Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@12:41:59 GMT

7 نکته برای لاغر شدن صورت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۶۱۶

مطالعه‌ای نشان داد که انجام تمرینات عضلانی صورت دو بار در روز برای هشت هفته موجب افزایش ضخامت عضلات و بهبود جوانسازی صورت شده است. ناطقان: کاهش وزن کلی بدن به خودی خود می‌تواند چالش برانگیز باشد، چه رسد به این که قصد کاهش وزن در یک بخش خاص را داشته باشید. به طور خاص، چربی اضافه در صورت می‌تواند برای برخی افراد مساله‌ای آزاردهنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه راهبردهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند به تقویت چربی سوزی و لاغر شدن صورت کمک کنند.

در ادامه با هفت مورد در این زمینه بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. تمرینات صورت انجام دهید

تمرینات صورت می‌توانند برای بهبود شرایط ظاهری صورت، مبارزه با پیری، و بهبود قدرت عضلانی مفید باشند.

برخی مدعی هستند که افزودن تمرینات صورت به برنامه روزانه می‌تواند موجب تقویت عضلات صورت شده و ظاهری لاغرتر به صورت ببخشد.


از جمله شناخته شده‌ترین تمرینات در این زمینه می‌توان به باد کردن لپ‌ها و انتقال هوا از یک سمت به سمت دیگر و حفظ لبخند در شرایطی که دندان‌ها برای چند ثانیه روی هم فشرده می‌شوند، اشاره کرد.

اگرچه شواهد محدود هستند، یک بررسی نشان داد که تمرینات صورت ممکن است به تقویت تن عضلانی در صورت کمک کنند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد که انجام تمرینات عضلانی صورت دو بار در روز برای هشت هفته موجب افزایش ضخامت عضلات و بهبود جوانسازی صورت شده است.

به خاطر داشته باشید که پژوهش‌ها در مورد اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی در این قسمت از بدن محدود هستند و به مطالعات بیشتر برای ارزیابی اثر این قبیل تمرینات بر چربی صورت در انسان‌ها نیاز است.

۲. کاردیو را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

اغلب اوقات چربی اضافه در صورت از چربی اضافه در بدن سرچشمه می‌گیرد.

کاهش وزن می‌تواند از دست دادن چربی را افزایش داده و به لاغر شدن بدن و صورت کمک کند.

کاردیو یا تمرینات ایروبیک به نوعی فعالیت بدنی گفته می‌شود که ضربان قلب را افزایش می‌دهد. این به عنوان یکی از موثرترین روش‌های کاهش وزن شناخته می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده اند که کاردیو می‌تواند به تقویت چربی سوزی و کاهش میزان چربی بدن کمک کند.

افزون بر این، یک مطالعه نشان داد که زنان چاق با انجام تمرینات کاردیو به میزان زیاد کاهش چربی بیشتری را تجربه کردند.

شما می‌توانید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرینات ورزشی با شدت متوسط تا زیاد در هر هفته را برنامه ریزی کنید که به معنای تقریبا ۲۰ تا ۴۰ دقیقه انجام تمرینات کاردیو در روز است.

از جمله نمونه‌های شناخته شده تمرینات کاردیو می‌توان به دویدن، رقصیدن، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد.

۳. آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی انسان ضروری است و به ویژه اگر در پی کاهش چربی صورت خود باشید می‌تواند اقدام مهمی باشد.

مطالعات نشان داده اند که آب می‌تواند احساس سیری و کاهش وزن را تقویت کند.

در حقیقت، یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن آب پیش از یک وعده غذایی به طور قابل توجهی میزان کالری مصرفی طی آن وعده غذایی را کاهش داده است.

پژوهشی دیگر نشان داد که نوشیدن آب ممکن است به طور موقت متابولیسم بدن را افزایش دهد. افزایش کالری سوزی در طول روز می‌تواند به تقویت کاهش وزن کمک کند.

۴. مصرف کربوهیدرات‌های پالایش شده را کاهش دهید

کربوهیدرات‌های پالایش شده مانند کراکرها، کلوچه‌ها و پاستا از مقصران اصلی افزایش وزن و ذخیره چربی در بدن هستند.

این کربوهیدرات‌ها به شدت پردازش شده و مواد مغذی مفید و فیبر از آن‌ها جدا می‌شود و آنچه بیشتر باقی می‌ماند قند و کالری است.

از آنجایی که کربوهیدرات‌های پالایش شده حاوی فیبر بسیار کمی هستند، به سرعت گوارش شده و به جهش و سقوط در سطوح قند خون و خطر بیشتر پرخوری منجر می‌شوند.

یک مطالعه با حضور ۲۷۷ زن نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات‌های پالایش شده با خطر بیشتر چاقی و مقادیر بیشتر چربی شکم مرتبط بوده است.

اگرچه مطالعه‌ای به طور مستقیم آثار کربوهیدرات‌های پالایش شده بر چربی صورت را بررسی نکرده است، استفاده از غلات کامل به جای آن‌ها می‌تواند به تقویت کاهش وزن کلی کمک کند که ممکن است به کاهش چربی صورت نیز کمک کند.

۵. برنامه خواب خود را تغییر دهید

خواب خوب و با کیفیت بالا یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در زمینه کاهش وزن است. این ممکن است به کاهش چربی صورت نیز کمک کند.

کمبود خواب می‌تواند موجب افزایش سطوح کورتیزول شود که یک هورمون استرس است و با فهرستی طولانی از عوارض جانبی از جمله افزایش وزن مرتبط است.

برخی مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش داده و در متابولیسم تغییراتی ایجاد کند، در نتیجه، به ذخیره چربی منجر شود.

افزون بر این، یک برنامه خواب منظم و خوب ممکن است به کاهش کیلوهای اضافه بدن کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کیفیت بهتر خواب با موفقیت در روند کاهش وزن مرتبط بوده است.

از سوی دیگر، برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود خواب می‌تواند میزان مصرف غذا را افزایش داده و موجب افزایش وزن و افت متابولیسم بدن شود.

در حالت ایده آل، خواب شبانه به مدت هشت ساعت را برای کمک به کنترل وزن و کاهش چربی صورت مد نظر قرار دهید.

۶. مراقب مصرف سدیم خود باشید

یک نشانه مشخص مصرف بیش از حد سدیم نفخ است و این ممکن است به پف کردن و تورم صورت منجر شود.

سدیم موجب می‌شود بدن آب اضافه را در خود نگه دارد که به احتباس مایع منجر می‌شود.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف سدیم زیاد می‌تواند احتباس مایع را افزایش دهد، به ویژه در افرادی که نسبت به آثار نمک حساسیت بیشتری دارند.

غذاهای فرآوری شده حاوی سدیم فراوان هستند، از این رو، کاهش مصرف مواردی مانند گوشت‌های فرآوری شده و غذاهای بسته بندی می‌تواند روشی ساده و موثر برای کاهش مصرف سدیم باشد.

کاهش مصرف سدیم می‌تواند به لاغرتر شدن صورت شما نیز کمک کند.

۷. فیبر بیشتری مصرف کنید

یکی از رایج‌ترین توصیه‌ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه افزایش مصرف فیبر است.

فیبر ترکیبی در مواد غذای گیاهی است که به آرامی از دستگاه گوارش عبور می‌کند، از این رو، احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر را موجب شده که می‌تواند به پیشگیری از هوس‌های غذایی و کاهش اشتها کمک کند.

بنابر مطالعه‌ای که با حضور ۳۴۵ نفر دارای اضافه وزن و چاق انجام شد، مصرف فیبر بیشتر با تقویت کاهش وزن و تعهد بیشتر به یک رژیم غذایی کم کالری مرتبط بود.

یک بررسی که شامل ۶۲ مطالعه می‌شد نیز نشان داد که افزایش مصرف فیبر محلول، نوعی فیبر که در تماس با آب موجب تشکیل یک ژل می‌شود، حتی بدون محدود کردن کالری‌های مصرفی ممکن است به کاهش وزن بدن و اندازه دور کمر کمک کند.

فیبر به طور طبیعی در مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، مغزدانه ها، غلات کامل و حبوبات وجود دارد.

در حالت ایده آل، شما باید مصرف روزانه ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر را مد نظر قرار دهید. منبع: مشرق برچسب ها: لاغر شدن ، صورت ، جوانسازی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لاغر شدن صورت جوانسازی ممکن است به کاهش نشان داده اند کاهش چربی صورت انجام تمرینات کربوهیدرات ها تمرینات صورت موجب افزایش یک مطالعه مصرف سدیم مطالعه ای لاغر شدن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز

قند اضافه بدن همه‌ای ضرر است و زیان، جوانی و زیبایی پوست را نابود کرده و اعضای داخلی بدن را پیر می‌کند، با یک برنامه خانگی ۳ روزه و بدون دارو کاهش قند بدن را آغاز کنید. به گزارش مکتوب نامه، قند را می‌توان در بیشتر غذا‌ها و تنقلات و غذا‌های کنسرو شده یافت می‌شود. برای اینکه بخواهید میزان قند بدن را کاهش دهید باید خوردن برخی غذا‌ها را بطور کامل خودداری نمایید.

به گزارش زندگی رنگی؛ سطوح بالای قند (ساکاروز) که می‌توان در بیشتر غذا‌ها یافت، می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمایند و می‌توانند منجر به چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و سرطان به ویژه سرطان سینه شوند.

میزان قند بالا نیز می‌تواند باعث افسردگی، اضطراب و برخی مشکلات فیزیکی در بدن شود. اگر به غذا‌های پر قند عادت دارید و می‌خواهید از آن‌ها کاملا خداحافظی کنید، می‌توانید با یک برنامه رژیم غذایی مناسب و مطلوب میزان قند را کاهش دهید و به میزان مناسب و متعادل برسانید.

به غیر از تغییرات غذایی شما، ورزش نیز می‌تواند در این امر به شما تا میزان بالایی کمک کند کمک کند. علائمی که می‌تواند به دلیل میزان بالای قند در بدن ایجاد شود عباتند از خستگی مزمن، عفونت، سردرد، افسردگی، مشکلات سینوزیتی، خواب آلودگی، اخلال روانی و … می‌باشد.

کاهش قند بدن

تلمبار شدن چربی‌ها و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، دلیل افزایش وزن در بدن نیستند. قند در بیشتر مواد غذایی پیدا می‌شود و همچنین در بسته بندی تنقلات میزان قند موجود در آن‌ها نوشته شده است و قبل از خوردن آن‌ها می‌توانید از این مقدار آگاه شوید.

برای مثال در سس‌ها، شیرینی‌ها و … مشاهده نمایید. بعد از خوردن مواد غذایی حاوی قند، بدن از مقداری از این قند‌ها به عنوان انرژی استفاده می‌کند و در حالیکه بقیه به عنوان چربی در بدن جذب می‌شوند و به مرور زمان می‌توانند باعث چربی شوند. بطور کلی دو نوع قند وجود دارند و عبارتند از قند صبیعی و قند مصنوعی.

قند طبیعی در مرکبات یافت می‌شوند و قند مصنوعی در تنقلات که فرآوری شده اند یافت می‌شوند. قند مصنوعی نسبت به قند طبیعی بیشتر باعث چاقی، افزایش سطح خون و چربی در کمر و پهلو‌ها می‌شوند.

چطور قند اضافه‌ی بدن را تخلیه کرده و کاهش دهیم

هنگام تلاش برای از بین بردن میزان بالای قند بدن، ممکن است که از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده نمایید و این کار را مطلوب بدانید، ولی باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است و می‌تواند بیشتر باعث افزایش میزان قند و چربی در بدنتان شوند. اگر چه شیرین کننده‌های مصنوعی به عنوان منبعی برای تامین میزان قند بدن استفاده می‌شوند، ولی می‌توانند باعث چاقی و تغییرات متابولیک شوند.

رژیم غذایی طبیعی

یک راه سالم برای به حداقل رساندن قند طبیعی بدن، داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای مثال می‌توانید از سبزیجات، مرکبات، ماهی‌ها، گوشت بدون چربی، آجیل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون استفاده نمایید.

کربوهیدرات “خوب” را انتخاب کنید

در رژیم غذایی لازم نیست که تماما کربوهیدرات را حذف کنید و شما ملزم به انتخاب موارد مناسب هستید. کربوهیدرات‌هایی مانند نان سفید، ماکارونی، نوشابه‌های گازدار و از این قبیل را به حداقل میزان برسانید و یا برخی مانند نوشابه هارا کاملا حذف کنید و از جایگزین‌هایی مانند بروکلی، بادمجان و فلفل‌ها استفاده نمایید و برای گرفتن نتایج بهتر، از خوردن لوبیا‌ها یا سبزیجات.

برای کاهش قند اضافه در بدن این نوشیدنی‌ها را بجای نوشیدنی‌های شیرین استفاده نمایید.

آب تصفیه شده: آب تصفیه شده را همراه با یکی از این میوه‌ها میل کنید، که این میوه‌ها عبارتند از:گریپ فروت، خربزه، توت فرنگی و پرتقال. میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از انتخاب آنرا به قطعات کوچکی تبدیل کنید و در داخل کوزه قرار دهید. سپس رزماری تازه یا نعناع را اضافه کنید و در آخر کوزه را با یخ و آب پر کنید و از آن روزانه مصرف کنید.

چای گیاهی: این برنامه رژیم غذایی برای کاهش گرگرفتگی بسیار موثر است، که تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که اعتیاد به قند کنار بگذارید. اراده کنید از این مشکل رهایی یابید. پر نشاسته خودداری نمایید.

چگونه از قند دوری نماییم؟ برنامه سه روزه برای کاهش قند بدن

اگر قصد دارید که میزان قند بدن را طی رژیم غذایی کاهش دهید، خود را برای جلوگیری از غم و اندوه، سردرد، ضعف و بی انرژگی و کسلی آماده کنید که در طی این دوره باید این موارد را کاملا کنار بگذارید. در اولین وهله، مواد غذایی شیرین و چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

انجام این کار در چند روز اول ممکن است بسیار سخت باشد، ولی پس از مدت کوتاهی به یک عادت تبدیل می‌شود. اگر زیاد احساس اضطراب دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقداری میوه با خود به همراه داشته باشید و از آن‌ها میل کنید.

روز اول

صبحانه: نصف بلغور جو دوسر با انواع توت‌ها و بادام‌ها + ۳ عدد تخم مرغ آب پز میان وعده صبحانه:یک کاسه کوچک گردو

نهار: سینه مرغ به صورت کبابی + هویج + لوبیا + بادام + شلغم

شام: ماهی کبابی + لوبیا سبز + کلم بروکلی + (اگر امکان باشد قارچ را نیز اضافه کنید) رژیم غذایی روز دوم برای کاهش میزان قند بدن

روز دوم

صبحانه: نصف بلغور جو دو سر با انواع توت‌ها و آجیل + یک فنجان اسفناج و هویج میان وعده صبحانه:۱ کاسه کوچک بادام

نهار: کدو سبز گریل شده، فلفل قرمز و زرد + لیمو + سرکه وآویشن. همچنین می‌توانید سالاد کلم رنده شده با هویج، روغن زیتون، لیمو، نمک و جعفری خرد شده را میز همراه با نهار میل نمایید.

شام: سبزیجات بخارپز، ماهی کاد تفت داده شده، جوانه بروسل (Brussels sprouts)، شلغم بو داده

روز سوم 

صبحانه: ۳ عدد تخم مرغ با میگو و کلم + سالاد تربچه همراه با گردو.

میان وعده صبحانه: یک کاسه کوچک گردو

نهار: پا‌های مرغ همراه با پودر رزماری، سالویا، لیمو، پیاز، آویشن و زیتون سیاه

شام: سوپ قارچ همراه با سیر، کرفس، آویشن، هویج این نوشیدنی‌ها را بجای نوشیدنی‌های شیرین استفاده نمایید

دیگر خبرها

  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • 8 مورد از مهم ترین فواید روزه داری