Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۲۳ آبان ماه به شرح ذیل است:

تکذیب شدیدترین بارندگی قرن
سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای شدیدترین بارندگی قرن را تکذیب کرد.

آغاز توزیع روغن جامد خوراک در بازار
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: روند توزیع روغن جامد خوراکی نیز آغاز شده و به تدریج فراوانی آن در بازار احساس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ درصد ثبت نام کنندگان قرعه کشی خودرو سرمایه گذار هستند!
نعمت بخش گفت: ۸۰ درصد در ثبت نام خودرو سرمایه گذار و ۲۰ درصد نیازمند واقعی هستند.

سرامیک و کاشی رایگان برای ساخت مسکن محرومان
فتاح گفت: همانطور که سیمان را به صورت رایگان برای ساخت مسکن محرومان اختصاص می‌دهیم، کاشی و سرامیک مورد را رایگان دراختیارشان قرار می‌دهیم.

طی ۴ روز گذشته ۱۱ میلیمتر باران بارید
خانیکی گفت: میانگین بارندگی دومین سامانه بارشی سال آبی جاری در استان تهران از روز سه شنبه تا امروز (جمعه) به میزان ۱۱.۷ میلیمتر به ثبت رسید.

تغییر ساعت پیش گشایش سفارش گیری معاملات بورس
بورس تهران اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر ساعت پیش گشایش بازار صادر کرد.

راه اندازی سامانه "برق من" برای شناسایی مشمولان برق رایگان
رجبی مشهدی، از شناسایی مشمولان برق امید با راه اندازی سامانه برق من خبر داد.

۸۰۰ هزار تن اقلام اساسی از گمرک ترخیص شد
وزیر صمت گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از بنادر ترخیص شده اند که ۸۰۰ هزار تن آن جزو اقلام اساسی بوده است.

سیلندر‌های گران در مناطق سردسیر! / صف‌هایی که تمامی ندارد
شواهد و مدارک حاکی از این است که اظهارات مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با نرخ های بازار فاصله دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روغن جامد فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «بورس انرژی»، علی نقوی، از آغاز فروش برق به شرکت‌های توزیع نیروی برق از سوی نیروگاه‌های کشور از طریق بورس انرژی ایران از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

وی گفت: هفته گذشته وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر اخبار تغییر در نحوه فروش برق به شرکت‌های توزیع را اعلام کرده بودند و از روز شنبه هفته جاری این بازار با استقبال خوبی از سوی عرضه‌کنندگان و متقاضیان آغاز به کارکرد.

نقوی گفت: این نحوه فروش در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت‌های توزیع برق و جز برنامه‌های مشترک میان وزارت نیرو و بورس انرژی بود که خوشبختانه در ابتدای سال به مرحله عمل رسید و از روز شنبه شرکت‌های توزیع برق وارد معاملات برق بورس انرژی شده و به شکل مستقیم اقدام به خرید برق عرضه شده از سوی نیروگاه‌ها کردند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: در اولین روز این مبادلات ۱۱ نیروگاه نسبت به عرضه برق در بارپایه‌های مختلف بورس انرژی اقدام کردند، شرکت‌های توزیع برق نسبت به ثبت تقاضا در این بازار اقدام کردند و در نهایت در این روز ۲۱ شرکت توزیع برق موفق به خرید حدود ۳۳۹ میلیون و ۵۰۴ هزار کیلووات ساعت برق در قالب ۴میلیون و ۱۳۸ هزار قرارداد سلف در بارپایه های مختلف به ارزشی بالغ بر ۳۰۷ میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال شدند.

نقوی در ادامه به جزئیات فروش برق از این بازار در روز اول اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در اولین روز معاملات شرکت‌های توزیع در مجموع ۲۸۰ میلیون و ۲۲۴ هزار کیلووات ساعت برق به صورت سلف هفتگی و ۵۹ میلیون و ۲۸۰ هزار کیلووات برق به شکل سلف روزانه خریداری کردند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از این پس نیروگاه‌ها، برق مورد نیاز شرکت‌های توزیع را در بورس انرژی عرضه می‌کنند.

به گفته نقوی در سال‌های گذشته به دلیل عدم تأمین منابع لازم، شرکت‌های توزیع امکان ورود به معاملات برق را پیدا نمی‌کردند که با توجه به برنامه وزرات نیرو برای اصلاح ساختار مالی صنعت برق و تخصیص منابع لازم بعد از حدود بیش از دو سال، مجدداً شاهد معاملات شرکت‌های توزیع در بورس هستیم.

وی در پایان گفت: بنا به اعلام شرکت توانیر این شرکت به صورت هفتگی اقدام به شارژ حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع کرده و بر اساس سازوکاری که به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده است این شرکت‌ها در یک بازار رقابتی و شفاف اقدام به خرید بخش عمده برق مورد نیاز خود به صورت مستقیم می‌کنند تا یکی از اصلاحات مهم صنعت برق در بخش مالی در بستر شفاف بورس رقم بخورد.

کد خبر 6084116 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی
  • صعود بورس از منطقه امن