Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - طرح بیمه روستائیان هیچ غلامی از روستائیان را دوا نکرده و پرداخت حق بیمه آن برای کشاورزان سودی نداشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر طرحی است که در سراسر کشور به ویژه در استان اصفهان و شهرستان نطنز اجرایی شده است اما روستائیان در استفاده از این بیمه مشکلات زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند و باعث شده است تا در حوزه درمان این افراد با هزینه‌های قابل توجهی رو به رو شوند و در این زمینه ممکن است با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کنند و لازم است تا مسئولان بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.

سهراب غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مشکلات و دغدغه‌های پیش روی روستائیان و کشاورزان منطقه بادرود اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و روستاییان، عدم اطلاع و آگاهی آنان نسبت به مزایای صندوق بیمه‌ای است که باعث شده این قشر مظلوم واقع شوند و از خدمات به نحوی شایسته بهره‌مند نشوند.

وی ضمن اشاره به دیگر مشکلات روستائیان بادرودی در حوزه مشکلات بیمه روستائیان گفت: عدم پوشش دفترچه درمانی و همچنین بالا بودن سن بازنشستگی 65 سال برای روستائیان از دیگر مشکلات و دغدغه‌های روستاییان و کشاورزان در بخش بادرود است.

جزئیات صدور دفترچه بیمه سلامت رایگان در استان گلستان/متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنندکرمان| همه دفاتر بیمه سلامت بدون ارزیابی وسع مالی 6ماه تمدید رایگان می‌شوندحداقل حقوق بیمه بیکاری 2 میلیون تومان اعلام شد

غریبی ضمن اشاره به دیگر مشکلات طرح بیمه روستائیان و عشایر ابراز داشت: درآمد اندک کشاورزان در روستاها و عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها از دیگر مشکلات آنان است.

مهدی ابارشی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، در خصوص طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، اظهار داشت: صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر در سال 84 شروع به کار کرد تا روستاییان فاقد بیمه را بیمه کند و اکنون یک میلیون و 800 هزار نفر از این افراد عضو این صندوق بوده که یک میلیون و 300 هزار نفر از آن‌ها بیمه‌ شده فعال هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از طرح‌های برجسته دولت است گفت: جهت گسترش پوشش بیمه‌ای با تمام ظرفیت دهیاری‌ها تلاش می‌کنیم در حالی که بیش از هفت هزار سرپرست خانوار در سطح استان اصفهان از تعهدات صندوق بیمه روستایی و عشایری شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری برای بازماندگان بهره می‌برند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سهم استان اصفهان بیش از  70 هزار نفر از روستائیان و عشایر است، ابراز داشت: از مجموع سه هزار و 400 نفر مشمول بیمه اجتماعی روستایی در بخش بادرود در حال حاضر تعداد 700 نفر بیمه شده فعال هستند که با هماهنگی‌های لازم تا پایان سال 99 این رقم به بیش از  50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد حق بیمه روستائیان و عشایر به صورت یارانه غیر نقدی بر عهده دولت است افزود: عشایر و روستائیان با پرداخت حداقل 330 هزار تومان و حداکثر 840 هزار تومان تحت پوشش خدمت قرار می‌گیرند؛ روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهر‌های زیر 20 هزار نفر با رنج سنی 18 تا 50  سال از افراد واجد شرایط برای ثبت نام بیمه دولتی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت است، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه بیمه اجتماعی دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف صندوق پرداخت می‌کند.

ابارشی تاکید کرد: تا زمانی که روستاها آباد و توسعه نیابد، توسعه پایدار اتفاق نمی‌افتد چرا که روستاها کانون‌های تلاش و تولید هستند و بر همین اساس توجه به روستاها ضروری و یکی از اصول توسعه است و از این رو در گفتمان توسعه باید روستاها جایگاه ویژه‌ای داشته باشند که بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نقش بسزایی در آبادانی روستاها دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان نقش رسانه‌ها را در تبیین اهداف صندوق و حمایت دولت از جامعه هدف مؤثر دانست و افزود: در حال حاضر امکانات و توانایی حضور به صورت یک به یک در روستاها برای معرفی این طرح بیمه‌ای برای همکاران مقدور نیست و بایستی رسانه‌ها در این راستا به کمک صندوق بیایند.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر روستائیان و عشایر بیمه روستائیان استان اصفهان دیگر مشکلات صندوق بیمه هزار نفر طرح بیمه حق بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل کاملی با اشاره به خدماتی که سازمان بیمه سلامت به بیماران SMA ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، در صورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص پوشش دارویی این بیماران افزود: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

کاملی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی‌صلاح خواهد بود.

کد خبر 739654

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟