Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اصغرزاده با بیان اینکه بیش از 90 درصد اصناف مازندران با تمکین قانون اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود به صورت خودجوش کرده‌اند؛ گفت: واحدهای متخلف با قوانین بازدارنده‌ای نظیر اعمال جریمه، پلمب و تشکیل پرونده‌های تعزیری، مجازات می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص میزان همراهی اصناف مازندران با طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی و تمکین ساعت فعالیت کسبی تا ساعت 18، اظهار کرد: در روز نخست اجرای این طرح، برخی از کسبه مدعی بودند که به آن‌ها اطلاع رسانی نشده است و لذا میزان همراهی طبیعتا 100 درصدی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این در حالی بود که هم صداوسیما و هم اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی این اطلاع‌رسانی را انجام داده بودند و لذا در شب اول اجرای این طرح، هم اطلاع رسانی انجام می‌شد و هم به واحدها در خصوص تعطیلی پس از ساعت 18 تذکر داده می‌شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: در روز دوم طی جلسه‌ای با اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در سازمان صمت، مجددا تذکرات و توصیه‌های لازم داده شد و از آن‌ها خواسته شد که تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های لازم را جهت تمکین واحدهای صنفی تحت پوشش در تعطیلی واحدهای کسبی پس از ساعت 18 را در دستور کار قرار دهند و واحدهای صنفی را ملزم به رعایت قوانین جدید کنند.

اصغرزاده ادامه داد: با توجه به تذکرات شب اول و جلسه با نمایندگان صنفی بازار در روز دوم، اوضاع همراهی صنوف در شب دوم بسیار بهتر از شب دوم اجرای این طرح شد و اطلاع‌رسانی‌ها موثر بود و خیلی از همراهی‌ها خود را به وضوح در سطح بازار نشان داد.

وی بیان کرد: در شب دوم بیش از 70 درصد واحدهای صنفی همراهی کردند و خیلی از این واحدها به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود در ساعت 18 کردند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت مازندران عنوان کرد: ما بقی واحدهای صنفی که در شب دوم اقدام به تعطیلی واحدهای خود نکرده بودند توسط بازرسان سازمان صمت، نمایندگان نیروی انتظامی و بهداشت، مجددا تذکر داده شد و در شب دوم مقاومتی برای عدم تعطیلی از سوی این واحدها دیده نشد و از آن‌جا که کسبه همراهی می‌کردند، لذا اقدام خاصی مبنی بر پلمب و جریمه صورت نگرفت.

اصغرزاده تصریح کرد: آنچه که ما از رصد بازار با پای کار بودن بازرسان دستگاه‌های نظارتی در سطح شهرستان‌های استان شاهد هستیم، همراهی اصناف در شب سوم بسیار بهبود پیدا کرده است و می‌توان گفت بیش از 90 درصد اصناف مازندران با تمکین قانون اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود به صورت خودجوش کرده‌اند.

وی اعلام کرد: البته کسبه یک سری موضوعاتی را مطرح کرده‌اند که این موضوعات از سوی استانداری و سازمان صمت در حال پیگیری است تا از گلایه‌های اصناف در این ماجرا بکاهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران متذکر شد: غالب واحدهای صنفی با حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت در سطح شهرستان‌ها، تمکین می‌کنند و اگر بخواهند برخی واحدهای صنفی در این خصوص مرتکب تخلف شوند، قطعا قوانین بازدارنده‌ای وجود دارد که از سوی ستاد مقابله با کرونا نظیر اعمال جریمه، پلمب و تشکیل پرونده‌های تعزیری تعیین شده است و قابلیت اجرایی دارد.

اصغرزاده تاکید کرد: اگر واحدهای صنفی از تمکین اجرای قانون جدید فعالیت کسبی تمرد کنند و بازرسان سازمان صمت اقدام به تشکیل پرونده کنند، صرفنظر از تمام اعمال برخوردهایی که توسط ستاد مقابله با کرونای کشور تعیین و اعلام شده است، برخوردها تحت عنوان عدم رعایت ضوابط بهداشتی ماده 68 قانون نظام صنفی نیز قابلیت اعمال جریمه و برخورد نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اقدام به تعطیلی واحدهای اصناف مازندران واحدهای صنفی اطلاع رسانی اعمال جریمه سازمان صمت شب دوم ساعت 18

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده ، محدودیت عملیاتی اعمال شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.

جعفر یازرلو اظهار داشت؛ ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می رساند با هماهنگی های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاهها برطرف و شرکتهای هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه ریزی شده می باشند.

مسافران محترم می توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896925

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز