Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:24:47 GMT

افتتاح کتابخانه عمومی بروجرد به دلیل کرونا لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۴۶۴۴

افتتاح کتابخانه عمومی بروجرد به دلیل کرونا لغو شد

استان‌ها- رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد گفت: افتتاح کتابخانه عمومی «استاد عبدالمحمد آیتی» در شهرک اندیشه بروجرد که بنا بود در هفته کتاب و کتابخوانی انجام شود به دلیل کرونا لغو شد. - اخبار استانها -

 علی پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی از بیست و چهارم آبان ماه آغاز و تا سی‌ام آبان ماه ادامه دارد، البته به دلیل شرایط حاضر و محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده است یک برنامه به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی  برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال هفته کتاب و کتابخوانی با شعار دانایی مانایی است، آغاز می‌شود افزود: به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان بروجرد ثبت نام و عضو شدن در تمام کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان و البته به صورت مجازی است و متقاضیان می‌توانند به سایت ‌samanpl.ir، مراجعه کرده و به صورت اینترنتی و رایگان در قسمت کاربران ثبت نام کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بروجرد عنوان کرد: ثبت نام و دریافت کارت عضویت موکول می‌شود به زمانی که کتابخانه‌ها باز می‌شود که با در دست داشتن یک قطعه عکس و کپی کارت ملی ثبت نام انجام می‌گیرد.

تاکید وزیر ارشاد بر استفاده از ظرفیت کتاب‌ الکترونیک در کتابخانه‌هاهمایش ملی "کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی" در خوزستان برگزار می‌شودنخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان استان البرز در هفته کتاب به بهره‌برداری می‌رسد

وی تاکید کرد: در طول هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی داریم که از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، مهمترین برنامه‌های هفته جاری در بروجرد دعوت از سه تن از  اساتید برجسته کشوری در رشته کتاب و کتابداری است که از طریق اسکای روم با عنوان تاثیر کتابخانه‌های عمومی در جامعه اجرا می‌شود.

پهلوان خاطر نشان کرد:برای برنامه این هفته از  محسن حمیدی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بروجرد و رسولی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و سعید اسدی عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد دعوت کردیم تا روز چهارشنبه بیست و هشتم آذرماه به صورت اسکای روم و به مدت 10 دقیقه در مورد این هفته با همشهریان صحبت کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مختل شدن اکثر برنامه‌ها در سطح کشور گفت: مهمترین برنامه ما در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح کتابخانه عمومی استاد عبدالمحمد آیتی در شهرک اندیشه بروجرد بود که بنا شد این مراسم با حضور اساتید، مقامات استانی و شهرستانی و همچنین توسط وزیر ارشاد اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود ولی این برنامه به وقت دیگری موکول شد البته مسابقات متنوعی نیز در این هفته داریم که همگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/642/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های عمومی هفته کتاب و کتاب ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر