Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جلسه ویدئوکنفرانس با علیرضا آشناگر استاندار سمنان، در زمینه موضوعاتی چون مشکل کم آبی، تکمیل فرآیندهای اکتشافی و مخاطرات استان صحبت کردند و دوطرف به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین دغدغه‌های استاندار سمنان درخصوص مشکل کم‌آبی این استان و به مخاطره افتادن صنعت این کشور است که در این زمینه دکتر علیرضا شهیدی با بیان اینکه این استان از نظر پتانسیل آب‌های کارستی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: در صورت کمک استانی به تکمیل شدن مطالعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه آب‌های کارستی، مشکل کم آبی استان نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد، زیرا این استان از نظر زمین‌شناسی قابلیت استفاده از آبهای کارستی را دارد.

دکتر شهیدی به عملکرد این سازمان در حوزه اکتشافی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: بخش‌های زیادی از مناطق امیدبخش معدنی این استان، مورد عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته است؛ اما حصول نتایج نهایی به برداشت‌های تکمیلی‌تر وابسته است که این امر نیاز به حمایت استانی دارد.

وی روش‌های ژئوفیزیک هوایی را در دنیا و کشور هزینه‌بر دانست و اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی آمادگی دارد تا با بخش خصوصی وارد همکاری‌های متقابل شود تا بتوانند قدمی را در جهت اشتغال‌زایی و افزایش ثروت در استان و کشور بردارند.

شهیدی خاطرنشان کرد: این سازمان با همکاری استانداری استان سیستان و بلوچستان توانسته است به الگوی اثربخشی جهت همکاری با بخش خصوصی برسد و این موضوع در آینده نتایج قابل‌توجهی را در این استان به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی درخصوص نتایج مطالعات این سازمان در زمینه ذخایر معدنی موجود در کویر حاج علی‌قلی واقع در جنوب شرقی دامغان، توضیح داد: برداشت‌های اولیه در این دشت از سوی سازمان انجام و مجوز پروانه اکتشاف برای آن صادر شده است که درصورت کمک استان جهت انجام فعالیت‌های تکمیلی اکتشافی، امکان صدور گواهی کشف و به مزایده گذاشتن آن جهت واگذاری به بخش خصوصی تا آخر امسال وجود دارد.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شهیدی با بیان اینکه استان سمنان جزو استان‌های پرمخاطره کشور است، گفت: نرخ فرونشست در دشت‌های سمنان بالا است و این موضوع خطرات زیادی را برای ابنیه و سیستم حمل و نقل استان ایجاد می‌کند که همگی این اتفاقات به دلیل جانمایی اشتباه و عدم توجه به بررسی‌های زمین‌شناسی است.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1080870 برچسب‌ها زمین شناسی آب کارستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زمین شناسی آب کارستی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مشکل کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: به احتمال فراوان در آینده نزدیک میزبان آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور در استان سمنان بوده و دور دوم سفر برگزار خواهد شد، لذا مدیران استان آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه شورای اداری استان در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ضمن تبریک اقتدار و عزت و مشت محکم سربازان ولایت به رژیم غاصب اسرائیل در شب گذشته اظهار کرد: مردم در بحث رعایت عفاف و حجاب در سطح جامعه گلایه‌مندی‌هایی دارند، به عنوان مسئولان، وظیفه ما حفظ حرمت، برجسته کردن ارزش‌ها و جلوگیری از ناهنجاری‌ها است.

هاشمی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات برای استان اعلام شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج و ولادت، استان سمنان در سال گذشته در رتبه‌های پایین کشوری قرار گرفته که با توجه به قرار داشتن در بحث بحران جمعیتی برای استان، نیاز است تا این مهم به صورت ویژه تر پیگیری و اجرایی شود.

استاندار سمنان عنوان کرد: طی چند ماه گذشته آمادگی برای برگزاری دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان به صورت کامل وجود داشته و هم اکنون نیز برنامه ریزی ها و اقدامات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، زمان شناسی نیاز شناسی و ظرفیت شناسی نیز ۳ عامل موفقیت دولت خواهد بود؛ گفت: برنامه‌ریزی‌ها، نشست‌های تخصصی و اقدامات در سطح استان سمنان در راستای تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم صورت گرفته است.

هاشمی تاکید کرد: حفظ جایگاه روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان بر همگان واجب است‌.

وی در ادامه بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، انسانی متواضع و متدین بوده و به هیچ وجه جزیره‌ای فکر نکرده و بر نگاه توسعه متوازن در همه زمینه‌ها تاکید داشتند و در همین راستا نیز در تمام استان حضور میدانی دارند.

استاندار سمنان گفت: نباید اجازه دهیم برخی ما را گرفتار حاشیه‌سازی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • استان سمنان میزبان ریاست جمهور خواهد بود
  • دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی
  • سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • ظرفیتهای معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • شماره جدید فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن