Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین باران پاییزی که به صورت پراکنده در سراسر هرمزگان از روز گذشته آغاز شده به منازل و تاسیسات در برخی از شهرستان ها خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اولین باران پاییزی از روز گدشته در هرمزگان آغاز شده و بنا بر پیش بینی کارشناسان هواشناسی این سامانه بارشی تا ساعات ظهر روز جاری به صورت پراکنده در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان، مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و وزش باد می شود و به تدریج از ساعات بعدازظهر و اوایل شب، از میزان ابرناکی در نیمه شرقی استان کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند

کیانوش عارفی، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: از ساعات ابتدایی شب با تغییر سامانه هواشناسی و تاثیر زبانه های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان، همچنین در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد شدید شمال شرقی (باد نعشی) پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا محدوده ۱۸۰ سانتیمترخواهد شد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: وزش تندبادهای شمال شرقی (گاهی در محدوده ی ۵۰ کیلومتر در ساعت) و مواج بودن دریا تا ظهر یکشنبه مورد انتظار است؛ ضمن اینکه احتمال وقوع گرد وخاک و کاهش دید افقی در مناطق شرقی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

عارفی خاظر نشان کرد: با توجه به شدت گرفتن باد از ساعات ابتدایی شب تا ظهر روز یکشنبه، اختلال در تردد های دریایی مورد انتظار است، بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی به ویژه در محدوده تنگه ی هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

باران پاییزی که به صورت پراکنده در سراسر هرمزگان وجود داشته به  منازل و تاسیسات در برخی از شهرستان ها خسارت وارد کرده است.

خسارت ۹۵۰ میلیون تومانی به تاسیسات و منازل سیریک

احمد جمالدینی، فرماندار شهرستان سیریک گفت: اولین بارش باران پاییزی همراه با طوفات ضمن خوشحالی برای مردم ، کشاورزان و دامداران ،باعث خسارتی در برخی بخش ها در سطح شهرستان سیریک شد.

فرماندار شهرستان سیریک اظهار کرد: براثر بارش باران همراه با طوفان شدید صبح امروز در سطح شهرستان بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی افزود: بیشتر خسارت های وارده ناشی از طوفان به تاسیسات برق شامل شکستکی تیر برق و پاره گی شبکه  فشار قوی و متوسط برق، ایجاد خسارت به۵ واحد منزل مسکونی در شهر بندر سیریک، تلف شدن سه راس بز، تخریب سقف سالن ورزشی شهر بندر سیریک، تخریب تابلوها و سایبان های تعداد ۱۰ باب مغازه و منزل مسکونی، تخریب و خسارت به تعداد ۱۵ فروند قایق صیادی در روستاهای ساحلی، قطع بیش از ۵۰ اصل درخت  مثمر در منازل مسکونی و سطح شهر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: باران پاییزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: وزش باد شدید به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد کرد.

اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به علت وزش شدید باد و آسیب دیدن برق تأسیسات سد ایلام، آب مناطق حوزه سد شامل خیابان شهدا، بلوار جمهوری، خیابان رسالت، میدان میلاد، بلوار فارابی، جانبازان، رزمندگان. بلوار نماز، بلوار شهید صدوقی و مسکن مهر در ساعت آینده با کمبود و قطعی آب مواجه خواهند شد.

وی ضمن پوزش از شهروندان، افزود: شهروندان نسبت به ذخیره‌سازی آب مورد نیاز خود اقدام و شرکت آب و فاضلاب را در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

کد خبر 747622

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • خسارت باد شدید به خودروها و برخی از منازل شهر ایلام
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک