Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@23:55:03 GMT

دروغ‌هایی که بحران استرا را ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۱۵۶

دروغ‌هایی که بحران استرا را ایجاد کرد

عاقبت استقلال در ماجرای مفصل استراماچونی، مصداق همان حکایت مشهور است که می‌گویند «فلانی هم پیاز را خورد و هم چوب خورد ».

به گزارش ورزش سه ، یازده ماه بعد از اینکه استراماچونی ایران را ترک کرد، استقلال ابتدا از وجود یک مربی نوگرا و بادانش محروم شد، در ادامه با حواشی خودساخته مدیرانش، امکان موفقیت در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد و حالا با جریمه بسیار سنگین یک میلیون و سیصدهزار یورویی روبه‌رو شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق از سه منظر قابل بررسی است.

 

اول: از روزهایی که استراماچونی هنوز در ایران بود، ناگفته‌هایی درباره ماجرای پرداخت دستمزد او شنیده می‌شود. مدیران وقت استقلال ادعا می‌کنند این مربی ایتالیایی، در شرایط تحریمی برای نحوه دریافت پول «نرمش» نشان نمی‌داد و پیشنهاد باشگاه استقلال برای افتتاح حساب در یکی از کشورهای همسایه را رد کرده بود. استراماچونی اصرار داشت دستمزدش صرفاً به حساب او در ایتالیا واریز شود و اگرچه برای چنین شرطی محق به نظر می‌رسید ولی می‌توانست روش‌های دیگری برای دریافت پول انتخاب کند.


حتی اگر این ماجرا صحت داشته باشد، باز هم سهل‌انگاری و بی‌تدبیری مدیران وقت استقلال را در فرآیند پرداخت دستمزد این مربی، توجیه نمی‌کند. واقعیت این است که آبی‌ها استراماچونی را به خاطر تعلل در پرداخت مبلغی ناچیز از دست دادند. در حالی که این مربی قرارداد مالی معقولی داشت و می‌شد او را لااقل تا پایان فصل حفظ کرد اما مدیران اسبق باشگاه، تهدیدها و نارضایتی‌های آشکار استراماچونی را چندان جدی نگرفتند و اینگونه تصور می‌کردند او در هر شرایطی «ماندنی» است.

 

 

دوم: اواخر فصل گذشته و در روزهایی که استقلال «فراموش کردن استراماچونی» را تمرین می‌کرد، یک نقشه جاه‌طلبانه که با ساده‌انگاری تمام ترسیم شده بود، بار دیگر تیم را به هم ریخت. مدیرانی که روی «معرفت» مربی سابق حساب باز کرده بودند و با خوشبینی مفرط تصور می‌کردند آندره‌آ از بیکاری خسته شده و مشتاق بازگشت به ایران است، عملاً تمرکز را از تیم گرفتند و حواشی ایجاد شده چنان قدرتمند بود که تبعات آن به پایان ناخوش فصل گذشته انجامید. حالا با اطمینان می‌توان گفت که پروژه «بازگرداندن استرا» که از سفر بی‌موقع سعادتمند به ایتالیا آغاز شد، حتی در مطالبات استراماچونی هم هیچ تأثیری نداشت و او نه «تخفیف» داد و نه راضی به دریافت «اقساطی» شد. فراتر از آن، ادعاهایی باورنکردنی نظیر «شکایت 3 میلیون یورویی این مربی و مهلت پرداخت 7 روزه» هم با واقعیت منطبق نبود و صرفاً برای تهییج هواداران در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شد.

 

سوم: سخنگوی هیأت مدیره استقلال با خوشحالی از بسته نشدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی باشگاه خبر می‌دهد و امیدوارانه از شکسته شدن حکم فیفا در دادگاه عالی ورزش صحبت می‌کند. طبعاً همه هواداران آرزو دارند چنین اتفاقی رخ دهد و استقلال از کابوس جریمه 45 میلیارد تومانی خلاص شود اما اگر این حکم تأیید شود، استقلال با بحرانی بزرگ در ماه‌های آینده روبه‌رو می‌شود. در روزگاری که آثار «بی‌پولی» به وضوح نمایان شده و اقتصاد فوتبال ایران نحیف‌تر از همیشه به حرکت افتان و خیزان خود ادامه می‌دهد، بحران استراماچونی فقط به دیروز و امروز محدود نمی‌شود و می‌تواند روی «فردا»ی استقلال هم تأثیرگذار باشد. اینها همه از یک اتفاق کوچک آغاز شد؛ اتفاقی که می‌شد مانع آن شد اما مدیران ناآشنا به قواعد فوتبال، دست به دست هم دادند تا بحران استراماچونی ادامه‌دار شود.

علی مغانی

استقلال تهران آندره آ استراماچونی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران آندره آ استراماچونی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، زهره سادات لاجوردی، در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

مماشات با بی حجابی، مقابله با بی حیایی را سخت‌تر می‌کند

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

کد خبر 6088369 علی قدمی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • لطف بزرگ مربی پرسپولیسی به دروازه‌بان استقلال
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان