Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:50:47 GMT

نماینده مجلس: قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۴۱۴

نماینده مجلس: قانون خرید محصولات کشاورزی اصلاح شد

علی اکبر علیزاده برمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اولین طرح‌های مجلس یازدهم تصویب و برای اجرا در انتظار تایید شورای نگهبان است. 

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته، قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورایی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیزاده ادامه داد: قیمت‌گذاری پایین گندم در سال‌های گذشته، نیازمندی کشور به واردات و بی‌اعتمادی کشاورزان به فروش گندم به دولت را به همراه داشت که مجلس شورای اسلامی با طرح جدید به دنبال رفع مشکلات بود.

وی افزود: در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مسوولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی و شورای جدید قیمت‌گذاری است که شامل وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سه مسوول اتحادیه کشاورزی مردمی، رییس سازمان برنامه و بودجه و سه کشاورز است و مصوبات این شورا، مصوبه دولت محسوب می‌شود. 

علیزاده تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ میلیون تُن گندم توسط کشاورزان تولید شد که ۷.۵ تن از آن توسط دولت خریداری شد و کشور برای جبران کمبود گندم مجبور به واردات ۳.۵ تن گندم به ارزش یک میلیارد دلار شد. 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک، اجرای طرح جدید علاوه بر تقویت کشاورزان، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طرح جدید، سازمان برنامه و بودجه موظف شده است از سال آینده به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم را تأمین کند تا به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی گندم برداشت محصول اختصاصی ایرنا خرید تضمینی دامغان علی اکبر علیزاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی گندم برداشت محصول اختصاصی ایرنا خرید تضمینی دامغان علی اکبر علیزاده وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی گندم برداشت محصول اختصاصی ایرنا خرید تضمینی دامغان علی اکبر علیزاده اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد