Web Analytics Made Easy - Statcounter

این که در روز‌های عادی کسی به برخی از کتابفروشی‌ها سر نمی‌زند و در یک دوره‌ای همچون ایام برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها طرح‌های فصلی فروش کتاب به محل پر نشاط گرو‌های اجتماعی تبدیل می‌شود بسیار خوب است، اما این طرح‌ها باید هم از نظر محتوا و هم اعتباری تقویت شود. 

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش، اهمیت و جایگاه هفته کتاب در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: در این زمینه باید واقعیت امر را بسنجیم، یعنی حین برگزاری هفته کتاب در ایران باید به میان مردم رفت و از فردی روستایی یا شهری، بانوی خانه‌دار، کارمند راه آهن، خلبان، پزشک، دانشجو، معلم و… پرسید که این هفته چیست؟ اگر نتوانست پاسخ دهد و اطلاعی نداشت که در چه هفته‌ای قرار داریم یعنی هفته کتاب نتوانسته در میان آحاد مردم و بطن جامعه رسوخ پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که باید با به کارگیری همه عناصر در اختیارمان هفته کتاب را به یک هفته بزرگ ایران تبدیل کنیم اظهار کرد: به لطف خدا در چند سال اخیر هفته کتاب از نگاه سنتی که سبب‎ساز شکل‌گیری آن بود فاصله گرفته است؛ انجمن‌های مختلف در این هفته برای خود سهم و جایگاه پیدا می‌کنند، روستا‌ها و شهر‌های کشور برای رقابت‌های کتاب محور همانند باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند. این موارد اتفاقاتی بود که ظرف ۶ سال گذشته شاهد آن هستیم و پیش از آن چنین برنامه‌هایی وجود نداشت.   رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها طرح‌های فصلی فروش کتاب را در ترغیب مخاطب برای خرید و مطالعه کتاب بسیار اثرگذار و مفید دانست و گفت: عنوان اولین دوره‌ای که این طرح‌ها برگزار شد کتابفروشی به وسعت ایران بود. به نظر من این که ما در طرح‌های حمایتی بتوانیم دایره شمولیت یا بهره برداری از یارانه‎های اندک در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به اقصی نقاط کشور بزرگ ایران گسترش دهیم یکی از اقدامات و سیاست‌های خوب است که این یارانه‌های فصلی نیز از آن دست بود. بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید امیر زاده در ادامه بیان کرد: همچنین این که مردم در کنار خرید‌های عمومی خود که در طول هر فصل انجام می‌دهند احساس نیاز برای خرید کتاب داشته باشند و منتظر بمانند تا دوره‎ای که به کتاب اختصاص پیدا می‌کند شروع شود بسیار مبارک است و این امر برای کتاب موفقیت بزرگی است.   وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و نارسایی‌هایی که در شبکه توزیع وجود دارد این که یک کتابفروش در دورترین نقطه ایران احساس کند که در طول هر دوره از یک فصل می‌تواند امیدوار باشد که پاتوقش از غربت نجات پیدا می‌کند بسیار خوب است.   امیرزاده همچنین اظهار کرد: این که در روز‌های عادی کسی به برخی از کتابفروشی‌ها سر نمی‌زند و در یک دوره‌ای همچون ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب به محل پر نشاط گرو‌های اجتماعی تبدیل می‌شود بسیار خوب است، اما این طرح‌ها باید هم از نظر محتوا و هم اعتباری تقویت شود.   همایون امیرزاده در پایان گفت: با توجه به این که اطلاعات خرید و فروش کتاب در ایام برگزاری طر‌ح‌های فصلی فروش کتاب در سامانه ثبت می‌شود می‌تواند برای متولیان حاکمیتی و بخش خصوصی کتاب پیام‌های خوبی داشته باشد از این جهت که نشان می‌دهد نگرش جامعه ایرانی برای خواندن و مطالعه به چه سمت و سویی حرکت کرده است و این مجموعه‌ها چگونه و در چه زمینه‌هایی می‌توانند سرمایه گذاری کنند؛ از این جهت نیز این طرح‌ها بسیار خوب است.   طرح پاییزه کتاب ۹۹ از امروز ۲۴ آبان ماه همزمان با هفته کتاب آغاز به کار کرده است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار ادبیات هفته کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات هفته کتاب طرح های فصلی فروش کتاب بسیار خوب کتابفروشی ها طرح ها هفته کتاب دوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» 

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1403 نیز خواهد بود.

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (1402) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ امروز: ایران - افغانستان در گام نخست
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان