Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- طرز تهیه ماقوت زعفرانی | مواد لازم جهت تهیه ماقوت زعفرانی | نکات تهیه ماقوت زعفرانی | خواص نشاسته | طرز تهیه دسر خوشمزه ماقوت

مواد لازم:

خلال بادام برای تزئین   به مقدار لازم شکر یک سوم لیوان زعفران    به مقدار لازم نشاسته گل دو قاشق غذا خوری گلاب یک چهارم لیوان آب   دو لیوان

ماقوت دسر سنتی شهر یزد می باشد و بسیار خوشمزه می باشد توصیه می شود برای یک بار هم که شده این دسر را امتحان نمایید ماقوت شبیه مسقطی می باشد اما شفاف تر است و مثل مسقطی سفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام مبارک ماه رمضان شما می توانید با این دسر خوشمزه سفره های خود را زینت دهید.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا آب را در قابلمه ریخته و روی گاز قرار داده و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید . سپس نشاسته را در آب سرد حل نموده تا به صورت روان و یکدست گردد. در حالی که نشاسته را هم میزنید آن را به آب در حال جوشیدن بیافزایید.

مرحله دوم:

 اگر مرحله قبل را به درستی انجام ندهید و نشاسته را هم نزنید یا به یک باره اضافه نمایید نشاسته گلوله می گردد این نکته را به خوبی در خاطر خود بسپارید..سپس حدود یک دقیقه صبر نمایید تا اینکه نشاسته در آب به جوش بیاید.

مرحله سوم:

 در مرحله بعد شکر و زعفران را به قابلمه اضافه نمایید. بهتر این است که زعفران راهم از قبل در یکی دوقاشق آب حل نمایید. مجدد مواد را هم بزنید تا دوباره به جوش بیاید و شکر در موادمان حل گردد.در مرحله آخر گلاب را اضافه نمایید تا عطر و طعم بی نظیری به دسر خود اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. یک تا دو دقیقه صبر کرده تا دسر خنک گردد و آماده میل کردن گردد.

مرحله چهارم:

 اگر به خلال بادام علاقه دارید می توانید بعد از برداشتن قابلمه از روی حرارت یکی یا دو قاشق بادام خلال شده هم به مواد اضافه نمایید. این دسر را درجای خنکی غیر از یخچال قرار دهید تا خنک گردد( نه توی یخچال ).


 اگر خواستید از خوبی ماقوت تان بخواهید مطلع گردید باید به اطلاع تان برسانیم که ماقوت خوب اون ماقوتی است که مثل مسقطی کدر نباشد در واقع باید مثل ژله شفافیت داشته باشد و قوامش هم خیلی سفت و قابل برش خوردن نباشد

نکات  تهیه ماقوت زعفرانی :

نکته اول:

هنگامی که روی ماقوت شروع به حباب زدن نمود، دسر آماده گردیده است.

نکته دوم:

این دسرهر چی بیشتر پخته بشود نشاسته،سفت تر می گردد و زمانی هم که خنک بشود واگر داخل یخچال قرار بدهید باز هم این دسرسفت تر می گردد.

نکته سوم:

ماقوتی خوب است که با گذشت زمانی هم که داخل یخچال قرار می دهید سفتی آن مانند ماست های پرچرب توی بازار باشد، در واقع  نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

نکته چهارم:

پس توجه نمایید همین که احساس کردید دیگه ماقوت بوی خامی نمی دهد و غلظت آن هم مناسب است از روی حرارت بردارید.

نکته پنجم:

پیشنهاد می گردد که دسر را در صبح روزی که می خواهید سرو نمایید تهیه کرده و از قرار دادن ماقوت داخل یخچال خودداری نموده و فقط در جای خنکی قرار دهید.

یک روش تهیه هم هست که همه مواد را داخل قابلمه ریخته تا به جوش بیاید البته با تهیه دسر به این روش دسر شما شفافیت خوبی نخواهد داشت.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه باسلوق/ طرز تهیه باسلوق زعفرانی/ طرز تهیه باسلوق با شیره انگور/ طرز تهیه باسلوق رولتی/ باسلوق

بیشتر بدانید از خواص نشاسته


مردم بر این باورند که نشاسته چاق کننده است اما چنین باوری بسیار غلط می باشد در زیر تعدادی از خواص نشاسته را ذکر می نماییم:


تنظیم قند خون

نشاسته حاوی کربوهیدرات می باشد که باعث می شود که قند خون را تحت تاثیر خود می گذارد و سبب این می شود که  حساسیت به انسولین کاهش یابد.


نوعی پودر بچه طبیعی
پودر نشاسته دارای ویژگی تسکین دهندگی و ضد التهابی در طب سنتی می باشد که برای درمان التهابات ،سوختگی ها و عرق سوز (ناشی از پوشک زیاد) در نوزادان مورد مصرف قرار می گیرد
نکته دیگر در مورد نشاسته این است که استفاده از نشاسته ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را بکاهد.
تقویت معده
محققان دانشگاه کلرادو آمریکا به این نتیجه رسیدند که نشاسته دارای  فیبر می باشد که می تواند هضم را بهبود نموده و موجب این می شود که دستگاههای گوارشی بخصوص معده تقویت گردد.
درمان جوش
نشاسته دارای ویژگی چسبندگی بالایی  می باشد که با جذب چربی های اضافی صورت می تواند موجب درمان و از بین رفتن جوش و آکنه گردد.

طرز تهیه شله زرد

مواد لازم :

2 پیمانه برنج 100 گرم کره 6 پیمانه شکر 1 ق م زعفران ساییده 1 پیمانه گلاب نصف لیوان خلال بادام 1 ق چ نمک پودر پسته و دارچین به اندازه دلخواه

طرز تهیه :

مرحله اول:

برنج رو باید از شب قبل بشورید و با 1 پیمانه گلاب و 3 پیمانه آب بذارید تا خیس بخوره . این طوری برای پخت شله زرد دیگه زمان زیادی طول نمی کشه که برنج بپزه .‌ حالا یه قابلمه بزرگ بردارین و 8 تا پیمانه آب بریزین داخلش و بذارین روی گاز تا جوش بیاد . وقتی آب جوش اومد ، اون برنجی رو که با گلاب خیس کرده بودین رو بریزین داخلش .

مرحله دوم:

حواستون باشه وقتی برنج رو ریختین ، ممکنه که کف روی قابلمه جمع بشه . باید مدام هم بزنید و اون کفارو با کفگیر جمع کنید.  حالا حرارت رو کم کنین تا برنج خوب بپزه . الان باید شکر رو اضافه کنید . این جا دیگه خیلی مهمه . وقتی شکر رو ریختین ، باید مرتب هم بزنید .

مرحله سوم:
وقتی شکر رو بریزید تو برنج ، اگه ولش کنین ته می گیره . وقتی شکر حل شد ، باید زعفرون رو که از قبل آماده کردین بریزین روی برنج . خلال بادوم رو هم همین جا به بقیه مواد اضافه کنید تا شله زرد خوشمزه تر بشه. آخرین مرحله هم کره رو اضافه کنید و هم بزنید . نهایتا  توی ظرف بکشید و با دارچین، خلال بادوم و پسته تزیین کنید.

امیدواریم مطلب طرز تهیه ماقوت زعفرانی برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه سوهان / طرز تهیه سوهان حلوایی / طرز تهیه سوهان بدون بادکا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت طرز تهیه باسلوق اضافه نمایید اضافه کنید مواد لازم هم بزنید شله زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،چهرگانی، معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری، در خصوص اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در آذربایجان غربی اظهار کرد: کنکور سراسری در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.   وی افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزارو ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۲ هزارو ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند.   وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند به صورت دانشجو معلم پذیرفته شوند، می‌توانند در این مرحله از کنکور شرکت کنند.   چهرگانی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری، تصریح کرد: مرحله اول کنکور سراسری در ۱۶ شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از آزمون اندیشیده شده است.   معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: آغاز فرآیند کنکور سراسری ساعت ۸ صبح است و به دواطلبان توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از آغاز فرایند کنکور در محل حضور داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید