Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:33:15 GMT

دورخیز کشتی ایران برای تکمیل سهمیه‌های المپیک

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۶۶۶۱

دورخیز کشتی ایران برای تکمیل سهمیه‌های المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، سریال سردرگمی اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان، سرانجام با لغو این مسابقات به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا در جهان به پایان رسید. هر چند که اتحادیه جهانی کشتی همچنان در اندیشه برپایی یک میدان بین المللی برای کشتی‌گیران جهان است و در نظر دارد طی روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه مسابقاتی را در قالب جام جهانی و به صورت انفرادی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال با مشخص شدن سرنوشت رقابت‌های جهانی امسال، تکلیف کشورهای بزرگ و مدعی کشتی جهان همچون ایران، روسیه و آمریکا هم روشن شد و حالا تمامی کشورهای عضو، خودشان را برای رویدادهای آتی کشتی مهیا و تجهیز خواهند کرد.

فدراسیون کشتی ایران نیز که از مدتها قبل اقدام به برپایی اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کرده بود، با لغو رقابتهای جهانی می‌تواند برنامه ریزی بهتری برای میادین رسمی و مهم پیش رو انجام دهد.

با توجه به برنامه‌های چند ماه باقی مانده سال جاری میلادی و تقویم ۲۰۲۱ اتحادیه جهانی کشتی، رقابتهای قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای کسب سهمیه المپیک طی فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده از مهمترین رویدادهای پیش روی کشتی ایران است. به ویژه رقابتهای گزینشی کسب سهمیه المپیک که کشتی ایران باید برای کسب ۶ سهمیه باقیمانده این بازی‌ها برنامه ریزی و اقدام کند.

بر این اساس شاگردان غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد باید خودشان را برای کسب سهمیه المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم مهیا کنند و شاگردان محمد بنا هم در تیم ملی کشتی فرنگی برای کسب سهمیه اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم وارد میدان شوند. بدیهی است سرمربیان تیم‌های ملی کشتی حالا زمان نسبتاً مناسبی تا حضور در میادین گزینشی المپیک در اختیار دارند تا ترکیب تیم خود را برای المپیک تکمیل کرده و با حداکثر نیرو و توان در این عرصه بین المللی ظاهر شوند.

هر چند که موج جدید شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان بسیاری از برنامه‌های ورزشی را به تعطیلی و بلاتکلیفی کشیده و هنوز مشخص نیست، کشتی‌گیران نیز می‌توانند به زودی دوباره زیر یک سقف به مصاف و تمرینات گروهی بپردازند یا خیر.

کد خبر 5071569 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی آزاد اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی لیگ برتر والیبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران هندبال والیبال لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر هندبال ویروس کرونا تیم ملی فوتبال بوسنی کاراته فدراسیون کشتی شاهین طاهرخانی نقل و انتقالات لیگ بیستم کشتی ایران کسب سهمیه ملی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد

به گزارش قدس آنلاین، مبارزه جنجالی چندی پیش فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و توران بایرانوف از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که به سود بایراموف و کسب سهمیه المپیک این کشتی گیر به پایان رسید جنجال زیادی به پا کرد که با شکایت فدراسیون کشتی ایتالیا به اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ناداوری همراه شد.

پس از بررسی های انجام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی،‌ تیم داوری این مبارزه توسط کمیته انضباطی اتحادیه جهانی با محرومیت های سنگین روبرو شدند.

بر این اساس ابراهیم چی چی اوغلو داور سرشناس کشتی جهان از ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق شدند. به این ترتیب چی چی اوغلو حضور در المپیک پاریس را از دست داد و ار سوی اتحادیه جهانی نقره داغ شد.

همچنین الکسی بازولین روس به عنوان رییس تشک و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتانبر با محرومیت روبرو شدند.

کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص دواری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی نیز که وظیفه بازبینی صحنه های داوری را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

اتحادیه جهانی اعلام کرد بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، در صورت پایان یک مبارزه و تعیین فرد برنده، امکان تغییر نتیجه وجود ندارد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیا را در سید یک مسابقات جهانی گزینشی المپیک به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه قرار داد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • ششمین سهمیه المپیک پاریس به نام مهمدی/ تیم کشتی فرنگی تکمیل شد
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • ترکیب نهایی کشتی آمریکا در المپیک مشخص شد