Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان در وضعیت حاد و فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند گفت: تعطیلی اصناف و دورکاری کارکنان ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا کرمان با اشاره به اینکه جلسه ستاد ملی کرونا صبح امروز برگزار و آخرین وضعیت بیماری در سطح دنیا و کشور تشریح شد اظهار داشت:طرح جامع پویا برای مدیریت بیماری کرونا در کشور در حال تهیه است و با ابلاغ و اجرای این طرح تکلیف همه تا پایان کرونا مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت کشور در مورد بیماری کرونا هر هفته توسط وزارت بهداشت از نظر رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تعیین وضعیت می‌شود عنوان کرد: در استان کرمان 13 شهرستان نارنجی و 10 شهرستان قرمز هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های قرمز وضعیت حاد و فوق حاد داریم گفت: در شرایط کنونی شهرستان زرد در استان کرمان نداریم و وضعیت بیماری شدید است.

وی با بیان اینکه در این وضعیت تعطیلی اصناف در شش شهرستان فوق حاد تا ساعت 18 هر روز ادامه دارد افزود: دورکاری کارکنان ادارات نیز تمدید شده است.

بصیری با اشاره به اینکه بانک‌های استان از امروز بازگشایی شده‌ و فعالیت خود را دوباره آغاز کردند ادامه داد: شهرستان‌های انار، بردسیر و راور در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بافت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و شهربابک در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی با بین اینکه در این ده شهرستان دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی الزامی است گفت: دورکاری کارکنان در این شهرستان‌ها باید تا سقف 50 درصد اعمال شود.

غلامرضا نویدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در هفته گذشته حدود 100 هزار واحد در استان کرمان مورد بازرسی قرار گرفته است اظهار داشت: بیشترین بازرسی‌ها در کرمان، جیرفت، رفسنجان و انار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازرسی‌ها برخی واحدها اخطار دریافت کردند و برخی پلمب شدند گفت: 214 واحد در استان کرمان به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه گازرسانی در برخی نقاط شرق استان انجام شده اما انشعاب توسط مردم خریداری نشده است اظهار داشت: به‌دلیل مشکلات مالی برخی از مردم نتوانستند لوله‌کشی گاز را انجام بدهند.

وی با بیان نیاز است تا زمان گازرسانی به خانه‌ها سهمیه نفت سفید در این مناطق اختصاص داده شود گفت: در فصل سرما هستیم و مردم مشکلات زیادی دارند و در برخی نقاط تجمع هم شده است.

فقط 100 تخت برای بستری بیماران کرونا داریم

هادی شهسوارپور فرماندار بم در این جلسه با بیان اینکه وضعیت شرق استان نسبت به ماه قبل بسیار بدتر شده است اظهار داشت: تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا افزایش زیادی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 66 بیمار کرونایی در بیمارستان پاستور بم بستری است در حالی که فقط 100 تخت برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است افزود: نیاز است تصمیم‌های سختگیرانه‌تری برای کنترل بیماری در سطح شهرستان‌های شرقی گرفته شود تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشویم.

بیش از 65 درصد تخت‌های بیمارستانی کرونا در استان کرمان اشغال شده است/ احتمال کمبود نیروی انسانی در کادر درمانزنگ خطر شیوع کرونا در شرق استان کرمان به صدا درآمدکرونا و مشکلات کمبود دارو در استان کرمان/ وقتی تحریم‌ها گریبان بیماران را می‌گیرد

فرماندار بم با بیان اینکه وضعیت شهر بم نگران کننده است و روز گذشته 27 مورد بستری جدید و 10 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا داشتیم گفت: امکانات بیمارستانی شرق استان محدود است و اگر محدودیت‌های سختگیرانه در رفت و آمدها اعمال نشود قطعا کنترل بیماری با مشکلات شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

قاسم شمسی سرپرست فرمانداری شهربابک در این جلسه با بیان اینکه تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در شهربابک محدود بوده و نیاز است ساعت کاری داروخانه‌ها افزایش پیدا کند اظهار داشت: مراجعه به داروخانه‌ها زیاد است و باید امکانی فراهم شود تا داروخانه‌ها در روزهای تعطیل نیز باز باشند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان دورکاری کارکنان استان کرمان داروخانه ها شهرستان ها شرق استان فوق حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم