Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر راستی امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  طرح و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه از سازمان‌ها، نهادها، وزرا و مسوولان فرآیندی طولانی و زمانگیر بوده و ممکن است برخی از این موارد حتی در طول دوره چهار ساله یک نماینده نیز به نتیجه نرسد و در صورت عدم انتخاب همان نماینده، همه کارهای صورت گرفته بدون سرانجام باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین خصوص گفت: برای نمونه در همین حوزه انتخابیه شبستر با وجود پیگیری‌ها و تقاضاهای صورت گرفته برای تعیین موضوعات پیگیری شده توسط نمایندگان سابق و ادامه فرآیندهای مورد نیاز بعدی، تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و اگر بخواهیم تک تک موضوعات را از ابتدا مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم، بدون شک بازده مثبت و مورد انتظار را نخواهد داشت.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی ایجاد دفاتری تحت عنوان خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه را راهکاری برای حل این مشکل عنوان و تصریح کرد: با ایجاد چنین دفاتری امکان  ثبت و مستندسازی اقدامات نمایندگان هر دوره بصورت منظم و بایگانی شده فراهم می‌شود و راه‌اندازی این دفاتر با توجه به اختیارات و امکانات قانونی مجلس شدنی و قابل اجراست.

راستی تاکید کرد: در صورتی که دفاتر خانه ملت با ساز و کار اشاره شده ایجاد شوند، نمایندگان هر دوره می‌توانند موضوعات و مسائل حوزه انتخابیه خود را از همان مراحلی که باقی مانده، پیگیری کرده و از دوباره کاری و اتلاف زمان و انرژی نمایندگان در بررسی و پیگیری مجدد از سازمان‌ها و مسوولان جلوگیری شود و علاوه بر این امور هر حوزه نیز بصورت سیستماتیک و در کمترین زمان پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/60015

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبریز مجلس خانه ملت نماینده مردم شبستر در مجلس جعفر راستی خبرگزاری فارس فارس تبریز شبستر مستندسازی سیستماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است