Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:52:48 GMT

برنامه‌های هفته کتاب خوانی یزد مجازی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۶۶۳

برنامه‌های هفته کتاب خوانی یزد مجازی برگزار می شود

 مجید جوادیان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: امسال به واسطه پیشگیری و قطع زنجیره کرونا بسیاری از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی غیرحضوری و در فضای مجازی و همچنین صدا و سیما دنبال می‌شود.

وی افزود: برگزاری پویش‌های کتابخوانی با عنوان "کرونا من را کتاب‌خوان کرد" و "کتاب محبوب من" ارتباط‌های زنده مجازی با کارشناسان حوزه ترویج کتابخوانی، نشست‌های مجازی بانوان کتابخوان، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای معرفی کتاب توسط مسئولان و اشخاص شناخته شده و پخش زنده رادیو کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استفاده از تلویزیون‌های شهری برای معرفی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، مشارکت ۱۸ کتابفروشی در طرح پاییزه کتاب و افتتاح کتابخانه تخصصی تئاتر و هنر‌های نمایشی از دیگر برنامه‌های این دوره هفته کتاب در استان است.

جوادیان‌زاده هدف از اجرای این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در این هفته که شعار آن نیز "دانایی و مانایی" است گامی  برداشته و تشویق و ترغیب خانواده‌ها را در این مسیر داشته باشیم.

هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه است که برنامه‌های مختلفی در سطح کشور و همچنین استان با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب یزد فرهنگ فضای مجازی هفته کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند