Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:05:08 GMT

۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی دورود بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۳۸۸۲

۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی دورود بازسازی شد

به گزارش ایرنا، "مسعود رضایی" عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دورود در محل فرمانداری این شهرستان افزود: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان دورود آسفالت شده که طی سه سال گذشته با جهشی چشمگیر بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان دورود آسفالت شده که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر کل سنوات بعد از پیروزی انقلاب بوده است. 
وی با تاکید بر اهمیت ایمن سازی روستاهای استان لرستان در برابر بلایای طبیعی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی ماده ۱۰جهت احداث کانال سنگی در ۹ روستای شهرستان دورود صرف شده است. 
مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به خسارات ناشی از سیل فرودین ماه سال ۹۸ به واحدهای مسکونی شهرستان دورود تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده از سیل در شهرستان دورود تعمیر و ۵۰۰ واحدمسکونی شهری و روستایی سیل زده در این شهرستان احداث شده است.  
رضایی ظرفیت های بالای حوزه گردشگری در شهرستان دورود را فرصتی ارزشمند برای رونق و توسعه این شهرستان دانست و افزود: در حوزه گردشگری سه روستای بخش مرکزی و ۲ روستای بخش سیلاخور به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدندکه مراحل تهیه طرح و تصویب آنها در استان در دست پیگیری و اقدام است. 
فرماندار شهرستان دورود نیز با اشاره به وجود پتانسیل های بالای حوزه گردشگری در روستاهای شهرستان دورود تصریح کرد: با اجرای کامل طرح هادی در روستاهای طرح هدف گردشگری شاهد رونق وتوسعه  گردشگری در این روستاها خواهیم بود. 
مجتبی بیرانوند تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی  به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی را گامی مهم در راستای خدمت به محرومین جامعه دانست و افزود: خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی الگویی ارزشمند و کم نظیردر راستای توسعه ، عمران و آبادانی کشور است.

در پایان این مراسم وحید مهرانفر به عنوان مدیر بنیادمسکن شهرستان دورود معرفی و از زحمات احمد دالوند مدیر سابق این شهرستان قدردانی بعمل آمد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسعود رضایی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسعود رضایی لرستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسعود رضایی لرستان اخبار کنکور شهرستان دورود انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدم روز سه‌شنبه در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل افزود: سهم معین شده در سال جاری برای آذربایجان‌غربی، مقاوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

وی اضافه کرد: حضور ۹ بانک عامل در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نشان از توجه بانک‌ها در حمایت از مناطق محروم و مقاوم سازی مساکن روستایی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستاها و صدور اسناد مالکیت دارد، مهمترین و شاخص فعالیتش را حوزه ساخت مسکن محرومان می داند، اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق این استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومان در حوزه شهری مشخص کرده، یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

مقدم گفت: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومان در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود.

وی افزود: بسته های حمایتی ویژه‌ای از جمله پنج‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، سه میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین و یک ‌میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام راحل برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۲ پروژه مسکن محرومان در سطح آذربایجان‌غربی با پیشرفت خوبی در شهرستانهای ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با برگزاری این همایش به طور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در این استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومان شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم.

شماره حساب ۱۰۰ در بانک ملی به دستور امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد تا از آن طریق برای مستضعفین مسکن ساخته شود و با توجه به میزان مشارکت مردمی در همان مقدار نیز دولت اعتبار لازم را برای ساخت مسکن این طرح در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده