Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به توافق با عراق برای آزادشدن صادرات سیب زمینی، به صادرکنندگان این محصول هشدار داد فعلا از ارسال کامیون‌های سیب زمینی به مرز خودداری کنند تا مشابه سرنوشت صادرات گوجه فرنگی، دوباره تکرار نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اتاق کرمانشاه، کیوان کاشفی با بیان اینکه توافقی با دولت عراق و کنسول‌گری ایران در سلیمانیه برای از سرگیری واردات سیب زمینی در این کشور انجام شده است اظهار داشت: واردات سیب‌زمینی به عراق از دوشنبه این هفته (26 آبان) آزاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: طی توافقاتی که با طرف عراقی داشتیم سهم مشخصی برای صادرات هر یک از انواع میوه و تره‌بار به این کشور در نظر گرفته شده است و ارسال بار بیش از حد مجاز ممکن نیست و در مرزها خواهد ماند.

کاشفی معتقد است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند مشابه آنچه که طی چند وقت اخیر برای گوجه فرنگی رخ داد برای سیب زمینی هم تکرار می‌شود و شاهد ازدحام بار در مرزها خواهیم بود که امکان عبور هم ندارد و در نهایت روی دست صادرکنندگان مانده و از دست می‌رود که نتیجه‌ای جز ضرر و زیان نخواهد داشت.

خبر خوش نوبخت برای سیب زمینی‌کاران / زمینه صادرات "سیب‌زمینی"‌ فراهم شدبرگشت نیمی از کامیون‌های گوجه‌فرنگی از مرزهای استان کرمانشاهصادرات 14 هزار تن گوجه فرنگی طی 11روز به کردستان عراق/ ماجرای افت شدید قیمتها در مرز

وی تاکید کرد: ارسال بار بیش از حد مجاز و غیرمتعارف به مرز قطعاً امکان صادرات نخواهد داشت، زیرا بر اساس توافقی که داشتیم نه طرف عراقی بیش از سهمیه مجاز را می‌پذیرد و نه گمرک ایران بدون هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه و اتاق بازرگانی بارهای صادراتی را اظهار خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران به همه صادرکنندگان اعلام کرد اکیداً از ارسال کامیون‌های سیب زمینی به مرز تا روز سه‌شنبه آینده خودداری کنند و باعث ازدحام در مرز و ضرر و زیان خود نشوند.

کاشفی به توافقی که برای قرنطینه محصولات کشاورزی با اقلیم عراق انجام شده است اشاره کرد و افزود: بر اساس این توافق قرنطینه بررسی کالاها هم از سوی طرف ایرانی و هم عراقی در خاک ایران انجام می‌شود و کالاهای صادر شده از نظر کیفیت و بسته‌بندی توسط هر دو طرف بررسی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: بدیهی است بارهای فاقد کیفیت و بسته بندی مناسب اظهار نخواهد شد و در مرز می‌ماند و صادرکنندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/831/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کامیون کردستان عراق اخبار عراق کردستان عراق اخبار عراق اتاق بازرگانی سیب زمینی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به برنامه ریزی برای حل مسائل کلان استان در حوزه اقتصادی و لزوم اجرای کامل طرح جامع توسعه باشماق گفت: در نشست پیش رو با هیئت دولت مسائل مربوط به تجارت خارجی و بازرگانی و مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی استان مطرح و برای آن چاره اندیشی می‌شود.

نوری از ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های فرش و محصولات صیفی و باغی خبر داد و افزود: زنجیره دام و طیور و گوشت مرغ هم اکنون در استان فعال است و با راه اندازی کارخانجات ذوب آهن زنجیره تولید فولاد نیز در کردستان تکمیل می‌شود.

عبدالملکی رئیس اتاق سنندج هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این اتاق عنوان کرد: در اتاق سنندج رصدخانه تحقق شعار سال راه اندازی می‌شود.

امانی رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با اشاره به اینکه تفاوت معنادار سرانه زمین‌های صنعتی استان با میانگین کشوری عقب ماندگی صنعت و تولید را در استان به دنبال داشته است گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق می‌تواند توسعه تجارت خارجی استان را موجب شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر