Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای مشاوران املاک در سال‌های اخیر رشد بی‌رویه‌ای داشته‌اند و این در حالی است که برخی از آنها با سوء استفاده از شرایط پیش آمده نقش مهمی در افزایش قیمت‌ها دارند. - اخبار استانها -

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان در زمینه انتقال اتحادیه مشاوران املاک از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این امر مکانیزم خاص خود را داشته و به مشاوران املاک با عنوان دلالان بخش مسکن در قوانین جاری پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه وظایف و تکالیف مشاوران املاک به عنوان دلال در قوانین ذکر شده است، تصریح کرد: منتهی شرایط در کشور به نحوی است که این صنف رشد بی‌رویه‌ای داشته و کنترلی هم روی آن نبوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رشد بی رویه مشاوران املاک در کشور سبب اثرات وضعی آن‌ها شده است، افزود: برخی از آن‌ها از وضعیت فعلی سوءاستفاده می‌کنند و در نحوه داد و ستد املاک و همچنین افزایش قیمت‌ها نقش تاثیرگذاری دارند.

نیاز کشور به ساخت سالانه 600 هزار واحد مسکونی؛ سرمایه‌های سرگردان وارد حوزه مسکن شودگزارش تسنیم|1.6میلیون تومان، «خرج بخورنمیر» یک خانواده؛ حقوق‌بگیر هزینه مسکن، درمان، پوشاک، حمل‌ونقل و... را از کجا بیاورد؟وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با تسنیم: برخی جریانات برای کاهش قیمت مسکن ‌‌سرسختی نشان می‌دهند / قیمت مسکن باید کاهش پیدا کند

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ گونه نظارتی از سوی دولت بر عملکرد مشاوران املاک انجام نمی‌گیرد، تشریح کرد: در صورت قرارگیری این اتحادیه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی، باید موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه وضعیت مشاوران املاک نابه‌سامان است، ادامه داد: از حیث ساختار بالادستی هم باید در مورد صدور پروانه، نحوه تدوین اساسنامه این صنف کنترل مناسبی صورت گیرد.

وی در ادامه در زمینه تاثیر نرخ ارز بر نرخ مسکن در کشور هم اذعان کرد: قطعا با ریزش نرخ مسکن مواجه خواهیم شد. با توجه به اینکه نرخ ارز، در افزایش قیمت مسکن نقش داشته است بنابراین ریزش آن در جهت معکوس عمل کرده و بر بخش بزرگی از بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاوران املاک کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد
  • طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس