Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:46:17 GMT

پنج هزار مشترک برق تبریز دارای کنتور هوشمند شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۹۹۵

پنج هزار مشترک برق تبریز دارای کنتور هوشمند شدند

عادل کاظمی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سال گذشته تعداد کنتورهای برق هوشمند تبریز 2هزار عدد بود که با رشد بیش از 100 درصدی به پنج هزار عدد رسید.

وی افزود: در این نوع کنتورها اطلاعات مشترکان بیست و پنجم هر ماه به صورت مکانیزه و از راه دور قرائت می شود و بر این اساس صورتحساب صادر می شود. 

کاظمی همچنین از اجرای طرح «سنم» در برق تبریز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، سامانه هایی نصب شده تا آخرین وضعیت پروژه های سرمایه ای از دور نظارت و نمایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: زیرساخت های طراحی شده اهداف دولت الکترونیک با هدف تکریم مردم بدون مراجعه حضوری در تبریز در حال تحقق است و تحولات صنعت برق بر اساس ارایه خدمات غیرحضوری پیش بینی شده است که طرح فهام، سنم و برق آینده نمونه هایی از آن است. 

وی ادامه داد: در تحولات بخش توزیع طرح قبض سبز و ایجاد نسخه دیجیتال از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و با موفقیت موجب حذف قبوض کاغذی شد. 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح چاوش گفت: هدف از اجرای این طرح نیز این است که ولتاژ برق مصرفی مشترکان کنترل شود تا ولتاژ مصرفی همراه استاندارد باشد بر این اساس همواره پایش ولتاژ مشترکان انجام می شود. 

کاظمی اضافه کرد: بر اساس طرح هما نیز طرح هوشمند سازی مراکز حوادث و اتفاقات اجرا و اقدامات انجام شده به صورت شفاف مشخص می شود در واقع تسریع در رفع حوادث عملیاتی می شود و خودروهای مربوطه مرکز حوادث به جی.پی.اس مجهز می شوند. 

وی اظهار کرد: بر اساس طرح سیما نیز شرکت توانیر شاخص های خدمت رسانی به مردم را از طریق سیستم و سامانه ها به صورت لحظه ای پایش می کند. 

وی ادامه داد: طرح سیما موجب ایجاد رقابت خدمت رسانی به مردم بین شرکت های توزیع برق شده که اکنون 37 خدمت مختلف را در این قالب شامل می شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشن سراسری غیرحضوری برق با ارایه ۳۹ نوع خدمت به نام «برق من» خبر داد.

کاظمی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است.

کاظمی ادامه داد: با ثبت نام در این سامانه، مشترکان می‌توانند تمام خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای و نصب آن از پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق تبریز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد. 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شركت‌ توزيع نيروی برق تبریز مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شركت توزيع نيروی برق تبریز مصرف بهینه برق آذربایجان شرقی شركت توزيع نيروی برق تبریز مصرف بهینه برق اخبار کنکور برق تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با اشاره به تصویب ارتقاء مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور اظهار داشت: بر اساس طرح پیشنهادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مأموریت و هدف اصلی این سازمان، سامان‌دهی روابط بین سیاست‌گذاران، مجریان و گروه‌های هدف تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از طریق تدوین و پیشنهاد سیاست‌های جدید، برنامه‌ریزی، ظرفیت‌سازی، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و پشتیبانی از تعاملات علمی و فناورانه بین المللی کشور است.

وی در بیان اهم دستاورد‌های مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ به پذیرش مسئولیت کمیسیون‌های همکاری اقتصادی با دو کشور اتیوپی و بلغارستان اشاره و تصریح کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف توسعه تعاملات علمی و فناورانه بین المللی جمهوری اسلامی ایران، گسترش همکاری‌های اقتصادی بین المللی با محوریت دستاورد‌های دانش بنیان و همچنین ارتقاء قدرت نرم و بی اثرکردن تحریمها، مسئولیت کمیسیون‌های همکاری اقتصادی با دو کشور اتیوپی و بلغارستان را بر عهده گرفته است. دبیرخانه این کمیسیون‌ها در سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل خواهد شد. مرکز همچنین در راستای معرفی برنامه‌ها و حمایت‌های خود به جامعه هدف و همچنین توانمندسازی آنها، بیش از ۲۵ رویداد تخصصی و مشارکت بیش از سه هزار نفر برگزار کرده است.

به گفته میرآبادی، گسترش دامنه جغرافیایی کشور‌های دارای تعاملات علمی و فناورانه با جمهوری اسلامی ایران، چهارمین دستاورد این مرکز در سال گذشته بوده است و مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری همزمان با راهبرد کلان سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش تعاملات با کشور‌های همسایه، آفریقایی و آمریکای لاتین، گسترش تعاملات علمی و فناورانه را با این کشور‌ها هدفگذاری کرده است.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه به برخی از اقدامات و دستاورد‌های مرتبط با این رویکرد جدید اشاره کرد گفت: تأسیس خانه نوآوری و فناوری در شهر تاشکند، معرفی مستشار توسعه فناوری، تبادل هیئت در رویداد‌های مهم دو کشور، انعقاد بیش از ۱۰ میلیون دلار قرارداد صادراتی، ایجاد زیرساخت تولیدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، توافق تأسیس پارک فناوری مشترک از جمله اقدامات ما در کشور ازبکستان است. همچنین، توافق برای تأسیس خانه نوآوری و فناوری در شهر دوشنبه، توافق برای تأسیس پالایشگاه گیاهان دارویی و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فناورانه و تحقیق و توسعه مشترک اقدامات مرکز تعاملات در ارتباط با کشور تاجیکستان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه قاره آفریقا اقداماتی همچون توافق برای گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه با وزارت اقتصاد دانش بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک کشور الجزایر، ثبت ۱۰ تجهیز پزشکی و دو دارو در کنیا (۱۰ داروی دیگر در فرایند ثبت قرار دارند)؛ صادرات واکسن‌های دامی و کود‌های کشاورزی به کنیا و اوگاندا، توافق برای ایجاد مراکز خدمات پهباد‌های کشاورزی در کنیا و اوگاندا و تأسیس مرکز نمایشگاهی محصولات دانش‌بنیان در اوگاندا در سال گذشته به انجام رسید.

میر آبادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ میلیون دلار قرارداد صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز با کشور ونزوئلا امضا شد، افزود: اعزام تیم‌های آموزشی از اساتید برتر دانشگاهی در حوزه نانو فناوری، تأسیس مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کاراکاس از دیگر اقدامات ما در تعامل با این کشور بوده است.

میرآبادی همچنین، در خصوص چند و، چون تعامل با کشور کوبا و دستاورد‌های آن اظهار داشت: پذیرش سه هیئت کوبایی در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و زیست‌فناوری؛ حضور به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران گروه ۷۷ و چین، برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‎‌المللی کوبا، جمع‌بندی فرصت‌های همکاری مشترک در دو حوزه سلامت و امنیت غذایی نظیر واکسن و فراورده‌های زیستی دارویی، دامی و کشاورزی، کود، سم و تجهیزات مورد نیاز برای توسعه سیستم‌های آبیاری نوین، صنعت نیشکر و محصولات جانبی، دارو، مواد اولیه دارویی، مواد جانبی و حلال‌ها از جمله این اقدامات است.

وی نهایتا، ایجاد ساز و کار عالی همکاری‌های فناورانه و اقتصادی دانش‌بنیان در حوزه‌های حمل و نقل، هوا و فضا، کشاورزی و امنیت غذایی، میکروالکترونیک و فناوری اطلاعات و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی، توافق برای ایجاد یک خط تجاری مشترک محصولات با فناوری‌های پیشرفته را از دستاورد‌های تعامل با روسیه برشمرد.

میر آبادی در ادامه، افزایش صادرات شرکت‌های دانش بنیان از حدود ۸۶۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ را پنجمین دستاورد مرکز تعاملات دانست و گفت: این مرکز با تنوع بخشی به حوزه‌های جغرافیایی هدف، برنامه ریزی هدفمند با توجه به ویژگی‌ها و ماهیت‌های متفاوت حوزه‌های فناورانه مختلف، افزایش میزان حمایت‌های مالی (بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال) و همچنین افزایش تعداد حمایت‌های خود از جمله برپایی ۱۶ پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین المللی، چهار اعزام مستقل به نمایشگاه‌های بین المللی و چهار پذیرش هیئت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی داخلی به این مهم دست یافته است.

به گفته او، رشد ۲۱۲ درصدی ارزش پروژه‌های مشترک تحقیق و توسعه (R&D) بین‌المللی (ارزش این پروژ‌ها از ۱۲۶،۲۵۰،۰۰۰هزار ریال در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۴،۲۱۰،۰۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است) دستاورد دیگر این مرکز محسوب شده و در خصوص چند و، چون آن اظهار داشت: پروژه مشترک تحقیق و توسعه بین‌المللی مربوط به اعطای کمک‎های بلاعوض برای پوشش هزینه پژوهش‌های مشترک در قالب صندوق‌های مشترک علمی با سایر کشور‌ها است که در جریان مذاکرات دو جانبه توافق می‎شود. از جمله توافقات انجام شده در این خصوص، همکاری با کشور‌های چین، آلمان، ژاپن و روسیه و با همکاری بنیاد ملی علم ایران در حال اجرا است.

میر آبادی، تعریف چهار پروژه مشترک با آکادمی علوم چین در برنامه مشترک صندوق علمی راه ابریشم در حوزه‎های علوم کشاورزی، نانو، انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و محیط زیست، بیوتکنولوژی، تعریف ۱۴ پروژه همکاری مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین در قالب برنامه مشارکت علمی میان دانشمندان ایران و چین در حوزه‎های علوم زیستی، علوم مواد، ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم زمین و عمومی، تعریف ۱۵ پروژه مشترک با بنیاد علوم بنیادین روسیه در قالب برنامه مسابقات مشترک تحقیقات مرزی در همه علوم و علوم انسانی در حوزه‌های فناورانه علوم زیستی، علوم مواد و تحقیقات بهداشتی و نهایتا تعریف دو پروژه با بنیاد تحقیقات آلمان در قالب برنامه تحقیقات مشترک در حوزه‎های علوم هواشناسی و محیط زیست، علوم شناختی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم آزمایشگاهی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

میر آبادی در ادامه، رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (افزایش تعداد متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که در قالب برنامه کانکت پلاس با آنها همکاری انجام شده است از ۷۷۷ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰۵ نفر در سال ۱۴۰۲) را دیگر دستاورد مرکز تعاملات بر شمرد و در این زمینه خاطرنشان کرد: پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در آذرماه سال ۱۳۹۴ با همفکری و مشارکت ۱۰ تن از برجسته‌ترین متخصصان و محققان ایرانی دانشگاه‌های برتر خارج از کشور و همچنین مطالعه برنامه سایر کشور‌ها در جذب نخبگان طراحی شد.

به گفته او، این پلتفرم در قالب برنامه‌هایی همچون جذب هیأت علمی، پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، تأسیس شرکت‌های فناور، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، پروژه تخصصی جایگزین خدمت و. با تأکید بر مدل چرخش مغزها، اجرا می‌شود.

میرآبادی ادامه داد: مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با تغییر رویکرد و در راستای بهرهمندی از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در جهت رونق اقتصاد دانش بنیان کشور، برنامه کانکت پلاس را در سال ۱۴۰۲ طراحی و اجرایی سازی کرده است.

به گفته او، از جمله محور‌های اضافه شده به این برنامه می‌توان به طراحی سازوکار جدید برای حمایت از تأسیس شرکت‌های نوپای فناورانه (تحت عنوان چلنج) در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نصب پمپ و مخزن برای طبقات فوقانی الزامی است
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • تعویض بیش از پنج هزار کنتور فرسوده آب مشترکین در استان یزد
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • ساعت هوشمند Honor Watch GS 4 عرضه شد
  • مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • قطعی آب در برخی مناطق تبریز