Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

چندی پیش علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در برنامه تلویزیونی « نقد سینما » ضمن تاکید بر اینکه این فارابی مالک ۶۰ درصد فیلم سینمایی « رستاخیز » به کارگردانی احمدرضا درویش است و برای همین منظور ۱۷ میلیارد تومان پرداخته است به طور تلویحی از وجود اختلافات بین فارابی و تهیه‌کننده «رستاخیز» صحبت کرد؛ اختلافی که به تعبیر او مانع از درآمدزایی این فیلم سینمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش در بخشی از گفتگوی ۱۹ مهرماه خود در پاسخ به اینکه آیا «رستاخیز» در صورت اکران می‌توانست چنین فروشی در گیشه داشته باشد عنوان کرد: «اگر فیلم در عرضه خارجی زودتر ورود می‌کرد، تهیه‌کننده حرف ما را گوش می‌داد و همراهی می‌کرد، قطعاً در اکران پلتفرمی می‌توانست درآمد خیلی خوبی داشته باشد اما مخاطب داخلی احتمالاً آن میزان استقبالی را که پیش‌بینی‌شده بود، از فیلم نداشتند. «رستاخیز» اتفاقاً جزو مجموعه آثار خاص سینمای ایران است که تا سال‌ها می‌تواند درآمد کسب کند اما این درآمدزایی فوری و خیلی سریع نیست.»

فارابی در پنج مرحله به «رستاخیز» آسیب زد!

شب گذشته ۲۳ آبان ماه اما تقی علیقلی‌زاده در قالب ویدئویی انتقادی که از برنامه «نقد سینما» پخش شد، نسبت به اظهارات مدیرعامل فارابی واکنش نشان داد و نه تنها نقش فارابی را برای تولید و عرضه فیلم سینمایی «رستاخیز» تسهیلگر ندانست، بلکه آن را به عنوان مانعی بر مسیر طبیعی عرضه این فیلم توصیف کرد.

علیقلی‌زاده با اشاره به پنج مرحله ورود فارابی به جریان تولید و عرضه فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: در مرحله اول قرارداد مشارکت ۳۵ درصدی بنیاد در فیلم «رستاخیز» در سال ۱۳۸۸ به اصرار مدیرعامل وقت فارابی بسته شد که اصرار بسیار زیادی هم برای آن داشتند اما فارابی در ادامه از تمامی تعهدات خود خودداری کرد. به طوری که بسیاری این امر غیرحرفه‌ای را به منظور جلوگیری و آسیب زدن به روند تولید فیلم تحلیل کردند. در آن دوران فرصت جذب سرمایه‌گذار از ما گرفته شد، آن هم در حالی که فیلمبرداری فیلم آغاز شده بود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه «رستاخیز» در سال ۹۴ به طور غیرقانونی توقیف شد و دیوان عدالت اداری رأی صادر کرد، قرار شد ۶۰ درصد سهام فیلم توسط نهادهای وابسته به ارشاد خریداری شود. این خرید به ارزش ۱۷ میلیارد تومان، معادل ۴۲۰ هزار یورو، انجام شد که این میزان در آن مقطع برای سرمایه‌گذاران حدود ۶۰۰ هزار یورو هزینه داشت و این یعنی دومین حضور فارابی در این پروژه هم با ۱۸۰ هزار یورو ضرر برای سرمایه‌گذاران این فیلم همراه بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» در ادامه توضیحات خود گفت: وقتی حضور فارابی به‌عنوان مالک ۶۰ درصد فیلم تثبیت شد، به صورت طبیعی و به‌عنوان تهیه‌کننده پیشنهاد کردم که فارابی به‌عنوان توزیع‌کننده فیلم هم حضور داشته باشد.

وی افزود: در کمال حیرت، تعجب و تأسف، به ما پاسخ دادند که از نظر بنیاد فارابی این فیلم ظرفیت‌های لازم برای عرضه را نداشت و هیچ امیدی به اکران، نمایش و گردش سرمایه آن نبود. این هم سومین حضور فارابی در فیلم «رستاخیز» بود! در چنین شرایطی تهیه‌کننده فیلم مسئول توزیع داخلی و خارجی فیلم شد و قرار شد سهامداران فیلم به نسبت سهام‌شان بودجه‌ای برای پشتیبانی عملیات توزیع فیلم در نظر بگیرند. بر خلاف آنکه سهامداران بخش خصوصی تمامی تعهدات خود در این زمینه را انجام دادند، فارابی در این زمینه هم هیچ پولی نداد که این اقدام هم ما را یاد سرمایه‌گذاری اولیه بنیاد در فیلم انداخت! گویی این بار هم رفتاری شد تا مانع از توزیع فیلم شود. این چهارمین حضور فارابی در مسیر «رستاخیز» است که هنوز هم ادامه دارد.

چرا پیشنهاد فارابی برای اکران آنلاین را نپذیرفتیم

علیقلی‌زاده در ادامه درباره انتقاد مدیرعامل فارابی از عدم عرضه آنلاین «رستاخیز» به‌رغم پیشنهاد این بنیاد هم گفت: شاید منظور واگذاری فیلم به یکی از مؤسسات ویدئو رسانه داخلی بوده است که از طریق همان‌ها فیلم در داخل و خارج توزیع و با عرضه در سایت‌هایی مانند یوتیوب، درآمد خارجی هم برای آن کسب شود که البته من این موضوع را به صلاح فیلم نمی‌دانم. ضمن آنکه شرکتی که با آن وارد مذاکره شدم، هیچ رقمی را به‌عنوان رقم پایه نپذیرفت و حاضر نشد امنیت فیلم را هم ضمانت کند. به طور کلی پیشنهاد درخشانی نداشتند و حتی به صورت تلویحی امیدی هم به موفقیت فیلم نداشتند.

وی افزود: من اصلاً نمی‌دانم چرا باید به چنین پیشنهادی فکر می‌کردم. اساساً قبول این پیشنهاد چه تفاوتی با شرایط فعلی ما ایجاد می‌کرد. بنابراین پیشنهاد من که در حال حاضر هم مشغول پیگیری آن هستیم، این است که یک پلتفرم اختصاصی برای عرضه فیلم «رستاخیز» داشته باشیم به طوری که این پلتفرم با ارزهای مختلف هم‌خوان باشد و فیلم را مبتنی‌بر کپی‌رایت جهانی، در سطح بین‌المللی عرضه کند. فارابی این ایده را تأیید نمی‌کند و اصرار دارند که این فیلم باید از طریق پلتفرم‌های داخلی عرضه شود.

تهیه‌کننده «رستاخیز» گفت: حالا کارشناسان می‌توانند نظر دهند که آیا من به عنوان تهیه‌کننده اقدام درستی کرده‌ام که به حرف فارابی گوش نکرده‌ام یا خیر؟ اساساً آیا فارابی تاکنون حرف درستی درباره این فیلم زده است که بخواهم به آن گوش دهم؟

علیقلی‌زاده در پایان صحبت‌های خود وعده داد اسناد مرتبط با اظهاراتش را در سایت رسمی فیلم «رستاخیز» بارگذاری کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نقد سینما رستاخیز فیلم سینمایی بنیاد فارابی رستاخیز فیلم رستاخیز بنیاد سینمایی فارابی فیلم توقیفی فیلم جنجالی فیلم سینمایی حضور فارابی علیقلی زاده تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت  در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره انتشار تصویر لایحه‌ای که حکایت از خروج ایران از این دو شورا دارد، با تکذیب این موضوع گفت: اتفاقاً در دولت مردمی فعالیت‌های مرتبط با میراث فرهنگی به‌مراتب گسترده‌تر از گذشته جریان داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دو شورا ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل به همین دلیل پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود، افزود: بنابراین تنقیح جدیدی که در مورد قوانین انجام شد و این اتفاقی که سال‌ها انجام‌شده بود و این حق عضویت که درواقع بخش حقیقی و خصوصی پرداخت می‌کرد، بنابراین تنقیح جدیدی که در قوانین صورت گرفت، هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه وجود ندارد و فعالیت ما بیشتر از گذشته با این دو مجموع ادامه خواهد یافت.

وی با طعنه به منتقدان دولت به‌واسطه این اخبار گفت: برخی‌ها اصلاً نمی‌دانند ایکوم و ایکوموس چیست اما می‌گویند ایران از ایکوموس خارج شده است و بعد که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم می‌گویند خوب خیالمان راحت شد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: خواهش من این از رسانه‌ها این است که به این اخبار دقت کنند و در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد.

ضرغامی سپس به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و با تأکید بر اینکه سیاست دولت هدایت مسافران و مردم به سمت اقامتگاه‌های رسمی است، اظهار داشت: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

به گفته وی اما در حوزه اقامتگاه‌های غیررسمی ترتیب رتبه‌بندی استان‌ها  مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش‌یافته است، یادآور شد: اساساً هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است که چنین ادعای شود این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافت و اگر مسئله برخی تنش‌ها با جمهوری آذربایجان که سبب شده یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر زمینی از این کشور به ایران نیایند پیش نیامده بود ما به آمارهای قبل از کرونا بازگشته بودیم.

ضرغامی اضافه کرد: در حوزه سفرهای نوروزی هم باوجوداینکه تصور ما این بود که به دلیل تقارن ماه رمضان سفرها کاهش یابد اما بر اساس آخرین آمار که ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین را در برمی‌گیرد ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت‌شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵.۱۹ درصد رشد داشته است.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • «آخرین تولد» هم به اکران آنلاین رسید
  • آغاز اکران آنلاین فیلم «آخرین تولد»
  • «آخرین تولد» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد