Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۷.۵ درصد آبزیان این استان در شهرستان ماهنشان تولید و روانه بازار زنجان و سایر استانهای کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان با ۵۹۶ واحد آبزی پروری ۱۱ هزار و ۶۲۷ تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را تولید می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یک‌هزارو ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری این شهرستان مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاراسی یادآوری کرد: با این میزان تولید، ماهنشان رتبه نخست تولید انواع آبزیان را در بین شهرستان‌های استان زنجان به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرستان ماهنشان در حال بهره‌برداری است.

رییس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر همه واحدهای آبزی پروری که سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده اند در حال فعالیت و پرورش انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی هستند و تولید این بخش ازدر سالهای اخیر توسعه قابل توجهی داشته است.

به گفته تاراسی، حدود ۱۰ هزار تن از ماهیان تولیدی استان زنجان به  استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و اردبیل ارسال می شود که کیفیت مناسب این محصول موجب بازار پسندی آن شده است.

وی ادامه داد: هیچ نهاده یارانه‌ای در اختیار آبزی پروران قرار نمی‌گیرد و نمایندگی‌های فروش متعددی از کارخانه‌های استاندارد تولید خوراک ماهی در استان زنجان وجود دارد و کمبودی در این خصوص گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی ماهنشان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی ماهنشان زنجان مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بچه ماهی ماهنشان زنجان اخبار کنکور استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر غفاری آثار عصر امروز در بازدید از یک کارخانه احیا شده بیان کرد: این کارخانه متأسفانه به صورت کامل تعطیل و راکد شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده توسط دادگستری استان و شهرستان و نیز با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان توانستیم این واحد صنعتی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید واگذار کنیم و مراحل احیای این واحد در حال انجام است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه سرمایه گذار جدید این کارخانه به عنوان یک هلدینگ و مجموعه کلان، چهارمین اقتصاد بزرگ کشور است، تصریح کرد: با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی بزرگ، در موضوع اشتغالزایی نیز به نتایج خوبی در سطح شهرستان دست خواهیم یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رزن در ادامه افزود: واحدهای انگشت شماری در سطح کشور در حوزه تولید فویل آلومینیومی در حال فعالیت هستند، و پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی بتواند سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی تولید کند و موجب مرتفع شدن نیاز کشور به محصول فویل آلومینیومی خواهد شد ضمن اینکه، این واحد صنعتی پیش از تعطیلی، به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادر می‌کرد.

کد خبر 6081367

دیگر خبرها

  • فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم)
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم