفتاری دچار می‌شویم به این قانون الهی توجه داشته باشیم و دست به دامن خدا ببریم و بگوییم خدایا خودت به من رحم کن، خودت مرا ببخش و ضایعات و گرفتاری‌ها و آسیب‌هایی که با گناه به خودمان وارد کردیم را جبران کن.  

آیت الله عابدینی ابراز کرد: باید بدانیم که هیچ وقت از ناحیه خدا به ما بدی نمی‌رسد بلکه خود انسان به خودش آسیب می‌رساند و از خدا شر برنمی‌خیزد. خداوند خدای رحمان، خدای رئوف، خدای زیبایی‌ها و عظمت و مهربانی‌هاست. از ناحیه خداوند که بدی به ما نمی‌رسد ولی اگر بدی و بلایی به ما وارد شد فقط خدا می‌تواند این مشکل را جبران کند. 

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۱۰۷ سوره مبارکه یونس می‌فرماید، فقط خداست که می‌تواند بلاها را از ما برطرف کند و اگر خیری بخواهد به ما برسد هیچ کس نمی‌تواند مانع خیر خدا شود، این موضوع انگیزه خوبی در انسان ایجاد می‌کند که اگر بدی هم کردیم و آسیبی به ما رسید این آسیب غیرقابل جبران نیست و با توبه و بازگشت خداوند برای ما جبران خواهد کرد. 

وی یادآور شد: خدای متعال به پیغمبرش می‌گوید که به بندگانم خبر بده که من دوستشان دارم و اگر با گناهان و اشتباهات خود از من فاصله گرفته اند من مشتاق آنها هستم. خدا بسیار توبه پذیر است و دوست دارد که بندگانش دوباره نزد او بازگردند، زیرا گناهان همه جوره انسان را ضایع می‌کند و آبروی او را در پیشگاه خدا و فرشتگان الهی و انبیا و اولیای الهی می‌برند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدا توبه کنندگان را دوست دارد، عنوان کرد: خدا کسانی که می‌خواهند پاک بمانند را دوست دارد و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به عنوان اسوه و الگوی همه معرفی کرده است و می‌گوید اگر می‌خواهید به هر زیبایی آراسته شوید از ائمه الگو بگیرید.  

خطیب جمعه قزوین گفت: امام صادق علیه السلام می‌فرماید، خدا از توبه و بازگشت مومنین خوشحال می‌شود، وقتی که بنده مومنی توبه می‌کند و اقدام به جبران گناهانش می‌کند یعنی قبل از این بنده خدا از او برای بازگشت دعوت کرده و به او توفیق توبه داده شده است، این دعوت انگیزه ای برای توبه واقعی است. 

وی افزود: در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که وقتی بنده گنهکار از گناه توبه می‌کند مثل این است که گناهی نکرده، یعنی خدای متعال بدین حد مسیر توبه را برای ما هموار کرده است. البته اگر کسی توبه کند ولی در عین حال مسیر گناه را ادامه دهد، مانند کسی است که توبه را به استهزا می‌گیرد. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: کسی که توفیق توبه پیدا کند و بازگشت وی مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد، احساس سبکی و آرامش قلب پیدا می‌کند. برای توبه واقعی باید ظلم کردن‌های خود را جبران کند، رد مظالم کند اگر در اعمال دینی اش کوتاهی داشته جبران کند و نمازش تغییر کند. این فرد فضای زندگیش عوض خواهد شد و نشاط وارد زندگی او می‌شود. 

آیت الله عابدینی گفت: اینکه خدای متعال در انتظار توبه بندگانش است یعنی هر بهانه ای برای توبه نکردن و جبران گناهان از انسان گرفته می‌شود و به ما امیدواری می‌دهد. متاسفانه خیلی وقت‌ها به هر دری می‌زنیم و به هر کسی دل می‌بندیم تا برای ما کاری کنند، در صورتی که تا خدای متعال نظر نکند هیچ کسی توان انجام کار برای ما را ندارد. 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پرحاشیه در امریکا تصریح کرد: این روزها که تحولات ظاهری در امریکا پیش آمده و کار رئیس جمهوری با یک دنیا رسوایی تمام شد و با یک نوع خواری و بی آبرویی کنار رفت و رئیس جمهور دیگری آمد که فرقی در اجرای سیاست‌ها با قبلی ندارد نباید عامل ذوق زدگی شود. رئیس جمهورهای امریکایی همه در کل مجریان نقشه استکباری صهیونیستی هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: هر دوی این رییس جمهورهای فعلی و سابق امریکا از شهادت سردار سلیمانی اظهار خوشحالی کردند، هر دو بر اینکه باید به ایران فشار حداکثری بیاید متفق‌القول هستند، هر دو در اینکه باید ما خلع سلاح شویم هم نظرند. هر دو به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه ما هستند. 

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: متاسفانه ما در داخل شاهد حضور افرادی هستیم که روحیه انقلابی ندارند و متوجه کلام رهبر معظم انقلاب نمی‌شوند و مصالح نظام را درک نمی‌کنند. باید بدانیم که رئیس‌جمهور فعلی و قبلی امریکا فرقی به حال ما نمی‌کند، ما نباید به امریکا نگاه کنیم و تصمیم بگیریم باید باور کرده باشیم که آنها همیشه استکبار هستند و روحیه استکباری دارند.  

وی تاکید کرد: ما مسیر گذشته ای مثل برجام را پشت سر گذاشتیم که خسارت‌های زیادی را به ما وارد ساخت که باید از این همه خسارات جبران ناپذیر توبه کنیم. خداوند در سوره بقره آیه ۱۰۵ می‌فرماید، کافران اهل کتاب و مشرکان که با شما سر جنگ دارند دلشان می‌خواهد شما شکست بخورید و دچار زحمت شوید. 

امام جمعه قزوین اذعان کرد: تجربه ثابت کرده است که استعمار انگلیس و امریکا و هم پیمانانش همیشه به دنبال دوشیدن کشورهای مختلف بوده اند، مصر و لیبی و عراق و بسیاری از کشورها شاهد این ماجرا هستند. ما برای حل مشکلات اقتصادی خود باید از خلاقیت و نوآوری و فناوری نخبگان جامعه خودمان استفاده کنیم.  

آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر ما از سرمایه‌های ملی و از معادن کشور درست استفاده کنیم چه نیازی داریم که برای تامین ابتدایی ترین مسائل خود دست نیاز به سمت دیگران دراز کنیم. اگر صادرات و واردات را مدیریت کنیم هم برای جوانان خود اشتغالزایی خوبی خواهیم کرد هم مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود. 

وی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی اظهار کرد: در این ایام سالگرد ارتحال آیت الله سید محسن حکیم، صاحب کتاب مهم مستمسک العروة الوثقی را داریم که بزرگ خاندان حکیم است و چندین نفر از علما از این خاندان به شهادت رسیدند. 

خطیب جمعه قزوین افزود: همچنین سالگرد درگذشت مفسر بزرگ و فیلسوف مطرح علامه طباطبایی صاحب کتاب آکنده از برکات المیزان است که امیدواریم جامعه ما بیش از گذشته کتاب وی را بشناسند و آیات قرآن کریم را با کمک علامه طباطبایی بیشتر بفهمند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ارتحال علامه بزرگوار محمد تقی جعفری در سال ۱۳۷۷ جزو دیگر مناسبت‌های این ایام است، وی در بیان حقایق دینی در شرح و تفسیر نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام و در بیان معارف نورانی دینی زبانی لطیف داشتند. 

وی یادآور شد: شهادت سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب دیگر مناسبت تاریخی است که وی جزو فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود و فرماندهان قزوینی زیادی زیر نظر این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس جنگیدند و به شهادت رسیدند. 

آیت الله عابدینی گفت: سالگرد درگذشت آیت الله زرآبادی هم جزو دیگر مناسبت‌هاست که این عالم برجسته به حدی در بین علمای مختلف شناخته شده بودند که بسیاری از بزرگان و علما برای زیارت قبر وی به قزوین سفر می‌کنند. مرحوم آیت الله خزعلی رضوان الله تعالی علیه همیشه در سخنان خود از قزوین نام شهید بابایی و مرحوم زرآبادی را به میان می‌آوردند. 

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: روز کتاب و کتابخوانی را در پیش داریم، امروز نحوه مطالعه تغییر یافته و قدری به فضای مجازی و امکانات امروزی رسیده است اما به فرموده رهبر فرزانه انقلاب هیچ چیزی جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد. پدران و مادران اگر در منازل به شیرینی مطالعه کتاب توجه کنند برای فرزندان همین فرهنگ سازی خواهد شد. 

وی یادآور شد: متاسفانه روز گذشته نیز شاهد درگذشت یکی از علمای عزیز استان قزوین بودیم، حجت الاسلام واعظی فر پدر شهید بزرگوار علی واعظی فر بود که از خدای متعال می‌خواهیم روح ایشان را با فرزند شهیدش محشور کند. همچنین هفته گذشته شاهد ارتحال شهادت گونه امام جمعه محترم آوج بودیم که این عزیز از دست رفته تغسیل اموات کرونایی را انجام می‌دادند و خانه خود را برای حوزه علمیه وقف کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در شرایط امروز که همدیگر را به تقوا دعوت می‌کنیم، یکی از معانی دعوت به تقوا، رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌هاست که باید کاری کنیم که جامعه کمتر آسیب ببیند. خیلی سخت است که ما هر روز نزدیک به ۵۰۰ نفر را در اثر کرونا از دست دهیم. 

وی در پایان اذعان کرد: ما باید کاری کنیم که شرایط شیوع بیماری در جامعه تغییر کند و همه به میدان بیاییم و به کادر درمانی هم کمک کنیم تا مشکل حل شود، امیدواریم خدای متعال شر این بیماری را از سر همه ما کم کند.

انتهای پبام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین برجام آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عابدینی خطیب جمعه قزوین امام جمعه قزوین خدای متعال برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و وعده صادق تنبیه رژیم صهیونیستی

پاسخ کوبنده ایران به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که جمهوری اسلامی پس از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انتظار داشت کشورهای غربی نسبت به این عملیات واکنش تنبیهی مناسبی علیه رژیم صهیونیستی  از خود نشان دهند.

ایران از همه ابزار های دیپلماتیک از جمله طرح شکایت در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد اما موضع جانبدارانه امریک،انگلیس وفرانسه از رفتارهای ضد قوانین بین المللی اسرائیل نشان داد که قانون در تعاملات بین المللی جائی ندارد.

تلقی ملتهای ازاده جهان این است که  امریکا و کشورهای غربی با استفاده از نفوذ سیاسی ،اقتصادی ،هژمونی نظامی وتبدیل کردن نهادهای بین المللی به اهرم های فشار علیه دولتهای مستقل جهان ،قانون جنگل را جایگزین تعاملات احترام انگیزبین المللی ساخته اند.

پروتکل های ژنو و وین صریحا مصونیت لازم را به مقرهای دیپلماتیک در جهان داده وتاکید دارد که هر گونه تعرض به هر دلیلی علیه مقرهای دیپلماتیک به مفهوم تجاوز به خاک ان کشور تلقی می شود .

اما از انجائی که رژیم صهیونیستی به دلیل بر خورداری از پشتوانه سیاسی غرب بویژه امریکا خود را بالاتر از قانون می داند ولذا حمله تروریستی به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را بدون وحشت از پیامدهای ان انجام داد.

حد اقل انتظاری که می رفت این است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای در محکومیت ایران صادر کند اما چنین اتفاقی رخ نداد واین نشان می دهد که رفتارهای قلدر مابانه درتعاملات بین المللی تعریف شده غلبه دارد.

در چنین فضائی جمهوری اسلامی پس از نا امیدی از نهادهای بین المللی در محکوم ساختن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مقر کنسولگری ایران در دمشق برای باز یافت اعتبار منطقه ای وبین المللی خود پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی داد.

تجربه نیز نشان داده هر گاه رژیم صهیونیستی دست به عملیات تروریستی علیه سایر کشورهای منطقه می زند این عمل از سوی کشورهای غربی حق دفاع مشروع  رژیم صهیونیستی از خود تلقی می شود اما اگر این رژیم با پاسخ متقابلی مواجه می شود این عمل  انتقام جویانه مغایر قوانین بین المللی تلقی می شود.

رفتارهای دو گانه،غیر منصفانه وتحقیر امیز کشورهای غربی نسبت به کشورهای منطقه وجهان جائی برای التزام وپایبندی کشورها به قوانین دو گانه بین المللی باقی نمی گذارد ولذا هیچ کشوری نمی تواند ایران را نسبت به تنبیه رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار دهد.

نمونه با رز رفتارهای منافقانه امریکا و اروپا، بحران 6 ماهه غزه بود که رژیم صهیونیستی بدترین شیوه های نسل کشی را در مورد مردم بیدفاع غزه به کار گرفت اما نهادهای بین المللی وبازیگران جهانی در مقابل این نسل کشی وکشتار زنان وکودکان فلسطینی سکوت اختیار کردند.

حیثیت منطقه ای وبین المللی ایران پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق مخدوش شد وپاسخ ایران به این جنایت یک حق مشروع بین المللی است وهر گونه واکنش جانبدارانه غرب از اسرائیل به بروز یک جنگ جهانی منجر خواهد شد.

قطعا دخالت احتمالی امریکا در واکنش به حمله ایران به تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی ،منطقه وجهان را وارد یک بحران جهانی خواهد ساخت زیرا کشورهای دارای قدرت اتمی در شرق نیز در برابردخالت های احتمالی امریکا سکوت نخواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • سرنوشت تلخ لوکادیا در اسپانیا | همه چیز عوض شد
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی 
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند
  • سپاه: هر اقدامی را پاسخ می‌دهیم
  • اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ایران و وعده صادق تنبیه رژیم صهیونیستی