Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بررسی شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان نشان می‌دهد استقبال بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما مطلوب نیست.

او افزود: از مجموع ۶۳۰ واحد پلاسمای جمع‌آوری شده از بهبودیافتگان کرونا در استان، ۵۴۰ واحد پلاسما و ۹۰ واحد جداسازی پلاسما از خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بغدادی اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده در سطح ملی، تنها ۲.۱ درصد از بهبودیافتگان به شکرانه سلامت نسبت به اهدای پلاسما خون اقدام کردند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: سمنان در مقایسه با استان‌های دیگر جزو برترین‌ها از لحاظ اهدای پلاسما بهبودیافتگان کروناست، اما در مجموع این تعداد اهداکننده در مقایسه با شمار مبتلایان مطلوب و رضایت‌بخش نیست.
بغدادی افزود: اعلام نیاز مراکز درمانی استان سمنان به پلاسمای بهبودیافته‌گان کرونا بدون وقفه ادامه دارد و پلاسمای اهداشده به سرعت به این مراکز ارسال می‌شود.
او افزود: انتظار می‌رود بهبودیافتگان کرونا به شکرانه سلامت و نجات جان هموطنان، نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.
بغدادی اظهار داشت : با توجه به اینکه روزانه بر شمار مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، پلاسمای ذخیره در استان سمنان وجود ندارد و بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما یاری‌گر جامعه در نجات جان هموطنان باشند.
بغدادی افزود : بهبود یافتگان از کرونا با شرکت در پویش شکرانه سلامت می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی در پایگاه‌های انتقال خون در ۲ شهرستان سمنان و شاهرود پلاسما اهدا کنند.
مدیرکل نتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود، بیان کرد: داوطلبان برای اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و در صورت دارا بودن شرایط لازم، از آنان پلاسما دریافت می‌شود.
به گفته او، زنان بهبود یافته از کرونا که سابقه بارداری، زایمان و سقط جنین داشته باشند، پلاسمایشان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر نیست و ممکن است برای فرد بیمار مشکل ایجاد کند.
بغدادی تصریح کرد: بهبود یافتگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در کار خیر اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: هر فرد بهبود یافته از کرونا می‌تواند هر ۲۸ روز برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه کند.   انتهای پیام / گ   

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونا خون استان سمنان اهدای پلاسما انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت