Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بنده مخالف ورود رئیسی و قالیباف به انتخابات 1400 هستم، رییسی، کارش را در قوه قضاییه آغاز کرده، قالیباف هم همینطور.

حجت الاسلام «احمد سالک»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ به این سوال که بسیاری از کاندیداهایی که برای جریان اصولگرایی مطرح می شوند انقلابی هستند اما آنچنان که باید جوان نیستند همچنین تا چه حد بزرگان اصولگرا به نسل جوانان انقلابی اهمیت می‌دهند؟ ارزیابی شما در این باره چیست؟  به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ابتدا باید به چند نکته توجه داشت نخست اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) روی دوش انسانهای ارزشی و انسانهایی که انس عمیقی با دین و انقلاب داشتند به ویژه جوانان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که ما چندین بار دستگیر شدیم، بنده جوانی 27ساله بودم که به زندانهای شاه و ساواک افتادم؛ در شش مورد دستگیری های کل کشور دستگیر شدم از شیراز گرفته تا بندرعباس و غیره. بنابراین اصل انقلاب ارزشی و فرهنگی ما روی دوش نسل جوان به تبعیت از امام (ره) بود.

سالک ادامه داد: نکته دوم اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و طی این چهل سال، جنگ تحمیلی 8 ساله روی دوش جوانان این مملکت بوده همچنین پیروزی هایی که به دست آوردیم، روی دوش انسانهای مومن، انقلابیِ، معتقدِ و جوان شکل گرفته است. نکته سوم اینکه جوان را باید هم از نظر ارزشی و هم از نظر محتوای علمی و هم از نظر مسئله حکومتی، تعریف کرد.

او اضافه کرد: اداره یک کشور غیر از حضور در صحنه ای است که در یک مقطعی از زمان و تاریخ باید یک عملیاتی را انجام دهد، اداره کشور در ابعاد مختلف نیازمند انسانهای باتجربه است؛ لازمه داشتن جوانان باتجربه برای گذراندن دوران اجرایی در مدیریت کشور، حضور در صحنه انتخابات 1400 و ریاست جمهوری است.

این نماینده مجلس دهم درباره دولت جوان انقلابی بیان کرد: بنابراین آن کسی که بخواهد دولت جوان انقلابی را مبتنی بر مجموعه ارزشهای الهی، دینی و انسانی در 1400 شکل دهد، ضرورتا باید دوره ای از مدیریت اجرایی را در کشور گذرانده باشد به تعبیری سردی و گرمی مسائل مختلف کشور را دیده باشد، فراز و فرودهای کشور را درک کرده باشد مسائل اصلی ارزشی مانند اجرای عدالت، انصاف بین جامعه، ارتباط بین توده های مردم و محرومین را تجربه کرده باشد وگرنه هر کسی ممکن است، ادعا کند جوان است و حتما باید در میدان انتخابات حضور پیدا کند.

او تصریح کرد: ریاست جمهوری و دولت جوان یک سری ویژگی ها و شاخصه های خودش را نیاز دارد، هم در سنین جوانی باشد هم از یک سری تجربیات اجرایی برخوردار باشد، هم سختی ها را تحمل کرده باشد و هم انس و ارتباط با مبانیِ دینی و ارزشی داشته باشد و هم ارتباطاتش در داخل کشور و سطح بین المللی و منطقه، تعریف شود.

احمد سالک تشریح کرد: اگر جوانی بیاید و هیچ گونه اطلاعات ملی و جهانی نداشته باشد حضورش در انتخابات 1400، مسئله سنگینی بوده و ساده نیست. رهبری نیز فرمودند که یک دولت حزب اللهیِ جوانِ انقلابی روی کار بیاید.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: سه کلید واژه حزب اللهی، انقلابی و جوان، شاخصه های یک کاندیدا است. در واقع شاخصه هایی که در یک نیروی حزب اللهی داریم اخلاص، صداقت، تجربه، اطلاعات وسیع و بصیرت فوق العاده است. اگر فرد انقلابی باشد باید مدیر اجرایی و جهادی باشد و خودش را در چنگال بروکراسی قرار ندهد، بلکه بتواند از بحران های مختلف سیاسی و اجتماعی عبور کند و حداقل آمادگی قبل از ریاست جمهوری، داشته باشد. 

او اشاره کرد: جوان باشد که تعریف جوان هم مشخص است. بی تردید کسی که جوان است و در سنین پایین باشد، نمی تواند اداره کشور را به دست بگیرد بلکه باید جوانی پخته و باتجربه و صبور باشد حداقل سه ویژگی باید داشته باشد. یکی اینکه اهل بصیرت باشد و در راستای بصیرت افزایی خود و جامعه برای رسیدن به تمدن بزرگ الهی تمرین کرده باشد. دوم اینکه صبور و پخته باشد یعنی صاحب تدبیر و برنامه باشد همچنین تحمل سختی ها و انتقادها را داشته باشد. سوم اینکه باید آگاه، اسلام شناس و دین شناس باشد چراکه اگر نشناسد، نمی تواند ضوابط ارزشی و قرآنی را اجرا و عملیاتی کند؛ این سه ویژگی دست به دست هم که بدهند مدیریت یک جوان را شکل می دهند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در جریان اصولگرایی چنین فردی با ویژگی های فوق وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر در مسیر مصداق نمی توانیم صحبتی کنیم یعنی مجموعه این مسائل را به طور مطلق در هیچ کس، نمی توان پیدا کرد اما به طور نسبی افرادی هستند.

سالک در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصولگرایی، کاندیدایی که هم برنامه های اقتصادی قوی و هم توانایی دیپلماسی و مذاکره داشته باشد دارد یا خیر؟ عنوان کرد: به هر حال کسی که مدیریت کشور را در اختیار بگیرد باید از اقتصاد، فرهنگ، ارتباطات کشور اطلاع داشته باشد. چه بهتر که از تخصص لازم برخوردار باشد. توانایی مذاکره درست نیست باید گفت قدرت انعطاف در مقابل سیاست های بین المللی در راستای اجرای سیاست های جمهوری اسلامی و حفظ منافع ملی را داشته باشد، در واقع مذاکره معنای دیگری دارد. 

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا افرادی در جریان اصولگرایی حضور دارند که علاوه بر بحث اقتصادی در حوزه سیاست بین الملل هم توانا باشند؟ اشاره کرد: بله به صورت نسبی هستند. تعیین مصداق زود است نمی دانم چه کسی می آید که بخواهم قضاوتی داشته باشم.

او در این باره که سعید جلیلی و غیره مطرح هستند، گفت: اینها گمانه زنی هستند هنوز ظهور و بروز خارجی ندارد. 

نماینده پیشین مردم قم در مجلس در این باره که برخی منتظرند ببینند رییسی یا قالیباف وارد انتخابات خواهند شد یا خیر؟ تصریح کرد: بنده مخالف ورود این دو نفر هستم؛ رییسی، کارش را در قوه قضاییه آغاز کرده، قالیباف هم همینطور. خالی کردن صحنه، بدین معنا که فرد یا افراد دیگری هست درست نیست. این دو نفر باید به کار و وظیفه خود بپردازند هنوز مجلس به یک سال خود نرسیده کجا می خواهند بروند؟!4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیش بینی انتخابات 1400 دولت جوان انقلابی اصولگرایان در 1400 پاسخ به این سوال جریان اصولگرایی روی دوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آتش بس فوری در غزه به سرعت از جانب رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد، گفت: یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته موضوع انتخابات پیش روی این کشور است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب قطعنامه آتش بس فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: پس از گذشت شش ماه از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به ویژه مردم غزه، سرانجام با تلاش اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای مبنی بر آتش بس فوری و تبادل اسرا به تصویب رسید که علی‌رغم سه مورد قبلی آمریکایی‌ها این قطعنامه را وتو نکردند و به آن رأی ممتنع دادند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که آمریکایی‌ها در رابطه با الزام‌آور بودن این قطعنامه نیز شک و شبهاتی را ایجاد کردند و فقط بر اساس فشار افکار عمومی جهان در ارتباط با این قطعنامه به آن رأی ممتنع دادند.

اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه با چالش روبرو خواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه موضوع آتش بس دائمی یکی از موضوعاتی بود که مقاومت فلسطین به دنبال آن بود و متأسفانه در این قطعنامه به آن اشاره‌ای نشده است، ابراز کرد: بر همین اساس اجرایی شدن این قطعنامه تا حدودی زیادی با اما و اگر و چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

وی این اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک گام به جلو تلقی کرد و گفت: با این حال امکان اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه از جانب رژیم صهیونیستی به سرعت انجام نخواهد شد چرا که در واکنش‌های اولیه تمام مقامات این رژیم نسبت به این قطعنامه واکنش منفی نشان دادند و حتی بعضی از مقامات این رژیم مانند وزیر جنگ اعلام کرد که به عملیات خود ادامه خواهند داد و به قطعنامه تن نخواهند داد.

صدرالحسینی اذعان کرد: به هر روی می‌توان گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس نگاه واقع‌بینانه به جنایات رژیم صهیونیستی قطعنامه آتش بس فوری را صادر کرده اما اعتماد و اطمینان قابل توجهی برای اجرایی شدن آن مانند قطعنامه‌های گذشته که به نفع مردم فلسطین بود، وجود ندارد.

تفاوت رأی آمریکا ناشی از انتخابات پیش رو در این کشور است

وی با اشاره به اختلافات تاکتیکی و جزئی بین نتانیاهو و مقامات امریکایی و شخص بایدن که در طول ماه‌های اخیر به وجود آمد است، گفت: با این وجود هیچ اختلاف راهبردی بین این آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و بر همین اساس می‌توان گفت مسئله وتو نکردن قطعنامه آتش بس فوری توسط آمریکا نمی‌تواند به شکاف‌های سطحی بین رژیم و آمریکا دامن بزند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دولت دموکرات حاکم بر آمریکا در این شرایط به فکر آینده خود در انتخابات ایالات متحده نیز می‌باشد که شاید یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته همین موضوع انتخابات و وضعیت نظرسنجی‌هایی است که در این ایام انجام می‌شود.

کد خبر 739386

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!