Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف استان زنجان گفت: ۶ ماهه نخست امسال پنج محکوم به اعدام در این استان با تلاش شورا‌های حل اختلاف، معتمدان و ریش سفیدان و جلب رضایت اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.

او افزود: تعدادی از این محکومان حتی تا پای چوبه دار نیز رفتند و با تلاش‌های صورت گرفته از طریق شورا‌های حل اختلاف و ایجاد مصالحه، بخشیده شده و از مرگ نجات پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید براینکه فلسفه وجودی تشکیل شورا‌های حل اختلاف، ایجاد صلح و سازش است، : زندان زدایی، رویکرد دادگستری و شورا‌های حل اختلاف است چراکه زندان تبعات و آسیب بسیار منفی برای زندانیان، اعضای خانواده و جامعه دارد.

احمدی تصریح کرد: با ایجاد صلح و سازش بین طرفین اختلافات در واقع ۹۸ درصد جلوی ورود محکومان به زندان گرفته می‌شود و این در واقع موضوع صلح و سازش در کاهش جمعیت زندانیان بسیار تاثیرگذار است، افزود: ۲ سال قبل تعداد زندانیان زنجان فقط در شورای حل اختلاف بیش از ۳۵۰ نفر بود که امروز به کمتر از ۸۰ نفر رسیده و این عدد بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه نجات زندانی از زندان و کمک به خانواده‌های زندانیان کاری بسیار ارزشمند است و تمام هم و غم و هدف شورا‌های حل اختلاف این است که سازش بین طرفین اختلاف صورت بگیرد اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف نباید از اهداف و مسیر اصلی منحرف شده و به سمت صدور رای بروند که این ایراد است و رییس قوه قضائیه نیز بر بازگشت شورا‌ها به مسیر قبلی تاکید جدی دارند.

احمدی با اشاره به اینکه با توجه به بخشنامه مرداد ماه ۹۸، رییس قوه قضائیه دستور دادند تمامی پرونده‌های کیفری قابل صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شود، افزود: در این راستا ۱۳ هزار پرونده از سوی دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان به منظور ایجاد صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع و از این تعداد بیش از پنج هزار پرونده (۳۶ درصد) منجر به صلح و سازش شد.

رییس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف استان زنجان با تاکید براینکه مردم باید در خصوص برکات ناشی از صلح و سازش توجیه شوند، گفت: ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۲ هزار پرونده وارد اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان شده بود که این پرونده‌ها تقریبا مختومه شده اند و این نشان می‌دهد که تعداد مراجعات به این شورا بالا است.

احمدی افزود: این میزان پرونده در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود یک هزار و ۳۰۰ فقره کمتر شده که این حاکی از خلوت شدن اجرای احکام و کم شدن مراجعه مردم به دادگستری‌ها و شورا‌های حل اختلاف زنجان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف زنجان محکوم به قصاص شورا های حل اختلاف صلح و سازش شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد

رضا مظفری با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۱ فروردین امسال، گفت: در این طرح ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی اضافه کرد: در این طرح برای ۵۴۴ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شد و ۶۸ واحد متخلف نیز به پلمب و نصب بنر محکوم شدند.

این مسوول در مورد موضوع شکایت ها گفت: بیشترین شکایت ها به ترتیب ۵۳۹ پرونده مربوط به کالا و خدمات و پنج فقره در ارتباط با تخلفات بهداشتی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان تخلف گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور خرید را دارای بیشترین فراوانی در پرونده های این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح متخلفان به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • ۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد
  • کسب رتبه اول شورا‌های حل اختلاف چایپاره در حل پرونده‌ها در استان
  • نجات جان ۱۰ محکوم به اعدام از دار مجازات
  • حصول سازش در ۹۳ درصد پرونده‌ها در هیأت‌های حل اختلاف اصناف خراسان شمالی