Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:45:06 GMT

نمونه‌ای از اخلاص امیران ارتش + سند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۶۹۹

نمونه‌ای از اخلاص امیران ارتش + سند

«اکنون در وضعیتی قرار دارم که احساس می‌کنم به ازای رسیدن به مسکن بهای گرانی را دارم می‌پردازم؛ آن هم ثمره همه مجاهدت‌های فی سبیل‌اللهی، که اگر خداوند آن را تایید فرماید. که قلبم رضایت نمی‌دهد چنین شود.»

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن مردی با حضور در یک مرکز مشاور املاک می‌گوید:«شأن؟ شأن دیگه چیه؟ من احمد بسیجی‌ام» خیلی زود کاشف به علم آمد؛ آن مرد امیر سرتیپ احمد دادبین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی کتاب زندگی این فرمانده ارتشی را ورق می‌زنیم می‌فهمیم که هر برگ از این کتاب مملو از خدمات ایثاگرانه و اخلاص است.

این کهنه سرباز ارتشی برای اجازه یک منزل مسکونی آمده است که او خانه خود را به نیازمندان بخشیده است و می‌خواهد از منازل سازمانی هم بیرون بیاید تا در گوشه‌ای از تهران زندگی کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در خردادماه سال ۱۳۶۶ نیز سپهبد شهید علی صیاد شیرازی همرزم او نیز در اقدامی کم‌نظیر در نامه‌ای به رئیس وقت بنیاد شهید می‌نویسد:

متن دست نوشته شهید صیاد شیرازی

*«ساعت ۰۴:۰۰ - مورخه ۶۶/۳/۱۱

بسم الله الرحمن الرحیم

اِلهی لا تَکِلْنی اِلی نَفسی طُرفَهَ عَیْنِ اَبَدًا

  «آمین یا رب العالمین»

سرور ارجمندم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای مهدی کروبی

سلام علیکم ـ با محبتی که خداوند نسبت به شما در قلبم نهاده است سخن می‌گویم:

۱. از این همه محبت بی‌شائبه‌ای که جنابعالی تاکنون به این حقیر مبذول داشته‌اید سپاس‌گزار هستم به ویژه مساعی حضرتعالی نسبت به تامین مسکن اینجانب.

۲. چندین بار تلاش کردم که حضوراً مطالبی را خدمتتان پیرامون مسکن مورد نظر عرض کنم که این توفیق حاصل نگشت شاید خیر الهی در این بوده است.

۳.  اکنون در وضعیتی قرار دارم که احساس می‌کنم به ازای رسیدن به مسکن بهای گرانی را دارم می‌پردازم؛ آن هم ثمره همه مجاهدت‌های فی سبیل اللهی، که اگر خداوند آن را تایید فرماید. که قلبم رضایت نمی‌دهد چنین شود. لذا با توجه به این که خدا می‌داند نه تنها خود را لایق چنین عنایاتی از جمهوری اسلای نمی‌دانم بلکه هم چنان مدیون هستم تا روزی که نفس در بدن دارم عاشقانه به اسلام عزیز خدمت نمایم قاطعانه اقدام فرمایید که:

«ساختمان نیمه کاره مسکن اینجانب را از طرف بنیاد شهید تحویل گرفته و فقط مخارجی را که اضافه بر وام واگذاری (مبلغ ۴۰۰ هزار تومان) هزینه شده است به ما پرداخت نمایند تا به صاحبانش مسترد نمایم.»

این بزرگ‌ترین محبتی است که در حق ما روا می‌دارید و قبلاً کمال تشکر را دارم.

والسلام علی من اتبع الهدی»

موضوع نامه مربوط به قطعه زمینی است که توسط دوستان سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بدون اطلاع او از بنیاد شهید و جانبازان  برایش گرفته بودند و با همت چند تن از دوستانش، نسبت به ساخت آن با دریافت وام اقدام شده بود.

پس از آنکه شهید صیاد شیرازی از این اقدامات با خبر می‌شود، ضمن آنکه به دست اندرکاران این کار اعتراض و اظهار رنجش می‌کند در صدد برمی‌آید که نسبت به اعاده زمین و ساختمان نیمه کاره اقدام کنند.

این نامه نیز به ریاست بنیاد شهید و جانبازان بیانگر تصمیم شهید صیاد شیرازی است. توضیح آنکه شهید صیاد شیرازی تا آن زمان به جهت مسائل حفاظتی در منزل سازمانی سکونت داشت و منزل شخصی نداشت. بنیاد شهید و جانبازان نیز برابر ضوابط خود در آن زمان این زمین را واگذار کرد. چرا که صیاد شیرازی هم به درجه جانبازی هم نائل شده بودند و هم فرمانده نیروی زمینی ارتش در زمان جنگ تحمیلی بود. او مانند افراد عادی فرصت برای پرداختن به مسکن شخصی نداشت هر چند که به خواست خداوند بالاخره این منزل تکمیل و خانواده وی در آن سکونت یافتند.

* منبع:هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی مسكن جنگ تحمیلی شهید صیاد شیرازی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان اردبیل مقاوم سازی شد.
وی افزود: امسال ۷ هزار ۵۰۰ واحد سهمیه مسکن روستایی در استان اردبیل با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن در قالب بلند مدت است.

دیگر خبرها

  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»