Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@22:48:17 GMT

تحویل 700 واحد مسکن محرومان به واجدین شرایط

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۳۵۶۸

تحویل 700 واحد مسکن محرومان به واجدین شرایط

به گزارش افکارنیوز،

مسعود رضایی در خصوص ساخت مسکن محرومان در استان لرستان اظهار کرد: از تاریح ۲۷ مهر ماه ۹۸ تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری برای ساخت مسکن محرومان در استان لرستان منعقد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به جزییات این تفاهم نامه گفت: مقرر شد برای احداث هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واجدین شرایط در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیگر مفاد این تفاهم نامه گفت: علاوه بر تسهیلات و کمک بلاعوض برای واجدین شرایط صدور پروانه ونظارت واحد‌ها رایگان خواهد بود.

رضایی در خصوص نحوه شناسایی افراد واجد شرایط در این طرح اظهار کرد: این واحد‌ها به اقشار محروم که در دورترین نقاط استان قرار دارند و کمترین برخورداری از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را داشتند انتخاب شدند.

وی افزود: افراد واجد شرایط از ۱۱ شهرستان استان لرستان انتخاب شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در ادامه تاکید کرد: تعداد ۱۳۱ واحد مسکن محرومان تحت پوشش بهزیستی و ۴۱۴ واحد نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رضایی در خصوص آخرین روند ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان گفت: تمام واجدین شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون عقد قرارداد هر دو هزار واحد در بانک‌ها انجام و پرونده‌ها تکمیل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی احداث واحد‌های مسکونی گفت: کار پی کنی و اجرای فوندانسیون هر دو هزار واحد انجام شده و هزار و ۹۰۰ واحد به مرحله اسکلت رسیده است و از این تعداد حدود هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله سقف زنی هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در مورد تکمیل واحد‌های مسکن محرومان گفت: پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده تمام واحد‌های مسکن محرومان تکمیل و به بهره برداری برسد.

رضایی گفت: تا به امروز حدود ۷۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و افراد در آن‌ها ساکن هستند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن محرومان مسکن لرستان کمیته امداد مسکن لرستان مسکن روستایی مسکن محرومان مسکن محرومان واجدین شرایط بنیاد مسکن واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدم روز سه‌شنبه در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل افزود: سهم معین شده در سال جاری برای آذربایجان‌غربی، مقاوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

وی اضافه کرد: حضور ۹ بانک عامل در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نشان از توجه بانک‌ها در حمایت از مناطق محروم و مقاوم سازی مساکن روستایی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد، مهمترین و شاخص فعالیتش را حوزه ساخت مسکن محرومان می داند، اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق این استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومان در حوزه شهری مشخص کرده، یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

مقدم گفت: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومان در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود.

وی افزود: بسته های حمایتی ویژه‌ای از جمله پنج‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، سه میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین و یک ‌میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام راحل برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۲ پروژه مسکن محرومان در سطح آذربایجان‌غربی با پیشرفت خوبی در شهرستانهای ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با برگزاری این همایش به طور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در این استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومان شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

شماره حساب ۱۰۰ در بانک ملی به دستور امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد تا از آن طریق برای مستضعفین مسکن ساخته شود و با توجه به میزان مشارکت مردمی در همان مقدار نیز دولت اعتبار لازم را برای ساخت مسکن این طرح در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد