Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@13:53:08 GMT

استقبال نماینده سابق از عقیم‌سازیِ زنان معتاد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۶۶۶

صراط: مسعود رضایی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: باید با اجرای طرح عقیم سازی زنان معتاد، اجازه ندهیم آلودگی زنانی که به دلیل اعتیاد، فقر و ناتوانی در خرابه‌ها و مخروبه‌ها زندگی می‌کنند به جامعه سرایت کند.   به گزارش برنا، رضایی افزود:

* (با اشاره به لزوم عقیم سازی زنان معتاد متجاهر): بنده همیشه تاکید می‌کردم سلامت انسانیت از هر موضوعی مهم‌تر است و ما هر راهی که برای سلامتی اجتماع پیشه بگیریم خدمتی برای بشریت و انسان محسوب می‌شود و باید در این راه گام برداریم تا جامعه سالم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* مسئله مهم در بررسی چالش‌های اجتماعی این است که با شناخت علت، معلول‌ها را از بین ببریم یعنی ما باید با اجرای طرح عقیم سازی زنان معتاد، اجازه ندهیم آلودگی زنانی که به دلیل اعتیاد، فقر و ناتوانی در خرابه‌ها و مخروبه‌ها زندگی می‌کنند و در این محل‌های نامناسب تغذیه می‌شوند به جامعه سرایت کند بنابراین این طرح بسیار خوب و مفید است و از آلوده شدن جامعه جلوگیری می‌کند.

* برخی معتقدند اجرای این طرح برخلاف قوانین حقوق بشر است به همین دلیل با اجرای آن مخالفت هستند، اما مهم این است که خودِ این زنان به انجام این کار رضایت دارند و از طرفی دیگر انجام دادن عقیم سازی از ایجاد بسیاری از معلول‌ها و آسیب‌های اجتماعی دیگر جلوگیری می‌کند.

* در مجلس دهم چنین مسئله‌ای مطرح نشد، اما اکنون در اخبار و فضای مجازی در مورد این موضوع زیاد می‌شنوم و اتفاقا موافق آن هم هستم و به نظرم اجرای آن ضرورت دارد و هر مجلس و هر گروهی که این طرح را مورد بررسی قرار دهد کار درست و به جایی است و منجر به سالم کردن اجتماع می‌شود.

* برای اجرا شدن طرح عقیم سازی زنان معتاد، نمایندگان مجلس باید طرح دهند که تبدیل به قانون شود یا دولت باید به مجلس لایحه ارسال کند و مجلس آن را تصویب کند، اما چون بدنه کارشناسی دولت قوی‌تر از مجلس است بهتر است نسبت به این موضوع اقدام کرده و خودش لایحه ارسال کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عقیم سازی معتاد زنان معتاد مجلس عقیم سازی زنان معتاد صراط عقیم سازی زنان معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای عجیب کمیته انضباطی برای فوتبال زنان!

به گزارش "ورزش سه"، دقیقی قبل، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رای مربوط به انصراف دو تیم نماینده البرز و پالایش گاز ایلام از رو در رویی با تیم‌های شهرداری سیرجان و خاتون بم را اعلام کرد. بر اساس این رای، به‌جز نتیجه مسابقه که طبیعتا 3 بر 0 اعلام شده بود؛ تیم‌های انصراف دهنده فقط به مبلغ 5 میلیون تومان جریمه شدند! این در شرایطی بود که مطابق آنچه پیش از این سازمان لیگ اعلام کرده بود؛ قرار بود با تیم‌هایی که با انصراف از مصاف با تیم‌های قدرتمند، موجب بی‌نظمی در برگزاری مسابقات می‌شوند، برخورد جدی صورت پذیرد.

رای صادره به شرح زیر است:

دیدار تیم‌های شهرداری سیرجان و نماینده البرز که قرار بود روز 22 فروردین ماه در سیرجان برگزار شود به دلیل عدم حضور تیم نماینده البرز، انجام نشد.
تیم نماینده البرز مسئول شناخته شدن در عدم برگزاری مسابقه بوده و سه بر صفر بازنده اعلام می‌شود. این تیم باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی باید پرداخت کند. این رای از حیث نتیجه قابل تجدید نظر است.

*دیدار تیم‌های فرا ایستاتیس کران فارس و بانوان البرز برگزار و از سوی سمانه امیری، مدیر تیم فرا ایستاتیس کران فارس تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری نسبت به مقامات رسمی مسابقه رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود محروم است و باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • رای عجیب کمیته انضباطی برای فوتبال زنان!
  • بازیکن سابق لیگ پرتغال و تیم ملی زامبیا در کما