Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت آنلاین میلاد درخشانی نوازنده و خواننده شناخته شده کشورمان ساعت ۲۱:۳۰ روز ششم آذرماه از محل عمارت روبرو پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

این نوازنده و خواننده با انتشار متنی درباره این کنسرت که با همراهی طاه مظاهری خواهد بود نوشته است: «خیلی خوشحالم که در تاریخ ۶ آذر ۱۳۹۹ در سالن فرهنگ اجرا خواهم داشت وبا توجه به شرایط کنونی و نبودن شما عزیزان در سالن حس عجیبی است برای من، اما با انرژی که شما از راه دور به من منتقل می‌کنید و همچنین تیم بسیار خوب برگزارکننده این اجرا، بدون شک شب فوق‌العاده‌ای برای من و همچنین شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برگزاری کنسرت آنلاین میلاد درخشانی در حالی به میزبانی مجموعه «عمارت روبرو» برگزار می‌شود که این نوازنده و آهنگساز به نوعی افتتاح‌کننده دور تازه فعالیت‌های تالار فرهنگ از قدیمی‌ترین تالارهای شهر تهران خواهد بود که ساختمان آن در مجاورت ضلع شرقی تالار وحدت قرار دارد. این تالار که طی سال‌های گذشته از مجموعه‌های فرهنگی تابعه وزارت آموزش و پرورش بوده سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آذر ماه سال ۱۳۹۸ بود که طی تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، قرار شد تا تالار فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر تهران، میزبان گروه‌های موسیقی و هنرمندان تئاتر شود. مجموعه عمارت روبرو مکانی در شمال چهارراه ولیعصر است که گروهی از جوانان در سه حوزه تئاتر، موسیقی و تجسمی در آن فعالیت می‌کنند.

تالار فرهنگ مکانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که ۳۸۰ تماشاچی در طبقه همکف و ۱۲۰ نفر در بالکن آن مستقر می‌شوند. این تالار در خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان شهریار و در شرق تالار وحدت قرار گرفته و سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان بنای ارزشمند و شاخص با معماری نئوکلاسیک به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

این بنا در محوطه‌ای مربع شکل با نمای آجری و حاشیه و لبه‌های بام و ستون‌های سیمانی در یک طبقه با کاربری سالن آمفی‌تئاتر احداث شده است. وجود طاقی بالای ایوان مستطیل شکل، نظیر رواق‌های قدیمی بناهای قاجاری ساخته شده و ستون‌های زیبا و شکیل ساختمان با آجر چینی قابل‌تحسین و قاب بندی‌های متناسب از شاخص‌ترین عناصر تزیینی این بنا است.

تالار فرهنگ یک سالن به اصطلاح قاب‌صحنه‌ای است. این تالار در اوایل برگزاری جشنواره تئاتر فجر میزبان این جشنواره بوده است، اما با اینکه ظرفیت بالایی در اجرا و برگزاری رویدادهای هنری دارد، به مرور زمان از جرگه سالن‌های تئاتر خارج شد.

کد خبر 5071374 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: میلاد درخشانی موسیقی ایرانی عمارت روبرو تالار فرهنگ فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان فیلم کوتاه جشنواره فیلم مقاومت ویروس کرونا تئاتر ایران سینمای مستند شبکه افق سریال ایرانی بازیگر سینما آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی سازمان سینمایی تالار فرهنگ عمارت روبرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟