Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@14:06:21 GMT

جزئیات جدید از کارگردانی حاتمی‌کیا در سریال موسی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۴۱۰

جزئیات جدید از کارگردانی حاتمی‌کیا در سریال موسی(ع)

این روزها تهیه‌کننده و گروه سریال "حضرت موسی(ع)" به دنبال کارگردان‌اند. هر روز هم گزینه‌هایی مطرح می‌شود که یکی از این نام‌ها "ابراهیم حاتمی‌کیا" است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی است موضوع کارگردانی سریال حضرت "موسی(ع)" مطرح می‌شود. از آنجائیکه جمال شورجه کارگردان اول این مجموعه تلویزیونی دچار بیماری شد و البته با گفت‌وگوی کوتاه با خودِ این کارگردان و سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این سریال مطلع شدیم که حالِ جمال شورجه رو به بهبودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران نگران سرنوشت تولید این مجموعه تلویزیونی‌اند که مثل برخی از کارهای دیگر همچون "امام حسین(ع)" و "ملک سلیمان" و حتی خیلی از کارهای دیگر بلاتکلیف باقی نماند.

در ابتدای بحثِ کارگردان جدید با سیداحمدمیرعلایی تهیه‌کننده سریال گفت‌وگو کردیم و او تأکید کرد: این تصمیم را داریم اما هنوز به کارگردان مشخصی نرسیدیم. گزینه‌هایی وجود دارند که بعد از بررسی، هرچه زودتر وارد پیش‌تولید خواهیم شد. (پیگیری خبرنگار تسنیم   نشان می‌دهد خود جمال شورجه راضی است و در این فکر بوده است که یکی از کارگردان‌های خوب سینما و تلویزیون انتخاب شود و در کنارش کار کند.)

تهیه‌کننده سریال "موسی(ع)" درباره اینکه کارگردان جدید چه مؤلفه‌ای دارد، تصریح کرد: انتخاب این کارگردان جدید کار آسانی نیست. برای ما مهم است که آن شخص قابلیت ساخت کارهای فاخر را داشته باشد. در وهله بعدی به کارهای دینی و مذهبی علاقه‌مند باشد چون امکان دارد تولید این سریال به چهار سال هم برسد. ساخت چنین سریالی آن‌قدر پیچیدگی و سختی دارد که باید توانایی مدیریت و کارگردانی چنین سریالی را داشته باشد. فضای جلوه‌های ویژه را بشناسد و بداند در کجا باید از ویژوآل استفاده شود و در کدام قسمت از سکانس‌های رئال. 

بعد از بررسی‌های فراوان پیگیری‌های خبرنگار تسنیم  نشان می‌دهد که به کارگردان‌های بسیاری پیشنهاد شد که بالأخره قرعه به نام ابراهیم حاتمی‌کیا افتاد که این سال‌ها بیشتر در پرده نقره‌ای فعال بوده تا ساخت آثار تلویزیونی. حاتمی‌کیا این روزها در حال بررسی فیلمنامه سریال "حضرت موسی(ع)" است. قرار است فیلمنامه تغییرات اساسی داشته باشد. در جزئیات بیشتر باید به این نکته اشاره کرد که  سعید بهمن پور به عنوان سرپرست نویسندگان پروژه قبلی که با شورجه کار می‌کرد در این پروژه هم حضور دارد و خیرالله تقیانی پور کارگردان سریال "نجلا" هم به عنوان دستیار کارگردان و مسئول انتخاب بازیگر در پروژه سریال حضرت موسی(ع) فعالیت خواهند داشت.. 

هنوز زمان مشخص پیش‌تولید و تولید مشخص نیست اما قرار است کار جدیدی از حاتمی‌کیا در عرصه فیلمسازی ببینیم که تاکنون از او ندیده‌ایم. 

پیش از این تهیه‌کننده‌اش از شروع پیش‌تولید در سال 1399 خبر داده بود. 

در صورتی که حاتمی‌کیا هدایت پروژه سریال «حضرت موسی(ع)» را به عهده بگیرد، این مجموعه به سومین سریال تلویزیونی او تبدیل خواهد شد. او پیشتر دو مجموعه «حلقه سبز» و «خاک سرخ» را در دهه هشتاد کارگردانی کرده است.

فرج‌الله سلحشور که اولین نسخه از فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)» را نوشته بود، پیش از آغاز مراحل تولید این سریال درگذشت و این مجموعه به جمال شورجه واگذار شد. شورجه نیز پس از مدتی با عارضه مغزی مواجه شد و در ماه‌های اخیر تحت درمان قرار دارد.

حاتمی کیا قصد دارد فیلمنامه این سریال را در 50 قسمت بازنویسی کند.

ماجرای نصب تندیس "برهنه" در کیش چیست؟/ دعوتِ تلویزیون برای رفتن به کیش در کرونا!دوبلورها، سریال جنگی خارجی به تلویزیون آوردند/ چالش برنامه تهرانگردی با اتوبوسِ 2 طبقه روبازاشاره‌های سریال "خانه امن"/ از هشدار به "جو بایدن" تا تروریست شکار شده!+ فیلم

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون سریال رسانه ملی تلویزیون سریال حضرت موسی ع جمال شورجه تهیه کننده حاتمی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم کاری ۳ کی پخش می‌شود؟ + جزئیات

پلتفرم پخش کننده سریال پرمخاطب زخم کاری نوشت: «باید اطلاع دهیم که بخش عمده فیلمبرداری فصل سوم زخم کاری به پایان رسیده و پس از طی مراحل فیلمبرداری در فصول و مکان‌های مختلف، برای پخش اختصاصی آن آماده می‌شود. در این فصل هم با داستان‌های جدیدی مواجه خواهیم شد و هم چهره‌های تازه‌ای پا به سریال می‌گذارند. با توجه به فاصله زمانی تولید و تدوین، زخم کاری ۳ در تابستان سال ۱۴۰۳ پخش می‌شود. تیم تولید و نویسندگی همه تلاشش را می‌کند تا زخم کاری جدید، سریالی درخور بینندگان باشد. فصلی که آبستن اتفاق زیادی است…

لازم است بدانید همانند فصل دوم که زخم کاری؛ بازگشت نام داشت، فصل سوم هم زیرعنوان متفاوتی خواهد داشت ولی هنوز نهایی نشده است.»

tags # سریال زخم کاری ، شبکه نمایش خانگی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مشاهیر نقش‌بسته در قاب تلویزیون
  • زخم کاری ۳ کی پخش می‌شود؟ + جزئیات
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ از «محفل» تا «زیرخاکی»
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟