Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امین طاهری» را باید پدیده کشتی ایران در سنگین وزن دانست. او چندی پیش در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سنگین وزن موفق شد در عین ناباوری و در حالی که حتی از سوی سرمربی تیم ملی به اردوی تیم ملی نیز دعوت نشده بود رقیبان سرشناس خود را شکست داده و نفر اول شود.

طاهری آزادکار تهرانی تیم ملی طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۴،  نقره جوانان جهان سال ۲۰۱۴،  طلای جوانان آسیا ۲۰۱۵،  نقره جوانان جهان ۲۰۱۵ و برنز زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که تاکنون شانس حضور در پیکارهای جهانی بزرگسالان را نداشته این مرتبه با کسب عنوان نخست در وزن ۱۲۵ کیلوگرم خود را به عنوان نفر نخست این وزن برای حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ صربستان معرفی کرد اما از شانس بد او این رقابت‌ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

طاهری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره کشتی‌ حرف‌های جالبی زد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

برای اولین‌بار توانستی به عنوان نفر نخست انتخابی تیم ملی انتخاب شوی، حتما احساس خوبی از این اتفاق داری؟

چه بگویم؟

احساس واقعی‌ات را؟

به طور حتم از این اتفاق خوشحال هستم و افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود اما به طور حتم اطلاع دارید چه اتفاقی رقم خورد.

لغو مسابقات جهانی کشتی جهان منظورت است؟

بله، این هم از شانس بَد من بود که مسابقات کشتی قهرمانی جهان لغو شد هر چند من امیدم را از دست نمی‌دهم و به آینده امیدوار هستم. اگرچه این اتفاق ناراحت کننده است اما برای آینده‌ای که خیلی زود از راه می‌رسد برنامه‌ریزی می‌کنم و امیدوارم بتوانم در مسابقات آتی که پیش رو است موفقیت‌های بزرگی را به دست آورم.

ولی با تمام این اتفاق که برایت ناراحت کننده است پیروزی در مسابقات انتخابی آنقدر شیرین بود که فراموش نکنی؟

حتما همین‌طور است. به طور حتم مسابقات انتخابی تیم ملی عیار کشتی‌گیران را مشخص می‌کند. من همان‌طور که گفتم برای خودم برنامه ریخته‌ام و می‌خواهم همین روند را ادامه دهم. تازه اول راه هستم و باید به اهداف و آرزوهایی که در ذهن دارم برسم. همیشه در زندگی‌ام تلاش‌ کرده‌ام. آدم سخت‌کوشی هستم و یاد گرفته‌ام برای رسیدن به آن چیزی که می‌خواهی و دنبالش هستی باید بجنگی.

برای این مسابقات انگیزه‌ات زیاد بود، بیشتر از حد تصور؟

من پیش از این فرصت زیادی برای درخشش نداشتم و این اولین و جدی‌ترین فرصتی بود که در اختیار من قرار گرفته بود پس طبیعی بود انگیزه مضاعفی برای اثبات شایستگی‌هایم داشته باشم.

تا یک هفته قبل از این پیکارها معلوم نبود در مسابقات حضور پیدا می‌کنی؟

درست ۶ روز قبل از این مسابقات بود به من اعلام شد می‌توانم در پیکارهای انتخاب شرکت کنم. به من مجوز دادند تا در این مسابقات شرکت کنم و باید از رییس فدراسیون کشتی و مربیان تیم ملی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. یک فرصت بزرگ برایم بود و با اینکه زمان کافی و زیادی در اختیار نداشتم اما بمب انگیزه و انرژی بودم. دنبال یک فرصت بودم تا خودم را نشان دهم. این فرصت را غنیمت شمردم. می‌دانید چرا؟

چرا؟

می‌دانستم اگر می‌خواهم دوبنده تیم ملی را به دست آورم باید بجنگم، جنگیدم تا به هدفم برسم و در نهایت همان اتفاقی که می‌خواستم رخ داد.

گفتی به تو پیش از این میدان داده نمی‌شد، چرا؟

خب رقیبان من کشتی‌گیران بزرگی بودند و میدان‌های بزرگی را دیده بودند. هم «پرویز هادی» و هم «امیرحسین زارع» سال‌ها بود حضوری مستمر در تورنمنت‌ها داشتند و طبیعی بود نگاه‌ها به سمت آنها باشد.

۲ مرتبه «امیر حسین زارع» را شکست دادی به نظرت چرا مبارزه تو با او تکرار شد؟

این تصمیم مسوولان و مربیان تیم ملی بود که این اتفاق رخ بدهد و باید به تصمیم این عزیزان احترام می‌گذاشتم. به هر حال این مسابقات باعث شد تا هیچ حرف و حدیثی بر جای نماند.

هدف اصلی‌ات چیست؟

من هم مثل تمام ورزشکاران ایران و جهان یک هدف بزرگ را دنبال می‌کنم و آن چیزی جز کسب مدال المیپک نیست. المپیک نقطه نهایی حضور یک ورزشکار است و بهترین و معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان محسوب می‌شود و این آرزو را دارم در این مسابقات به مدال برسم.

می‌رسی، این توانایی را داری؟

باید برسم. آنقدر تلاش می‌کنم تا روزی از سکوی المپیک بالا بروم. این یک هدف دست‌یافتی برای من است.

بعد از قهرمانی در انتخابی تیم ملی و شکست زارع فریاد کشیدی و جملاتی را بر زبان آوردی که بازتاب گسترده‌ای داشت؟

من به «علی‌رضا رضایی» ارادت ویژه‌ای دارم. او از بزرگان کشتی ایران است و نسبت فامیلی با هم داریم. وی نه تنها در کشتی بلکه در همه زمینه‌ها الگوی اخلاقی من است. وی قبل از مسابقات به من می‌گفت دلم روشن است که تو می‌توانی در این پیکارها به موفقیت برسی و نفر اول بشوی. بعد از اینکه توانستم به موفقیت برسم به خاطر شرایط ویژه و روحیه‌ای که داشتم سمت او رفتم و با خوشحالی‌ام خودم را تخلیه کردم.

به خاطر همین خوشحالی به کمیته انضباطی دعوت شدی؟

به کمیته انضباطی رفتم و حرف‌هایم را صادقانه بر زبان آوردم. دلیل شادی‌کردنم را پرسیدند و گفتم دلیل خاصی نداشت و به واسطه هیجانات داخل تشک بود.

باور کردند؟

بله، خود رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در سالن حضور داشت و  همه چیز را از نزدیک شاهد بود. وقتی حرف‌هایم را زدم و شنیدند باور کردند که منظور خاصی نداشتم.

چند روز پیش گفته بودی قیافه‌ام به کشتی‌گیرها نمی‌خورد.

این پرسشی است که در فضای مجازی از من پرسیده می‌شود، برخی‌ها می‌گویند تیپ و قیافه‌ات به کشتی‌گیرها نمی‌خورد. شاید به خاطر این است که کمتر از کشتی عکس می‌گذارم. از این پس مردم دوست داشته باشند بیشتر از کشتی عکس می‌گذارم.

رقابت‌های انتخابی درون اردویی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان هفته گذشته گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد که در سنگین وزن امین طاهری موفق شد عنوان اول را به نام خود کند.

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمامی مسابقات مسابقات جهانی کشتی لغو شد.

برچسب‌ها پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کشتی قهرمانی جهان فدراسیون کشتی علیرضا رضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کشتی قهرمانی جهان فدراسیون کشتی علیرضا رضایی پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کشتی قهرمانی جهان فدراسیون کشتی علیرضا رضایی اخبار کنکور انتخابی تیم ملی جهانی کشتی سنگین وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق چیزی که از قبل عنوان شده، او قرار است از اول اردیبهشت تمریناتش روی تشک را آغاز کند. به همین دلیل در بازگشت تیم اعزامی به مسابقات گزینشی قاره‌ای و استارت اردوی آزادکاران بعد از این رقابت‌ها، حسن یزدانی هم قرار است بار دیگر به جمع اردونشینان اضافه شود.

در گزارش تسنیم آمده است:زمان استارت اردوی بعدی تیم ملی آزاد نیز به نتایج مسابقات گزینشی بیشکک بستگی دارد که در صورت کسب سهمیه کامل، احتمالاً اردو کمی دیرتر آغاز می‌شود تا کشتی‌گیران استراحت بیشتری داشته باشند.

این کشتی‌گیر که چند سالی است لقب «پادشاه» را در مقابل لقب «جادوگر» دیوید تیلور، از اتحادیه جهانی گرفته است، در ماه‌های گذشته صرفاً یکی دو بار که برای پیگیری امور درمانی‌اش به تهران آمده بود، با حضور در کمپ تیم‌های ملی، با کادر فنی تیم ملی و اردونشینان دیدار کرد.

حسن یزدانی که سهمیه وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک را در مسابقات جهانی بلگراد به دست آورده است، در بازگشت به اردو، احتمالاً کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور را به‌عنوان رقیبی برای رسیدن به المپیک پیش رو دارد.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896641

دیگر خبرها

  • ارزیابی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از کسب دو سهمیه و یک احتمال دیگر
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • بازگشت حسن به اردوی تیم‌ملی
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • کشتی‌گیران المپیکی در پاریس هم می‌درخشند؟
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد