Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@09:02:54 GMT

رادیو فرهنگ برای هفته کتاب چه می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۸۱۷۰

رادیو فرهنگ برای هفته کتاب چه می کند؟

رادیو فرهنگ از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با تشریح برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته کتاب، از میزبانی این رادیو برای برگزاری اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و اعلام آمادگی برای پوشش افتتاحیه هفته کتاب، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی گفت: رادیو فرهنگ همچون سال های گذشته با توجه به رسالت فرهنگ سازی برای خوب کتاب خواندن و کتاب خوب خواندن با محوریت گروه کتاب در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران این رویداد بزرگ فرهنگی را پوشش می دهد.
وی افزود: رادیو فرهنگ، افتتاحیه هفته کتاب را به‌صورت زنده از شیراز پایتخت کتاب انعکاس می‌دهد. اختتامیه بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب، ازجمله مهم‌ترین رویداد این هفته یعنی، جشنواره کتاب و رسانه در استودیو یک معاونت صدا سازمان صداوسیما برگزار می‌شود. 

مدیر رادیو فرهنگ گفت: در شرایط شیوع کرونا و اقبال بیشتر مردم به مطالعه معرفی کتاب، ترویج فرهنگ نذر کتاب و گفتگو با مسئولان حوزه نشر برای اطلاع از وضعیت این حوزه در این شرایط مورد توجه قرار می گیرد.

وی درباره تشکیل پویش «نذر کتاب» به‌مناسبت هفته کتاب در رادیو فرهنگ گفت: رونمایی از پویش نذرکتاب یکی از دیگر از برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته کتاب است. این پویش نتیجه همکاری بسیج دانشجویی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است علاوه‌براین احتمال همراهی «گروه  فرهنگی ـ جهادی شهدا» نیز وجود دارد؛ در قالب این پویش به جمع‌آوری و توزیع کتاب به‌ویژه در بین خانواده‌های محروم سراسر کشور اقدام خواهد شد.

مهدی دادجو، سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ نیز درباره برنامه‌های هفته کتاب این رادیو بیان کرد: همزمان با ۲۴ آبان‌ماه، روز «کتاب‌، کتاب‌خوانی و کتابدار» «هفت اقلیم» برنامه زنده کتاب‌محور رادیو فرهنگ، برنامه‌های روزانه و عادی  را متوقف و آنتن این برنامه به برنامه‌های مناسبتی هفته کتاب و رویکردهای اعلامی از سوی مجری این هفته، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، اختصاص پیدا می‌کند.     

دادجو گفت: در هفت اقلیم شنبه ۲۴ آبان در نخستین روز هفته کتاب افتتاحیه این رویداد فرهنگی ر داریم و احسان عباسلو نیز مهمان استودیوی پخش زنده رادیو فرهنگ در این برنامه است ، بخش خبری با محمد آسیابانی (اخبار هفته ی کتاب) را اطلاع رسانی می کند  و در ارتباط تلفنی با صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ایوب دهقانکار دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه های هفته کتاب تشریح می شود و در ادامه نیز در گفت و گو با  حامد محقق از فعالیت های کتابخانه سازی ایشان  در منطقه محروم بشاگرد  مطلع میشویم همچنین بخش های اهمیت کتاب کودک و کتاب خوانی کودک، بیانات رهبری در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی، گزارش مردمی فاطمه  داودیان از دیگر تدارکات تهیه کننده برای هفت اقلیم است.
وی افزود: با توجه به دغدغه علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیو فرهنگ امکان استفاده از فرصت سه گروه دیگر رادیو فرهنگ شامل جامعه، تاریخ و اندیشه و ادب و هنر با توجه به دغدغه مدیر شبکه فرهنگ در هفته کتاب وجود دارد؛ برنامه نقد امروز گروه جامعه نیز در این هفته به بررسی مشکلات حوزه نشر و کتاب می پردازدبنابراین تمام قد برای برگزاری برنامه‌های هفته کتاب ایستاده‌ایم. 

دادجو با اشاره به دیگر برنامه‌های اختصاصی رادیو فرهنگ در هفته کتاب ادامه داد: هر روز از هفته کتاب یکی از خبرنگاران کتاب اخبار روز را برای شنوندگان رادیو فرهنگ اطلاع‌رسانی می‌کند.

دادجو گفت: رویکرد اصلی بر اساس مامویت رادیو فرهنگ، در این بخش توجه به اتفاقات کتاب‌محور مناطق دوردست و کم‌برخوردار به‌ویژه روستاها است.

گروه رادیو فرهنگ با اشاره به آغاز برنامه‌ هفتگی «کتابستان» بیان کرد: همزمان با آخرین روز از هفته کتاب برنامه «کتابستان» با محوریت مسابقه کتابخوانی آغاز می‌شود. این برنامه جمعه با تهیه‌کنندگی رویا ولی‌زاده هر هفته پخش خواهد شد. ناشران علاقه‌مند می‌توانند جدیدترین آثار خود را رایگان در برنامه معرفی کند. جلب توجه خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی در قالب یک مسابقه رادیویی پرنشاط است. کتابشناسی، نویسنده‌شناسی، کتابخوانی بخش‌های مختلف کتابستان است.

مهدی دادجو در پایان گفت: اتفاق خوبی که این روزها به مدد وجود تکنولوژی‌های جدید فراهم شد این است که رادیو تصویری نیز شده است؛ در واقع در رادیو نمای رادیو فرهنگ این امکان را داریم تا برخی از  برنامه‌ها را به صورت تصویری نیز اجرا کنیم، همچنین استودیویی را نیز تجهیز کرده‌ایم تا برنامه‌هایی هم به صورت زنده و تصویری برای مردم اجرا شود.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با محورهای مفهومی کتاب، دانایی و توانایی، سبک زندگی و جامعه سالم، سرمایه اجتماعی و فضای مجازی،پویندگی با کتاب و کتابفروش و کتاب، باورمندی دینی و خودسازی معرفت  با شعار دانایی؛ مانایی ۲۴ آبان ماه تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود و رادیو فرهنگ همراه این رویداد فرهنگی است.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است، نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران فرهنگ در هفته کتاب رادیو فرهنگ کتاب و کتاب آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر پنج شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان در سال‌جاری با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد.

وی، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل‌ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارند پرداخت و افزود: انتظار می‌رود تشکل‌ها در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق کردن جهش تولید با مشارکت مردم انجام دهند تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه شکل بگیرد و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، اظهار کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و باید ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

‌مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

‌گفتنی است؛ در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه‌های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

کد خبر 6081786

دیگر خبرها

  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • برنامه «سرزمین من» از رادیو فرهنگ