Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ کشور ارزیابی کرد و گفت: در دوره تربیت مدیریت راهبردی انقلابی، باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام حوزه، محسن رضایی در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیریت راهبردی انقلابی که در قم برگزار شد، یکی از نیازهای امروز جامعه را ارتقای مدیریت عنوان کرد و گفت: علت آن است که جایگاه ایران روز به روز عظیم‌تر و بزرگ‌تر شده و می‌شود بنابراین نیاز به اداره بهتر هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ایران ۱۰ سال قبل در یمن، سوریه و عراق تعهدی نداشته اما امروز چنین تعهدی برای ما ایجاد شده است گفت: از سوی دیگر کشورمان ۱۰ سال دیگر ضمن نقش آفرینی پررنگ‌تر در اقتصاد منطقه‌ای و رسیدگی به مردم به پیشرفت‌های مادی و معنوی بزرگ‌تر دست خواهد یافت.

نقش آمریکا در منطقه کمرنگ می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی مدیران گفت: مدیران وعده‌های غیر واقعی ندهند و با فکر، برنامه، خلاقیت، صداقت و اخلاص بیشتری کشورمان را اداره کنند.

وی با اشاره به کم رنگ شدن نقش آمریکایی‌ها در منطقه طی ده سال آینده و پررنگ شدن نقش ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند در آینده با کم رنگ شدن نقش آمریکا در منطقه با خلأ امنیتی مواجه می‌شود به همین دلیل به دنبال ایجاد رابطه با کشورهای منطقه همچون امارات و بحرین است.

رضایی ضمن تاکید بر گره خوردن امنیت و اقتصاد ایران با امنیت منطقه ادامه داد: اگر ایران در بیرون مرزها حضور نداشته باشد در داخل کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

نظام در آینده نیازمند مدیران قوی است

وی تاکید کرد: به همین دلیل مسئولیت ما روز به روز سنگین‌تر می‌شود و پس برای اداره کشور باید مدیریت قوی‌تر از گذشته به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری دوره مدیریت راهبردی انقلابی در قم گفت: در این نوع دوره‌ها باید به دو مسئله حفظ تجربه مدیران گذشته با انتقال به نسل‌های بعدی و استفاده از نظریات مدیریتی اساتید دانشگاهی توجه جدی کرد.

وی افزود: حفظ تجربه مدیران گذشته باعث می‌شود تا هر کس به دولت و مجلس می‌آید از صفر شروع نکند مجدداً برای و مجدداً برای کشور هزینه‌ای ایجاد نشود.

مدیریت جهادی راهکار حل مشکلات

رضایی ضمن تاکید بر اینکه در تجربه مدیران گذشته باید به مدیریت جهادی بهای بیشتری داد، گفت: هرچند نظرات مدیریتی در منابع علمی و دانشگاهی مفید است. می‌تواند توان مدیریتی را تقویت کند اما به هیچ وجه با مدیریت جهادی قابل مقایسه نیست.

وی با تاکید به اینکه مدیریت درست و یا حتی اشتباه قابل درس گرفتن برای مدیران جدید است، گفت: هیچکدام از این موارد به اندازه تجربه مدیریت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس کارآمد و مؤثر نیست چراکه این نوع مدیریت معجزه آفرید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت رهبر معظم انقلاب را نمونه‌ای کارآمد از مدیریت انقلابی بیان کرد و افزود: هرچند عنایت الهی در این مدیریت نقش دارند اما باید تجارب مدیریتی امام و رهبری و دفاع مقدس در این دوره‌ها تدریس شود.

وی افزود: اگر مدیریت جهادی نبود انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید.

رضایی مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ کشور ارزیابی کرد و گفت: در این دوره‌ها باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

بیشتر بخوانید: بازدید رضایی از دو شرکت فعال در صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی

انتهای پیام/

برچسب ها: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن رضایی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه

مجمع تشخیص مصلحت نظام، بندی از ماده ۳ لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، بررسی کرد و آن را حتی با اصلاحات انجام شده به مصلحت ندانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های  مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده 3 لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

قانون برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود

در بند «ب» ماده 3 قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه