Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@08:37:28 GMT

زیباترین گل‌های برگردان در تاریخ فوتبال +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۵۴۵۷

زیباترین گل‌های برگردان در تاریخ فوتبال +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس، 8 سال پیش در بازی دوستانه سوئد مقابل انگلیس، زلاتان شاهکاری به پا کرد و یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال را به ثمر رساند. گلی که همان سال جایزه پوشکاش را برد و به یکی از ماندگارترین گل‌های تاریخ لقب گرفت.

به همین بهانه می‌خواهیم در گزارشی به ذکر برترین گل‌های برگردان تاریخ فوتبال بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-ریوالدو – بارسلونا مقابل والنسیا – لالیگا سال 2001

 

در آخرین بازی فصل و یکی از زیباترین و ماندگارترین بازی‌های تاریخ لالیگا، بارسلونا مقابل والنسیا قرار گرفت تا با یک برد جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد.

ریوالدو در این بازی 2 گل زد و وقتی بازی با تساوی 2 بر 2 دنبال می‌شد در دقیقه 90 با یک برگردان زیبا دروازه کانیزارس را باز کرد تا هم یکی از زیباترین گل‌های تاریخ را به ثبت رساند و هم بارسلونا را به لیگ قهرمانان اروپا برساند.

2- کریستیانو رونالدو – رئال مادرید مقابل یوونتوس – لیگ قهرمانان اروپا سال 2018

 

کریستیانو رونالدو یکی از گل‌های زیبای فوتبال را در ورزشگاه تورین مقابل بوفون به ثمر رساند. گلی که باعث شد تا طرفداران یوونتوس نیز به تشویق رونالدو به پا خیزند و برای او دست بزنند.

این گل به یکی از ماندگارترین گل‌های فوتبال لقب گرفت و تصویر رونالدو و تشکر او از طرفداران یوونتوس نیز به یکی از زیباترین عکس‌های فوتبالی بدل شد.

3-وین رونی – منچستریونایتد مقابل منچسترسیتی – لیگ برتر انگلیس سال 2011

 

به گفته رسانه‌های انگلیسی گل وین رونی زیباترین گل دربی منچستر در تاریخ فوتبال است. دیداری که باعث شد تا شاگردان سرالکس با نتیجه 2 بر یک به پیروزی دست یابند.

4-هوگو سانچس – رئال مادرید مقابل لوگرانس – لالیگا سال 1998

 

صاحب 5 بار جایزه «پی‌چی‌چی» یکی از زیباترین گل‌های خود در رئال مادرید را به ثمر رساند. این گل در آن سال بسیار صدا کرد و بینندگان را کاملا متعجب کرد.

پس از این گل، مربی وقت رئال مادرید که لئو ‌بن‌هاکر بود گفت: پس از این گل باید بازی متوقف می‌شد و بازیکنان باید به خانه می‌رفتند.

5-گرت بیل – رئال مادرید مقابل لیورپول ( فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 2018)

 

وقتی بازی رئال و لیورپول با تساوی یک بر یک پیش می‌رفت، زیدان گرت بیل را وارد زمین کرد و او نیز 2 گل زیبا به ثمر رساند. یکی از گل‌های گرت بیل به زیباترین شکل ممکن به ثبت رسید و با قهرمانی رئال همراه شد.

6- رونالدینیو – بارسلونا مقابل ویارئال ( لالیگا سال 2006)

 

این گل با توجه به چرخش بدن رونالدینیو به عنوان یکی از عجیب ترین گل‌های تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

7-مارکو فان‌باستن – آژاکس مقابل دن‌بوش ( اردیویسه 1986)

 

در دوران کوتاه فوتبالی فان‌باستن، این ستاره هلندی کم گل‌های زیبا  به ثمر نرسانده است. یکی از گل‌های زیبای او در دوران بازیگری او در آژاکس به ثبت رسید.

8-امره چان – لیورپول مقابل واتفورد (لیگ برتر انگلیس سال 2017)

 

گل ستاره آلمانی یورگن کلوپ به زیباترین گل فصل جزیره لقب گرفت. این گل از یک مدافع با چنین چرخش بدنی تعجب همگان را به همراه داشت.

9- فیلیپه مکسس – میلان مقابل اندرلخت ( لیگ قهرمانان اروپا سال 2012)

 

پشت محوطه جریمه،‌ فیلیپه مکسس، مدافع فرانسوی میلان با ضربه‌ای کلاسیک دروازه تیم بلژیکی را باز کرد. او پس از گل گفت: در تمام دوران فوتبالی هر کس فقط می‌تواند یک گل به این شکل بزند.

10- ژردان شقیری – سوئیس مقابل لهستان ( یورو 2016)

 

در یورو 2016 شقیری یکی از زیباترین گل‌های آن رقابت را به زیبایی به ثبت رسانید و توانست دروازه فابیانسکی را باز کند.

11-ماریو مانژوکیچ – یوونتوس مقابل رئال مادرید (فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 2017)

 

پس از اینکه رونالدو گل اول رئال مادرید را به ثمر رساند، مانژوکیچ با یک حرکت آکروباتیک گل اول یوونتوس را به ثمر رساند.

12-پیتر کرواچ – لیورپول مقابل گالاتاسرای (لیگ قهرمانان اروپا سال 2006)

 

یکی از بلندقامت ترین بازیکنان فوتبال یکی از گل‌های زیبای تاریخ را به ثمر رساند. آمادگی بدنی او با این قد مورد تحسین رسانه‌های انگلیسی قرار گرفت.

13- لایوین کورزاوا - پاری سن ژرمن – تولوز (لیگ لوشامپیونه سال 2016)

 

پاس زیبای نیمار و ضربه فوق العاده کورزاوا، آن هم از کرنر این گل را بسیار خاص کرد. این گل که از محوطه جریمه به ثمر رسید در جایی که تراکم بازیکنان زیاد بود. به همین علت ضربه آکروباتیک کورزاوا با پاس فوق العاده نیمار به یکی از ماندگارترین گل‌های تاریخ فوتبال بدل شد.

14- رونالدینیو – بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید – لالیگا سال 2008

 

آخرین گل رونالدینیو در بارسلونا به یکی از زیباترین گل‌های او لقب گرفت. خوشحالی پس از گل او ماندگار هم شد.

15- زلاتان – سوئد – انگلیس ( بازی دوستانه سال 2012)

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلاتان رونالدو ریوالدو لیگ قهرمانان اروپا سال یکی از زیباترین گل ثمر رساند بارسلونا مقابل یکی از گل تاریخ فوتبال گل های تاریخ رئال مادرید لالیگا سال لقب گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد

گومز در ستایش از هموطنش، چیزی کم نگذاشته است.

ماریو گومز بر این باور است که مانوئل نویر هم‌تراز با لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

طرفداری | به گزارش سایت گل، نویر در طول دوران حرفه‌ای خود جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره واقعی در این ورزش تثبیت کرده است. او با آلمان قهرمان جام جهانی شده و عناوین متعددی را نیز با بایرن مونیخ به دست آورده است. این دروازه‌بان همچنین به دلیل مهارتش در بازی با پا و تمایلش برای خروج از محوطه جریمه، درک کلی از نقش دروازه‌بان را تغییر داده است.

گومز که در هر دو رده باشگاهی و ملی در کنار نویر بازی کرده است، این دروازه‌بان را مورد ستایش فراوان قرار داده و ادعا کرده که او به اندازه لیونل مسی تأثیر بسزایی روی فوتبال مدرن داشته است. این فوق ستاره آرژانتینی در نظر بسیاری، به عنوان بهترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شود و در حال حاضر در تیم اینتر میامی در لیگ MLS بازی می‌کند. او باعث افزایش اعتبار این لیگ شده و با درخشش خود، تماشاگران زیادی را به ورزشگاه‌ها کشانده است.

گومز، ملی‌پوش سابق آلمان، در پادکست 'Phrasenmäher' به نشریه بیلد گفت:

من مانوئل نویر را از نظر اهمیت برای فوتبال، هم‌سطح با مسی قرار می‌دهم. نمی‌دانم که آیا همه ما از اهمیت دروازه‌بانی که کل این بازی را متحول کرد، به طور کامل آگاه هستیم. ما فقط بعد از ۲۰ سال متوجه این موضوع خواهیم شد. او دروازه‌بانی است که به همه فهماند پاها به اندازه دستان مهم هستند. تسلط او بر هر دو مورد فوق‌العاده است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • کامنت جالب تونی کروس زیر پست کیمیش: قبل از نیمه‌نهایی برو آرایشگاه / عکس
  • توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست
  • کارلو آنچلوتی: گواردیولا «جنتلمن» بود مثل همیشه
  • گواردیولا: در ورزشی غیر از فوتبال ما برنده دیدار با رئال بودیم
  • فوتبال از دریچه فان؛
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • زیباترین گل دوران فوتبال سعید عزت‌اللهی!
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • کابوس «رئال» از حضور در «اتحاد»/ «سیتی» به دنبال تکرار تاریخ است