Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@09:12:16 GMT

کدام بانک‌ها سود سپرده‌ را افزایش دادند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۷۸۰

کدام بانک‌ها سود سپرده‌ را افزایش دادند؟

رویداد۲۴  آخرین بار شورای پول و اعتبار سه ماه پیش وضعیت نرخ سود بانکی را در بازار پول تغییر داد. بر این اساس نرخ سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ۱۰ درصد، نرخ سود سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه ۱۲ درصد، نرخ سود سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه ۱۴ درصد، نرخ سود سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید یک‌سال ۱۶ درصد و نرخ سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید دو سال به ۱۸ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١٣٩٩ به عدد بی‌سابقه ۴١,۴ درصد رسیده است. در واقع درصد تعیین شده قانونی برای سود سپرده سالانه بیش از چهار درصد از تورم هم کمتر است.

ظاهرا این عدم همخوانی تاثیر خودش را هم در آمارها گذاشته؛ طبق آخرین آمار مربوط به متغیرهای پولی و بانکی بانک مرکزی، نرخ رشد سپرده کوتاه‌مدت دو برابر رشد سپرده بلند‌مدت بوده است و سپرده‌های بلند مدت فقط 18 درصد رشد کرده‌اند آن هم در شرایطی که در یک سال منتهی به شهریور ماه ۹۹ حجم نقدینگی ۳۶.۲ درصد رشد داشته است.

به عبارتی شبکه بانکی می‌توانست فرصت خوبی برای جذب سپرده بلندمدت داشته باشد اما جذاب نبودن نرخ سودهای سپرده در مقابل بازارهای رقیب این فرصت را از او گرفت.

بیشتر بخوانید: کاهش نرخ سود بین بانکی از ۲۲ به ۲۰ درصد

چند هفته پیش با بالا گرفتن تب شایعات درباره افزایش نرخ سود سپرده، رئیس کل بانک مرکزی ضمن تکذیب این خبر در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که بانک مرکزی فعلا برنامه‌ای برای تغییر نرخ سودهای بانکی ندارد.

حالا گزارش میدانی تجارت‌نیوز از 17 بانک نشان می‌دهد که با گذشت چند هفته از تاکید همتی در برخی شعب بانکی هیچ خبری از دستور جدید سیاستگذار نیست.

کارمندان و اپراتورهای بانک‌های شهر، پارسیان، ایران زمین، اقتصادنوین، سینا، پاسارگاد و گردشگری به خبرنگار تجارت‌نیوز خبر می‌دهند که نرخ سود سپرده در آن‌ها به 18 درصد رسیده است.

با سپرده‌گذاری با سود 18 درصدی بعد از یک تا سه ماه(در بانک‌ها و با توجه به میزان سپرده متفاوت است) سپرده‌گذار قادر است مبلغ سپرده خود را بی‌هیچ زیانی بردارد.

در دو بانک مسکن و کشاورزی نیز کارمندان آنها صراحتا اعلام می‌کنند که نرخ سود سپرده یک ساله را به 18 درصد رسانده‌اند.

بانک‌های سرمایه، ملی، سپه، سامان، ملت، صادرات و موسسه اعتباری کوثر نیز بر اساس نرخ قانونی 16 درصد برای سپرده‌های یک‌ساله و 18 درصد برای سپرده‌های دوساله سود می‌دهند.

منبع: تجارت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سود بانکی سپرده های بانکی قیمت سکه نرخ سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد و دو تیم به کنسرسیومی متشکل از شرکت های صنایع پتروشیمی و شش بانک واگذار شدند تا مشکلی بابت دریافت مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان، سرخابی ها را تهدید نکند.

ویدئو: 330856

در زمان امضای واگذاری پرسپولیس به شش بانک، علاوه بر نمایندگان این بانک ها، سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز حضور داشت تا سرخ ها به بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه واگذار شوند.

بدین ترتیب، سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق اعلام مجری برنامه، نفرات زیر و به نمایندگی از شرکت ها خود، قرارداد واگذاری پرسپولیس را امضا کردند:

سازمان خصوصی سازی: ابراهیم بازیان سرپرست سازمان و نمایندگی از طرف دولت
بانک شهر: سیدمحمد مهدی احمدی، مدیرعامل
بانک ملت: فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل
بانک تجارت: هادی اخلاقی، مدیرعامل
بانک صادرات: محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل
بانک اقتصاد نوین: علیرضا بلگوری، مدیرعامل
بانک رفاه کارگران: وحید خانلری، عضو هیئت مدیره

دیگر خبرها

  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟