Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:07:50 GMT

۱۶ معدن غیرفعال هرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۱۹۶۲

۱۶ معدن غیرفعال هرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در مراسم احیای این معادن گفت: این معادن راکد در استان با سرمایه گذاری یکهزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بار دیگر فعال سازی شد.
خلیل قاسمی افزود: با احیای مجدد این معادن برای ۱۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.
وی بیان داشت: سال گذشته نیز ۲۵ معدن غیرفعال و راکد در استان هرمزگان با مجموع سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۷۰ نفر فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، درحال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان وجود دارد.
تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان هرمزگان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود سه هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.
در هرمزگان می‌توان برای ۲۱ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه اقتصادی علیرضا رزم حسینی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت هرمزگان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه اقتصادی علیرضا رزم حسینی هرمزگان صادرات غیر نفتی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه اقتصادی علیرضا رزم حسینی هرمزگان صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: هرمزگان در سال گذشته با صدور ۴۶ فقره گواهی کشف و درنتیجه شناسایی حدود صد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر در زمینه مطالعات اکتشافی و شناسایی ذخایر معدنی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های توسعه‌ای و بهره گیری از فناوری‌های نوین اکتشافی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته به نوعی که تقریباً بیشتر مساحت استان در قالب پهنه‌های مطالعاتی مورد اکتشاف قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نقش معادن در توسعه مناطق کم برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده را حائز اهمیت برشمرد.

خلیل قاسمی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره‌های ارزش گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت شهر‌های تخصصی و ایجاد صنایع پایین دستی با هدف ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی نیز در دست اقدام است که نقش مهمی در زمینه توسعه و رونق اقتصادی ایفا خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید