Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای تمدید دفترچه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت تسهیلات خاصی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده و تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان سال تمدید شده است.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره تمدید دفترچه بیمه سلامت افزود: اگر دفترچه برگه سفید داشته باشد، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: همه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که بیش از 40 میلیون نفر هستند، به جز بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایرانیان، نیازی به حضور برای تمدید دفترچه بیمه سلامت ندارند و همه بیمارستانها، پزشکان، داروخانه‌ و آزمایشگاهها می‌توانند دفترچه‌های بیمه سلامت را بپذیرند. براین اساس، تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت کسانی که از ابتدای سال 1399 تمام شده، نیازی به مراجعه نخواهند داشت.   او گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری  #1666* می‌توانند از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود آگاهی شوند.   ناصحی درباره بیمه رایگان بدون ارزیابی وسع نیز اظهار کرد: با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز گذشته برای تمام کسانی که دفترچه بیمه سلامت ندارند یا دفترچه بیمه داشتند و تاریخ اعتبار آن تمام شده، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، درخواست بیمه سلامت رایگان کنند. دفترچه بیمه سلامت همگانی فقط برای بخش دولتی اعتبار دارد. کسانی که به هر دلیلی می‌خواهند به بخش خصوصی مراجعه کنند، باید در دفاتر پیشخوان درخواست ارزیابی وسع بدهند. همچنین از طریق سایت سازمان بیمه سلامت و قسمت مراجعه بیمه شدگان نیز می‌توانند درخواست ارزیابی وسع خود را ثبت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت دفترچه بیمه سلامت اعتبار دفترچه تاریخ اعتبار بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از تعداد مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی، درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه ۵۵۵ مورد مربوط به حوادث ترومایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرداد شریفی، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین_ اظهار کرد: در هشتمین روز از فروردین، مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه به ۱۰ هزار و ۹۰۰ مراجعه کننده خدمت‌رسانی کردند و ۳۳۰ عمل جراحی انجام شد.

وی افزود: ۴۰۶ مورد از مراجعات مربوط به علائم تنفسی، ۳۰۱ مورد مربوط به علائم گوارشی و ۵۵۵ مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مجموعه بهداشت استان نیز در هشتمین روز از فروردین، همانند روزهای گذشته، همراه با مردم استان و مسافران نوروزی بوده و با انجام دو هزار و ۱۲۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آب‌رسانی استان فارس، برای تأمین سلامت مردم مشارکت داشتند.

شریفی اضافه کرد: تعداد ۴۶ مرکز متخلف به مراجع قضائی استان، شناسایی و معدوم‌سازی ۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی، به عنوان دیگر محورهای فعالیت مجموعه بهداشت استان در شبانه‌روز گذشته بوده است.

وی تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه‌روز گذشته را نیز هزار و ۷۶۴ نفر اعلام و تصریح کرد: همچنین با پیگیری کارشناسان سلامت استان، یک مادر باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه به بیمارستان اعزام شد.

مصدومیت ۱۳۵ نفر در حوادث ترافیکی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این گزارش به فعالیت‌های مجموعه اورژانس در هشتمین روز از نوروز پرداخت و اضافه کرد: امدادگران اورژانس در این روز با حضور در ۸۸۶ مأموریت، شامل ۱۲۱ مأموریت مربوط به سوانح ترافیکی، ۷۶۳ مأموریت غیر ترافیکی و دو پرواز بالگرد، همراه با مردم و مسافران نوروزی بود.

شریفی با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۳۵ نفر مصدوم شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۰۰ مصدوم بستری شده و ۳۵ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی یازده مورد از مأموریت‌های امدادی روز گذشته را نیز مربوط به مسمومیت با گاز مونو کسیدکربن و آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را نیز ۲۷ مورد اعلام کرد.

دیگر محور گزارش نماینده هیأت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی، مربوط به خدمات مجموعه غذا و داروی دانشگاه در شبانه‌روز گذشته بود که در این زمینه اظهار کرد: در این بازه زمانی، کارشناسان معاونت غذا و دارو ۷۱ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی استان داشتند و پاسخگوی ۵۰ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسائل این حوزه بودند.

کد خبر 739990

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳