Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزام صفت با بیان اینکه ما به‌عنوان قوه مجریه نمی توانیم به جای قوای دیگر پاسخگو باشیم گفت: کار ما اجرای قانون به نفع تولید، اشتغال، توسعه و اقتصاد است و در این راه ابزار ما قانون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «آرش فرزام صفت » در جلسه رفع موانع تولید شهرستان انزلی که در عصر امروز (شنبه، 24 آبان ) در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تعداد واحدهای غیر فعال نسبت به واحد های فعال در این شهرستان بسیار کمتر از سایر شهرستانهای استان است و این امر به جهت همجواری این شهرستان با منطقه آزادانزلی به عنوان یک پتانسیل قوی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به شرایط ویژه ای که این همجواری برای شهرک صنعتی حسن رود فراهم کرده است اشاره کرد و افزود: درصورت افزایش محدوده شهرک صنعتی حسنرود متقاضیان بسیاری آماده سرمایه گذاری در این شهرک هستند.

 

وی متذکر شد: برای واحد غیر فعال در این شهرک صنعتی باید راهکاری اندیشیده شود، در این راستا مدیران کل را به اجرای قوانین بدون آسیب به واحدهای تولیدی توصیه کرده ایم اما در نهایت آنچه قانون تکلیف کرده باید اعمال شود.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز اظهار داشت: شهرستان بندرانزلی شرایط ویژه و استراتژیکی دارد و توانسته رتبه هفتم را در مجموع تعداد تسهیلات پرداختی و رتبه دهم را به لحاظ مبلغ پرداختی با ۳۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خود اختصاص دهد.

 

« فرهاد دلق پوش » در ادامه این جلسه افزود: بانک سچه ۳۶.۲۰ درصد، بانک رفاه ۴۴.۶ درصد، کشاورزی ۵۵.۲، ملی ۴۲.۲، ملت ۵، صادرات ۱۲ درصد بالاترین تسهیلات پرداختی را داشته و سایر بانکها در این زمینه عملکرد مثبتی نداشتند.

 

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه باید به تصمیمات اتخاذ شده جامه عمل بپوشانیم، گفت: ملاک عمل توجه به منابع و رونق تولید است. سال گذشته از نظر تعداد و تسهیلات پرداختی در جایگاه سوم و از لحاظ پرداخت در جایگاه نهم قرار داشتیم.‌

 

فرماندار انزلی نیز با بیان اینکه در سال جهش تولید باید موانع اقتصادی واحد های تولیدی را حل کنیم، اظهار داشت: در این راستا باید قدم‌های موثری در استان و کشور برداشته شود.

 

« اسماعیل میر غضنفری » متذکر شد: گاه قانون به جای آنکه رافع باشد در مواقعی مانع می شوند به همین منظور این دسته از قوانین باید تغییر کنند.

وی تصریح کرد: سال‌هاست در این حوزه مشکلاتی داریم که مناسب دولت تدبیر و امید نیست. دولت با همه مشکلات، تسهیلاتی را در اختیار افراد قرار داده  اما به دلیل قوانین دست و پاگیر قادر به دریافت آن نیستند و سرمایه گذاران در این زمینه با مشکل روبرو هستند.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری انزلی نیز در این جلسه هدف از تشکیل کارگروه تسهیل رفع موانع تولید را تبادل نظر برای حل موانع و بررسی علل رکود واحدهای تولیدی و همچنین ارائه راهکار برای این واحدها اعلام کرد.

 

«سمانه حسینی» اظهار داشت: پیگیری دریافت تسهیلات توسط سرمایه‌ گذاران، اطلاع رسانی به واحدها در خصوص بخشودگی جرائم، امهال تسهیلات و شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری انزلی، ظرفیت‌ بالای حوزه اقتصادی و گردشگری از دیگر اهداف برگزاری این جلسه است.

 

وی از کسب رتبه نخست شهرک صنعتی حسنرود به لحاظ مساحت در استان گیلان خبر داد و یاد آور شد: این شهرک دارای ۵۰ هکتار مساحت،  ۱۸۶ قرارداد، ۱۶۷ کارخانه، ۱۱۰ واحد فعال و ۱۵ واحد برخوردار از پروانه ساخت است.

 

حسینی به کسب رتبه دوم انزلی در بخش خدمات مسافرتی نیز اشاره کرد و تاکید داشت: این شهرک هزار و ۵۱۶ واحد و هفت هزار و۷۴۰ نفر شاغل، ۲۶۱ واحد خدماتی و سه هزار و ۹۱۵ نفر شاغل و ۲۸۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۴۰۰ نفر شاغل دارد.

 

وی سیاست مقام عالی دولت را حمایت از سرمایه گذارانی دانست که در شرایط جنگ اقتصادی کشور در کنار دولت ایستاده اند و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی تصمیمات ستاد ملی کرونا و دولت نارضایتی هایی را در خصوص امهال پرداخت اقساط، حق بیمه سهم کارفرما، هزینه های آب، برق، گاز و مالیاتی ایجاد کرده است.  

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانداری انزلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رفع موانع تولید شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد

علی محمد نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی اظهار داشت: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح هایی است که در شهرستان ایجرود طی این مدت اجرا شده است.
نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر هشت حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره و تصریح کرد: برای تامین زیرساخت های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیت وجود ندارد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: استانداردسازی ۲ هزار انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند