Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.

اجرای این طرح اما در دهدشت از همان ابتدا با جانمایی که داشت راه مشکلات را پیش روی متقاضیان باز کرد؛ اختصاص زمین‌های حاشیه شهر در منطقه‌ای به نام برج علیشیر برای احداث 912 واحد مسکن مهر فراهم نمودن زیرساخت‌ها را دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که فرماندار کهگیلویه از آن به اشتباه تاریخی نام برده و در نشست شورای مسکن ملی گفته بود که جانمایی طرح ملی مسکن این بار نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.

 

علیرضا اتابک مسکن مهر را غده سرطانی خواند که عمق زخم‌هایش با گذشت سال‌ها هنوز التیام نیافته و نیازمند توجه بیشتری است.

و حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها همچنان در انتظار کلید تدبیر است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند مورد توجه قرار گیرد.

پای درد ودل ساکنان سایت۹۱۲واحدی دهدشت در برج علیشیر که می‌نشینی  اینقدر از بی‌مهری‌ها حرف دارند که برای شنیدن آن وقت کم می‌آید.

یکی از ساکنان مسکن مهر که پنج سالی می‌شود کلید واحد خود را تحویل گرفته است به فارس گفت: طی این پنج سال بار مشکلات موجود امان از ما برید و روزی نیست که با خیال آسوده سر بر بالین بگذاریم.

موسوی افزود: از سقف خانه‌مان آب چکه می‌کرد کسی هم پاسخگوی این مشکل نبود مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و آن را تعمیر کنیم.

وی لوله‌کشی آشپزخانه را دارای ایراد اساسی دانست و گفت: مشکلات و نواقص دیگری هم وجود دارد و زندگی ما به خاطر این نواقص در تنگناست.

زهرا افشین دیگر شهروند مسکن مهر گفت:ضعیف بودن مصالح بکار رفته در واحدها باعث شده همسایه‌ها با کوچکترین حرکتی باعث مزاحمت یکدیگر شوند.

این خانم خانه‌دار افزود: صدای راه رفتن عادی ساکنان طبقه بالا آسایش واحد پایین را بر هم می‌زند این مشکل در مواقعی که یکی از همسایه‌ها مهمان داشته باشد غیر قابل تحمل می‌شود.

یکی دیگر از ساکنان مهر نیز با برشمردن برخی از مشکلات از قبیل نبود پارکنیگ، نبود آسانسور و نفوذ آب به دیوارها گفت: سرو صدا به راحتی در واحدها منتقل می‌شود و ما را اذیت می‌کند.

متقاضی دیگری که هنوز واحدش را تحویل نگرفته و از وعده و وعیدهای بی‌شمار مسؤولان به ستوه آمده است در پاسخ به خبرنگار فارس به جمله «چه بگویم از این همه درد» اکتفا کرد و بغضش شکست.

 

با وجود اینکه همه واحدهای تحویل شده در سایت مسکن مهر دهدشت دارای نقص و ایراد فنی بوده و بسیاری دیگر از متقاضیان هنوز در آرزوی خانه‌دار شدن هستند مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از جشن پایان مسکن مهر در استان می‌گوید.

البته این ادعا تازگی ندارد و پیش از این نیز مدیرکل در سفر وزیر راه و شهرسازی که از او درباره مشکلات مسکن مهر سؤوال پرسید گفته بود که در استان ما هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

 

بر اساس مطلب منتشره اول آبان ماه در پورتال اداره کل راه و شهرسازی آیین جشن اختتامیه مسکن مهر استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن آبان ماه امسال برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در حالی از پایان مسکن مهر در این استان سخن گفته که یا از مشکلات و نواقص واحدهای تحویل شده و بلاتکلیفی متقاضیان در انتظار دیگر واحدهای سایت دهدشت اطلاع ندارد یا بر آنها سرپوش گذاشته و نمی‌خواهد بالادست‌ها در این باره بدانند.

پژمان نیک اقبالی در آیین اختتامیه و تکمیل 16 هزار و ۸۳۸ واحد مسکن مهر و افتتاح۳۴۸۹ مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: خوشبختانه امروز در استان همزمان با کل کشور جشن اختتامیه مسکن مهر را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تعداد واحد‌های مسکن مهر در استان ۱۶ هزارو ۸۳۸ واحد است، گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۸ واحد در قالب مالکین بخش خصوصی ،پنج هزار و ۳۴۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن و پنج هزار و ۱۱۵ واحد سه جانبه قرار دارند .

نیک اقبالی تاکید کرد: درصد تحقق کل مسکن مهر در دولت تدبیر و امید ۶۱ درصد و درصد همین شاخص در مسکن مهر سه جانبه ۶۵ درصد است .

وی هزینه بهره برداری از این تعداد واحد مسکن در قالب های مختلف را ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش به روز پروژه ۳۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه چند شاخص از جمله اینکه استان ما تنها استانی است که تمام واحد های مسکن مهر تحویل متقاضی داده شده یا در حال واگذاری است، واحد فاقد متقاضی نداریم ، هیچکدام از واحدهای مسکن مهر در استان مشکل حقوقی ندارند، واحدی با پیشرفت فیزیکی زیر۵۰ درصد نداریم باعث تمایز استان ما نسبت به سایر استان ها در کشور شده است، گفت: اخرین واحد مسکن مهر را به خانواده‌ای در گچساران که صاحب فرزند ۵ قلو شدند تحویل دادیم.

 

این در حالی است که طی بازدید میدانی امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان کهگیلویه از مسکن مهر در اواخر شهریور ماه تکمیل و واگذاری همه واحدها تا پایان سال دور از انتظار ارزیابی شده بود.

فرماندار کهگیلویه در آن بازدید پیگیری مشکلات مسکن مهر را مطالبه به حق مردم دانست و گفت: متقاضیان انتظار دارند واحدها زودتر تحویل شود 912 واحد تعریف شده که به موقع تحویل نشدند و تنها 220 واحد تحویل شده است.

ادعای مدیرکل راه و شهرسازی در جشن پایان مسکن مهر استان از آنجا عجیب و شاخدار می‌شود که در تصور هم نمی‌گنجد 692 واحد باقی مانده سایت دهدشت طی دو ماه اخیر تحویل شده باشند! چیزی که بیشتر به معجزه می‌ماند.

همچنین حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با بیان اینکه روزانه مراجعه کننده‌هایی به دفتر داریم که از مشکلات و نواقص مسکن مهر گلایه دارند، تصریح کرد: مشکلات این سایت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

امام جمعه کهگیلویه افزود: در شرایطی که بیماری کرونا عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرده بار مشکلات این واحدها ساکنان و متقاضیان را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

وی اضافه کرد: مشکلات و نواقصی که امروز وجود دارد نتیجه عدم نظارت دقیق بر کار پیمانکاران است.

به گزارش فارس، نبود پارکینگ و فضای سبز،بکار رفتن مصالح بی‌کیفیت در ساخت واحدها، نبود امکانات ورزشی و تفریحی، نبود روشنایی کافی،خط تاکسی برای تردد به شهر، ترک برداشتن دیوار، چکه کردن آب از سقف، مشکل شیرآلات، فلاش تانک، روشویی، دربهای ترانس، نرده را پله‌ها، فن سرویس بهداشتی، استفاده از دربهای ضعیف، عدم نصب آیفون، و سیستم برق کشی از جمله نواقص و مشکلات مسکن‌هایی بود که مردم به ناچار در آن سکونت دارند و گفت‌وگو با فارس خواستار رسیدگی به آنها شدند.

انتظار می‌رود مدیرکل راه و شهرسازی استان که جشن پایان مسکن مهر برپا کرده است با پیمانکارانی که در سایه عدم نظارت دقیق وجدان کاری را زیر پا گذاشته و واحدهای بی‌کیفیت به مردم تحویل داده‌اند برخورد داشته باشد.

برای پی بردن به وضعیت می‌طلبد مدیرکل یک شب در آنجا به سر کند تا متوجه عمق مشکلات و درک دغدغه مردم این سایت شود.

انتهای پیام/82016

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر کهگیلویه مسکن مهر دهدشت فارس جانمایی مسکن مهر وجدان کاری راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی مسکن مهر در استان کل راه و شهرسازی پایان مسکن مهر مشکلات و نواقص مسکن مهر مسکن مهر تحویل شده واحد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در این نشست گفت: عقب افتادگی طرح نهضت ملی مسکن این استان باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول و پیگیری‌های لازم در سال جدید جبران شود.
مخلص الائمه افزود: تعهدی که استان برای ۶۱ هزار واحد مسکونی دارد، قابل تحقق است و زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است.
او گفت: ساخت مدرسه و مسجد در سرانه‌هایی که پیش بینی شده، نباید نادیده گرفته شودچرا که افزایش جمعیت نیز در طرح‌های مسکونی اقدام ملی شکل می‌گیرد و زوج‌های جوان با اسکان در واحد‌های طرح اقدام ملی نیاز به فضا‌های آموزش و فرهنگی پیدا می‌کنند و همانطور که تامین زیرساخت‌هایی از قبیل تامین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی مورد توجه است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی در ادامه به طرح شهید سلیمانی هم اشاره‌ای کرد و افزود: اداره کل اوقاف نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.
مخلص الائمه به رفع مشکلات متقاضیان طرح شهید سلیمانی که سال گذشته متقاضیان گلایه‌هایی، داشتند، اشاره کرد و گفت: استان مرکزی، اولین استان است که تامین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند در نظر گرفته و موانع موجود نیز به زودی برطرف خواهد شد.
او افزود: طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها و با افزایش قیمت مواجه بود، به شرط صدور سند تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این نشست برنامه زمانبندی تحویل واحد‌ها در سال ۱۴۰۳ را از مهمترین مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: براساس برنامه زمانبندی تحویل واحدها، دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز نیز بایستی برنامه ریزی کنند و هزینه‌ها را برآورد کنند تا همزمان با تحویل واحد‌ها خدمات رسانی نیز انجام شود.
اسدی افزود: بنیاد مسکن حدود هزار و ۳۰۰ واحد را در کل استان به جز شهر‌های اراک و ساوه که توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، تحویل دهد.
او گفت: تعدادی از واحد‌ها در حوزه شهر‌های جدید که هشت هزار واحد می‌باشد و بیشتر با رویکرد گروه‌های ساخت است یعنی زمین را آماده و با تحویل به مردم تسهبیلات نیز پرداخت می‌شود و که مردم تعدادی را انتخاب واحد کردند و به مُرور و با واریز وجه توسط مردم تحویل داده خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به پروژه دو هزار واحدی ساوه هم اشاره‌ای کرد و افزود: پیش بینی براین است که ظرف یکی دو ماه اینده این واحد‌ها کامل و تحویل متقاضیان شود که البته مردم انتخاب واحد را انجام دادند و با تحویل اسناد بانکی، دفترچه اقساط بگیرند.
در استان مرکزی ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

دیگر خبرها

  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود